  • 1. Data: 2002-10-31 09:55:02
    Temat: Termin zaplaty
    Od: Bandzior <o...@r...cmo>

    dalem babce fakture
    termin plantosci 7 dni
    Ona mowi: 7 dni roboczych
    Ja mowie: 7 dni od daty wystawienia

    Kto ma racje? Gdzie mozna znalezc przepis?

  • 2. Data: 2002-10-31 11:56:52
    Temat: Re: Termin zaplaty
    Od: "Michał M." <m...@b...pop.pl>

    Użytkownik "Bandzior" <o...@r...cmo> napisał w wiadomości
    > dalem babce fakture
    > termin plantosci 7 dni
    > Ona mowi: 7 dni roboczych
    > Ja mowie: 7 dni od daty wystawienia
    >
    > Kto ma racje? Gdzie mozna znalezc przepis?

    nie ma , po za tym nawet jak ci nie zapłaci to w dzisiejszych czasach
    niewiele możesz jej zrobić

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2002-10-31 12:18:09
    Od: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>

    "Bandzior" <o...@r...cmo> wrote in message
    > dalem babce fakture
    > termin plantosci 7 dni
    > Ona mowi: 7 dni roboczych
    > Ja mowie: 7 dni od daty wystawienia
    >
    > Kto ma racje? Gdzie mozna znalezc przepis?

    a ja mowie ze data platnosci to data pojawienia sie pieniedzy na koncie ! i
    nie istotne sa dni do daty platnosci. Moim zdaniem non stop jest slowne
    nieporozumienie w tej sprawie.
    Termin platnosci zawsze rozumiany jest jako ilosc dni do terminu, a tak na
    prawde na fakturze okreslamy date kiedy kasa powinna byc na koncie, data ta
    jest kalendarzowa !!! i moze wypasc w niedziele. Wowczas klient winen zrobic
    tak zeby kasa pojawila sie przed uplywem tego terminu na koncie! w celu
    nieprzekroczenia terminu.
    Tak wiec moim zdaniem termin platnosci do DATA wplaty a nie ilosc dni do tej
    daty.

    W.L.

  • 4. Data: 2002-10-31 20:18:18
    Od: "Krzys" <k...@p...fm>

    "........zaplata powinna byc dokonana w terminie i czasie wskazanym przez
    sprzedawce....."
    czyli jesli miejscem jest rachunek to po 7 dniach od daty wystawienia
    faktury pieniadze "fizycznie" powinny znalezc sie na rachunku.
    A co do dni to jak nalezy rozumiec dni robocze???
    7 dni to 7 dni bez wzgledu na to czy jest w nich jakis wolny dzien.
    No chyba ze termin zaplaty przypada na dzien ustawowo wolny od pracy
    wowczas, terminem zaplaty jest pierwszy przypadajacy bezposrednio po dniu
    wolnym dzien roboczy.
    Krzys