  • 1. Data: 2016-03-09 16:00:19
    Temat: Testament
    Od: arek <a...@b...pl>

    Proszę o informację czy notarialnie sporządzone testamenty
    - zwykły powołujący określoną osobę do całości spadku
    - z zapisem windykacyjnym (mieszkanie + samochód) na rzecz określonej osoby
    po śmierci spadkodawcy dają spadkobiercy wymienionemu w testamencie
    takie same prawa. Interesuje mnie również to, czy inni spadkobiercy
    ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w
    stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia.

    Spotkałem się również z informacją, że w przypadku testamentu
    windykacyjnego osoba wymieniona w tym dokumencie, może korzystać na
    zasadzie wyłączności z zapisanego majątku a w przypadku testamentu
    zwykłego taka wyłączność zachodzi dopiero po uprawomocnieniu
    stwierdzenia lub poświadczenia o nabyciu spadku. Czy powyższe jest prawdą?

    --
    arek

  • 2. Data: 2016-03-09 16:21:00
    Temat: Re: Testament
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 9 Mar 2016 16:00:19 +0100
    arek <a...@b...pl> wrote:

    > Interesuje mnie również to, czy inni spadkobiercy
    > ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w
    > stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia.

    Testament w Polsce mam moc sprawczą tylko w momencie kiedy wszyscy ustawowi
    spadkobiorcy się z nim zgadzają, jeśli nie, to wtedy wchodzi w grę ustawa i zachowki.
    PRzynajmniej w przypadku tego zwykłego testamentu, nie wiem jak z tym windykacyjnym.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 3. Data: 2016-03-09 20:19:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/9/2016 9:00 AM, arek wrote:
> [...]
    > ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w
    > stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia.

    tu zapytaj juz konkretnego prawnika.
    diabel tkwi w szczegółach.
    czy mieszkanie + samochod to cały spadek, jaka cześć jeszcze pozostała
    ilu spadkobierców i stopien pokrewienstwa.
    wczesniejszcze darowizny itp itd.

    ogolnie to notariusz ci to powinien wyjasnic co zrobic, aby bylo zgodnie
    z tym co chcesz.

> [...]
    > zwykłego taka wyłączność zachodzi dopiero po uprawomocnieniu
    > stwierdzenia lub poświadczenia o nabyciu spadku. Czy powyższe jest prawdą?

    I w jednym i drugim przypadku potrzebne bedzie poswiadczenie
    dziedziczenia lub stwierdzenie nabycia spadku.

    bez zapisu, przy > 1 spadkbiercy bedziesz miał tylko udział procentowy.
    I możesz się wpisać jako % w ksiegach a na sprzedaz samochodu musza
    zgodzic sie wszyscy spadkobiercy.
    Dopiero dział spadku podzieli rzeczy.

    W przypadku zapisu windykacyjnego można od razu wpisać się jako 100%
    właściciel np do ksiąg wieczystych (lub sprzedac samochod samodzielnie).

    zapis windykacyjny po prostu załatwia problem spadkobierców jak sie
    dzielimy.

  • 4. Data: 2016-03-09 20:20:43
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/9/2016 9:21 AM, szerszen wrote:

> [...]
    PRzynajmniej w przypadku tego zwykłego testamentu, nie wiem jak z tym windykacyjnym.

    cytujesz jakies nowy projekt ustawy autorstwa PIS?

  • 5. Data: 2016-03-09 22:46:42
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2016-03-09 o 20:19, witek pisze:
> [...]
    > właściciel np do ksiąg wieczystych (lub sprzedac samochod samodzielnie).
    >
    > zapis windykacyjny po prostu załatwia problem spadkobierców jak sie

    Czy przy testamencie zwykłym gdzie do całości spadku powołujemy jedną
    osobę nie uzyskujemy tego samego?

    --
    arek

  • 6. Data: 2016-03-09 23:07:08
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/9/2016 3:46 PM, arek wrote:

    > Czy przy testamencie zwykłym gdzie do całości spadku powołujemy jedną
    > osobę nie uzyskujemy tego samego?

    jak jest jedna osoba uzyskamy dokładnie to samo.

    roznica dopiero jest przy dwóch i wiecej, kiedy to zapisem majątek (lub
    czesc) rozdziela spadkodawca, a nie działem spadku spadkobiercy.

  • 7. Data: 2016-03-10 08:22:22
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 9 Mar 2016 13:20:43 -0600
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > cytujesz jakies nowy projekt ustawy autorstwa PIS?

    nie, obowiązujący stan faktyczny, to nie ameryka, że możesz sobie dowolnie własnym
    majątkiem rozporządzać

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 8. Data: 2016-03-10 15:13:11
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/10/2016 1:22 AM, szerszen wrote:

    > nie, obowiązujący stan faktyczny, to nie ameryka, że możesz sobie dowolnie własnym
    majątkiem rozporządzać

    a cos na temat?

    zmien grupe na alt.pl.nieznamprawa

  • 9. Data: 2016-03-11 08:13:48
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 10 Mar 2016 08:13:11 -0600
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > a cos na temat?

    to jest właśnie na temat, testament nie uchroni obdarowanego przed wypłatą zachowku,
    jeśli któryś z ustawowych spadkobiorców zostanie w nim pominięty

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 10. Data: 2016-03-11 15:50:24
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/11/2016 1:13 AM, szerszen wrote:

    > to jest właśnie na temat, testament nie uchroni obdarowanego przed wypłatą
    zachowku, jeśli któryś z ustawowych spadkobiorców zostanie w nim pominięty

    nie po to jest testament.