    From: poilkj <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Telekomunikacja, było: Oprogramowanie z Niemiec
    Date: Mon, 10 May 2004 10:37:33 -0500
    <c76ken$atk$1@news.onet.pl> <c76lqj$6di$4@serwus.bnet.pl>
    <c76nji$qeu$5@news.onet.pl> <c77c6e$92h$1@serwus.bnet.pl>
    <c77jlb$mq0$1@news.onet.pl> <c7bqc9$bas$1@topaz.icpnet.pl>
    <c7l8i8$jtp$3@news.onet.pl> <c7le5k$phq$4@serwus.bnet.pl>
    <c7lfdv$hcv$1@news.onet.pl> <c7lt6s$qjg$6@serwus.bnet.pl>
    <c7makf$9ei$1@news.onet.pl> <c7nsuc$lk1$1@serwus.bnet.pl>
    <c7o0sr$asl$1@news.onet.pl> <c7o1j9$v7l$1@serwus.bnet.pl>
    <c7o22h$bsj$1@news.onet.pl> <c7o2p3$npo$1@inews.gazeta.pl>
    <c7o5ah$r5r$1@news.onet.pl>

    Arek wrote:

    > Po pierwsze - mówiłeś o zagranicy, więc trzymajmy się zagranicy,
    > bo dzwonienia na krajowe GSMy nie są liczone podwójnie.
    >
    > Jeżeli dzwonie ze stacjonarnego do Ciebie w Japonii to kto płaci?
    > Oczywiście, że ja, Ciebie to nie obchodzi.
    Oczywiście, ale ty wiesz, że dzwonisz do Japonii.

    > Czy może być tak w GSMach? Może - i tak nawet jest!
    > Jeżeli zadzwonię do Ciebie z GSM na Twój japoński numer to, kto płaci?
    > Oczywiście, że ja, Ciebie to nie obchodzi.

    j.w. nadal wiesz, że dzownisz do Japonii i wiesz ile za to zapłacisz.

    > Dlaczego więc nagle problemem jest jak jest konieczność roamingu?
    > Pytanie retoryczne, rzecz jasna :)

    Jak zadzownisz, ze swojej komórki lub ze swojego stacjonarnego telefonu
    na moją komórkę, to nie wiesz ile zapłacisz.
    Raz może to być 70 gr jeżeli będę stał za twoimi plecami, a raz 6 zł,
    jeżeli będę na drugiej stronie kuli ziemskiej.
    Dzwoniąc do mnie nie masz pojęcia ile zapłacisz.

    > I nie mów, że musi znać koszty połączeń, bo osoba, do której dzwonią
    > ich nie zna - nawet może nie zauważyć w jaką sieć wpadł - a MUSI je
    > ponieść.

    Czy ty w ogóle masz komórkę?

    Po pierwsze to ty decydyujesz, czy chcesz odbierać połączenia w
    roamingu, czy nie i za nie płacić.
    Po drugie jeżeli tak, to z dostępnych sieci możesz wybrać sobie tą która
    ci najabrdziej odpowiada.
    Po trzecie ceny takich połączeń możesz znać w każdej chwili wystarczy:
    a) zadzonić do własnego boku i się zapytać
    b) zadzownić do operatora roamingowego i się zapytać
    c) zoabczyć na stronie internetowej twojego operatora
    d) zobaczyć na stronie internetowej operatora roamingowego

    A jeżeli nie wiesz ile zapłacisz to znaczy, że jesteś fujara, a za
    gapiostwo się płaci i to sporo.