    From: Kasia<a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Termin i okres wypowiedzenie stosunku pracy
    Date: Sun, 11 Jul 2004 17:24:10 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

> [...]
    > Sprawa ma sie nastepujaco. Moja mama ma staz pracy 11 lat, w
    ostatnim
    > zakladzie pracuje od 20 sierpnia ubieglego roku, na umowe na czas
    > nieokreslony. Chce teraz zlozyc wypowiedzenie. Czy powinna zlozyc je
    > ostatniego dnia lipca, czy pierwszego dnia sierpnia? Jak dlugi termin
    > wypowiedzenie ja obowiazuje? Problem tkwi w tym, ze chce otrzymac
    zasilek
    > dla bezrobotnych i musi miec przepracowany rok, w okresie
    ostatniego
    > poltorej roku. Ten rok mija wlasnie 20 sierpnia tego roku.
    Wypowiedzenie
    > dwutygodniowe byloby zatem dosc klopotliwe...
    >
    > Jeszcze jedno pytanie. Czy pracodawca ma obowiazek udzielic
    urlopu w okresie
    > wypowiedzenia, czy moze zdecydowac, iz wyplaci ekwiwalent?
    >
    > pozdrawiam,
    > Tomasz
    >
    > Okres wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony jest zależny od
    stażu pracy u danego pracodawcy.W tym przypadku okres
    wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc jako ze Twoja mama jest zatrudniona
    co najmniej 6 miesięcy (okres wypowiedzenia wynosiłby 2 tygodnie
    gdyby byla zatrudniona przez okres krótszy niz 6 miesięcy).Najlepiej
    by było, gdyby Twoja mama złożyła wypowiedzenie z końcem lipca (
    po 20 lipca), gdyż wówczas zdoła "dopiąć" pełny rok pracy, ktory jest
    potrzebny do prawa do zasiłku.Umowa o prace rozwiązuje sie bowiem z
    chwila nadejscia terminu wypowiedzenia, czyli po upływie okresu
    wypowiedzenia (podczas trwania okresu wypowiedzenia Twoja mama
    wciaz jest zatrudniona, wiec czas do prawa zasilku sie liczy)
    > Co do urlopu to pracodawaca ma zawsze obowiazek udzielenia
    pracownikowi urlopu jezelii nabyl do niego prawo-ekwiwalent za urlop
    pracodawca wyplaci Twojej mamie wowczas gdy z powodu rozwiazania
    umowy o prace (tak jak w tym przypadku)nie wykorzysta go w calosci
    lub w czesci- i tylko w tym przypadku...zasadą jest obowiązek
    udzielania urlopu "w naturze".

    -> http://usenet.pomocprawna.info