  • 101. Data: 2004-05-10 14:57:38
    Temat: Re: Telekomunikacja, było: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik poilkj napisał:
    > I w tym momencie cena za połączenie zależałaby od miejsca pobytu
    > delikwenta, a dokładnie od stawek tego drugiego operatora.
    > W zależności od tego, czy byłbym w Idei, Erze czy Plusie raz zapłaciłbyś
    > więcej a raz mniej.
    > To się nie da.
    > A wyobraź sobie, że jestem w Japonii. Kto płaci za połączenie? Wg twojej
    > teorii to ty. No to powodzenia.

    Po pierwsze - mówiłeś o zagranicy, więc trzymajmy się zagranicy,
    bo dzwonienia na krajowe GSMy nie są liczone podwójnie.

    Jeżeli dzwonie ze stacjonarnego do Ciebie w Japonii to kto płaci?
    Oczywiście, że ja, Ciebie to nie obchodzi.
    Czy może być tak w GSMach? Może - i tak nawet jest!
    Jeżeli zadzwonię do Ciebie z GSM na Twój japoński numer to, kto płaci?
    Oczywiście, że ja, Ciebie to nie obchodzi.

    Dlaczego więc nagle problemem jest jak jest konieczność roamingu?
    Pytanie retoryczne, rzecz jasna :)

    I nie mów, że musi znać koszty połączeń, bo osoba, do której dzwonią
    ich nie zna - nawet może nie zauważyć w jaką sieć wpadł - a MUSI je ponieść.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 102. Data: 2004-05-10 15:05:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Nie dziękuję, postoję. Nie chcę opłaty naliczanej podług niewiadomych mi
    > czynników.

    To teraz wiesz jaką opłatę ponosisz jak dzwonisz do USA, W. Brytani, Czech itp.
    Masz to w pamięci, albo sprawdzasz przed połączeniem?
    Śmiem wątpić.
    Wątpię też czy będąc w Hiszpanii wiesz jakie pieniądze zapłacisz za połączenie,
    które do Ciebie przyjdzie.

    > Oczywiście, np. w podziemiu. A jak wleziesz w ołowiany schron, też ma
    > działać? Są zakłócenia i inne takie. Nikt nie oferuje 100% pokrycia terenu.

    Nie. Plus nie działa w wielu budynkach, w niektórych obszarach Wrocławia.
    I to nie są żadne bunkry to normalne mieszkania.

    > Możliwe, że jest tam coś zakłócające w tym miejscu, skoro jeden krok zmienia
    > zasięg.

    Era i Idea o dziwo działają.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 103. Data: 2004-05-10 15:37:33
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    >
    > Jeżeli dzwonie ze stacjonarnego do Ciebie w Japonii to kto płaci?
    > Oczywiście, że ja, Ciebie to nie obchodzi.
    Oczywiście, ale ty wiesz, że dzwonisz do Japonii.

    > Czy może być tak w GSMach? Może - i tak nawet jest!
    > Jeżeli zadzwonię do Ciebie z GSM na Twój japoński numer to, kto płaci?
    > Oczywiście, że ja, Ciebie to nie obchodzi.

    j.w. nadal wiesz, że dzownisz do Japonii i wiesz ile za to zapłacisz.

    > Dlaczego więc nagle problemem jest jak jest konieczność roamingu?
    > Pytanie retoryczne, rzecz jasna :)

    Jak zadzownisz, ze swojej komórki lub ze swojego stacjonarnego telefonu
    na moją komórkę, to nie wiesz ile zapłacisz.
    Raz może to być 70 gr jeżeli będę stał za twoimi plecami, a raz 6 zł,
    jeżeli będę na drugiej stronie kuli ziemskiej.
    Dzwoniąc do mnie nie masz pojęcia ile zapłacisz.

    > I nie mów, że musi znać koszty połączeń, bo osoba, do której dzwonią
    > ich nie zna - nawet może nie zauważyć w jaką sieć wpadł - a MUSI je
    > ponieść.

    Czy ty w ogóle masz komórkę?

    Po pierwsze to ty decydyujesz, czy chcesz odbierać połączenia w
    roamingu, czy nie i za nie płacić.
    Po drugie jeżeli tak, to z dostępnych sieci możesz wybrać sobie tą która
    ci najabrdziej odpowiada.
    Po trzecie ceny takich połączeń możesz znać w każdej chwili wystarczy:
    a) zadzonić do własnego boku i się zapytać
    b) zadzownić do operatora roamingowego i się zapytać
    c) zoabczyć na stronie internetowej twojego operatora
    d) zobaczyć na stronie internetowej operatora roamingowego

    A jeżeli nie wiesz ile zapłacisz to znaczy, że jesteś fujara, a za
    gapiostwo się płaci i to sporo.

  • 104. Data: 2004-05-10 15:44:28
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

    > To teraz wiesz jaką opłatę ponosisz jak dzwonisz do USA, W. Brytani,
    > Czech itp.
    > Masz to w pamięci, albo sprawdzasz przed połączeniem?
    > Śmiem wątpić.

    Odpowiedziałem, ci w poprzednim poście, ale jeszcze raz:

    To już twój własny wybór, czy chcesz to spawdzać, czy nie.
    Ale możliwość masz.

