  • 1. Data: 2004-07-09 21:21:28
    Temat: Termin i okres wypowiedzenie stosunku pracy
    Od: "Ydgin" <y...@p...onet.pl>

    Witam

    Przepraszam z gory, jesli temat sie powtarza, lecz wyszukiwarka na google
    znazla ~2500 watkow na temat wypowiedzenie i niemozliwoscia jest przejzenie
    wszystkich.
    Sprawa ma sie nastepujaco. Moja mama ma staz pracy 11 lat, w ostatnim
    zakladzie pracuje od 20 sierpnia ubieglego roku, na umowe na czas
    nieokreslony. Chce teraz zlozyc wypowiedzenie. Czy powinna zlozyc je
    ostatniego dnia lipca, czy pierwszego dnia sierpnia? Jak dlugi termin
    wypowiedzenie ja obowiazuje? Problem tkwi w tym, ze chce otrzymac zasilek
    dla bezrobotnych i musi miec przepracowany rok, w okresie ostatniego
    poltorej roku. Ten rok mija wlasnie 20 sierpnia tego roku. Wypowiedzenie
    dwutygodniowe byloby zatem dosc klopotliwe...

    Jeszcze jedno pytanie. Czy pracodawca ma obowiazek udzielic urlopu w okresie
    wypowiedzenia, czy moze zdecydowac, iz wyplaci ekwiwalent?

    pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2004-07-11 11:54:42
    Temat: Re: Termin i okres wypowiedzenie stosunku pracy
    Od: "Ydgin" <y...@p...onet.pl>

    Naprawde nikt nie wie? Bede bardzo wdzeczny za odpowiedz, bo nie ukrywam ze
    to bardzo wazna sprawa..

    pozdrawiam,
    Tomasz

  • 3. Data: 2004-07-11 17:00:30
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Ydgin" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Naprawde nikt nie wie? Bede bardzo wdzeczny za odpowiedz, bo nie ukrywam
    ze
    > to bardzo wazna sprawa..
    >
    > pozdrawiam,
    > Tomasz

    powtórz pytanie, prosze
    b.

  • 4. Data: 2004-07-11 17:24:10
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    >
    > pozdrawiam,
    > Tomasz
    >
    > Okres wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony jest zależny od
    stażu pracy u danego pracodawcy.W tym przypadku okres
    wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc jako ze Twoja mama jest zatrudniona
    co najmniej 6 miesięcy (okres wypowiedzenia wynosiłby 2 tygodnie
    gdyby byla zatrudniona przez okres krótszy niz 6 miesięcy).Najlepiej
    by było, gdyby Twoja mama złożyła wypowiedzenie z końcem lipca (
    po 20 lipca), gdyż wówczas zdoła "dopiąć" pełny rok pracy, ktory jest
    potrzebny do prawa do zasiłku.Umowa o prace rozwiązuje sie bowiem z
    chwila nadejscia terminu wypowiedzenia, czyli po upływie okresu
    wypowiedzenia (podczas trwania okresu wypowiedzenia Twoja mama
    wciaz jest zatrudniona, wiec czas do prawa zasilku sie liczy)
    > Co do urlopu to pracodawaca ma zawsze obowiazek udzielenia
    pracownikowi urlopu jezelii nabyl do niego prawo-ekwiwalent za urlop
    pracodawca wyplaci Twojej mamie wowczas gdy z powodu rozwiazania
    umowy o prace (tak jak w tym przypadku)nie wykorzysta go w calosci
    lub w czesci- i tylko w tym przypadku...zasadą jest obowiązek
    udzielania urlopu "w naturze".

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-11 19:46:30
    Od: "Ydgin" <y...@p...onet.pl>

    Dziekuje bardzo za odpowiedz, Twoja pomoc jest niezwykle cenna

    pozdrawiam,
    Tomasz

  • 6. Data: 2004-07-22 17:10:02
    Od: el@<e...@i...pl>

    Hmm... o ile wiem, jeśli pracownik rozwiąże umowę o pracę za
    wypowiedzeniem, to zasiłek przysłyguje dopiero po 3-ch miesiącach.
    To chyba też ważne?

    -> http://usenet.pomocprawna.info