    > Wątpię też czy będąc w Hiszpanii wiesz jakie pieniądze zapłacisz za
    > połączenie,
    > które do Ciebie przyjdzie.

    A w czym problem, żeby sprawdzić. Nie chcesz nie musisz, ale sprawdzić
    możesz.

    > Nie. Plus nie działa w wielu budynkach, w niektórych obszarach Wrocławia.
    > I to nie są żadne bunkry to normalne mieszkania.
    >
    > Era i Idea o dziwo działają.

    Era i Idea mają nadajniki w innych miejscach.
    Jeżeli ci Plus nie działa zadzowń do BOKu i to zgłoś.
    Jak tak zrobiłem i o dziwo sam sie mocno zdziwiłem sposobem obsługi.
    Po kilku dniach zadzonił do mnie gościu z obsługi i powiedział, że
    sprawdzał i że zasięg jest słaby, ale pozwalający na połączenie.
    Powiedział, że jest możliwośc lekkiego obrócenia anten.
    Zaproponował mi spotkanie w celu wspólnego obejścia terenu i porównanie
    jego odczytów z moimi.
    W efekcie nie miałem na to czasu, ale byłem mile zaskoczony.

  • 105. Data: 2004-05-10 16:46:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 10. maja 2004 17:05 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > To teraz wiesz jaką opłatę ponosisz jak dzwonisz do USA, W. Brytani, Czech
    > itp. Masz to w pamięci, albo sprawdzasz przed połączeniem?
    > Śmiem wątpić.

    Nie wątp. Jakbym dzwonił do USA na pewno bym sprawdził wcześniej.

    > Wątpię też czy będąc w Hiszpanii wiesz jakie pieniądze zapłacisz za
    > połączenie, które do Ciebie przyjdzie.

    Mogę to sprawdzić w każdej chwili. Dzwoniąc do Ciebie, nie mogę. Ba! A może
    jesteś w Emiratach Szejka Elita, który ma sieć ElitaGSM, która ma cenę
    $10000000 za minutę?

    > Era i Idea o dziwo działają.

    Więc zrezygnuj z PLUSa, skoro jego oferta Cię nie satysfakcjonuje. Sam
    widzisz -- wolny rynek, możesz wybrać Erę czy Ideę.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 106. Data: 2004-05-10 16:54:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Mogę to sprawdzić w każdej chwili. Dzwoniąc do Ciebie, nie mogę.

    Możesz.

    > Ba! A może jesteś w Emiratach Szejka Elita, który ma sieć ElitaGSM,
    > która ma cenę $10000000 za minutę?

    W takim przypadku, żaden operator nie podłączyłby roamingu z taką siecią.
    Bo sam naraziłby się na straty :)

    > Więc zrezygnuj z PLUSa, skoro jego oferta Cię nie satysfakcjonuje. Sam
    > widzisz -- wolny rynek, możesz wybrać Erę czy Ideę.

    Też mi pomysł. Dlaczego mam rezygnować z PLUSa skoro lepiej by było
    gdyby łączyło przez Erę.
    W jednych miejscach nie działa Era , w innych Idea, a w innych PLUS.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 107. Data: 2004-05-10 17:41:24
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 10. maja 2004 18:54 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Możesz.

    Szklaną kulą mam zgadnąć w jakiej sieci teraz jesteś?

    > Też mi pomysł. Dlaczego mam rezygnować z PLUSa skoro lepiej by było
    > gdyby łączyło przez Erę.

    Bo Plus tego nie oferuje. Wolny rynek. Dlaczego mam przesiadać się do innego
    auta, skoro mogę chcieć do mojego Poloneza silnik z czegoś innego?

    > W jednych miejscach nie działa Era , w innych Idea, a w innych PLUS.

    Bywa.

  • 108. Data: 2004-05-10 17:52:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Szklaną kulą mam zgadnąć w jakiej sieci teraz jesteś?

    Możesz wysłać SMSa z pytaniem :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 109. Data: 2004-05-10 18:26:02
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

    > Możesz wysłać SMSa z pytaniem :)

    a może poleconym za potwierdzenim odbioru.
    teraz to już zaczynasz wymyślać.

  • 110. Data: 2004-05-21 08:03:15
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia nie 9. maja 2004 14:34 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Arek:
    [...]
    >+ > I w innych krajach Europy nie ma zakazu roamingu między GSMami.
    >+ > Możesz mi wytłumaczyć jaki jest tego powód w Polsce !?!?
    [...]
    >+ a) jest taki zakaz prawny?

    Jest. O ile pamiętam motywowano go "zachęceniem" GSMów do zbudowania
    własnych sieci, aby dostawcy nie kierowali się w stronę korzystania
    z czyjejś infrastruktury.
    Trzeba przyznać że skutkiem owego zakazu mamy faktyczne wielokrotne
    pokrycie kraju nadajnikami, w odróżnieniu od sieci przewodowej - właśnie
    ostatnio coraz więcej widzę o "operatorach korzystających z okablowania
    TPSA". To NIE JEST dobre rozwiązanie - w razie katastrofy jednej sieci
    mamy obszary odcięte od łączoności :] (no, komórki sprawę uratują :))

    pozdrowienia, Gotfryd