    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Date: Fri, 21 May 2004 10:03:15 +0200

    On Sun, 9 May 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia nie 9. maja 2004 14:34 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Arek:
    [...]
    >+ > I w innych krajach Europy nie ma zakazu roamingu między GSMami.
    >+ > Możesz mi wytłumaczyć jaki jest tego powód w Polsce !?!?
    [...]
    >+ a) jest taki zakaz prawny?

    Jest. O ile pamiętam motywowano go "zachęceniem" GSMów do zbudowania
    własnych sieci, aby dostawcy nie kierowali się w stronę korzystania
    z czyjejś infrastruktury.
    Trzeba przyznać że skutkiem owego zakazu mamy faktyczne wielokrotne
    pokrycie kraju nadajnikami, w odróżnieniu od sieci przewodowej - właśnie
    ostatnio coraz więcej widzę o "operatorach korzystających z okablowania
    TPSA". To NIE JEST dobre rozwiązanie - w razie katastrofy jednej sieci
    mamy obszary odcięte od łączoności :] (no, komórki sprawę uratują :))

    pozdrowienia, Gotfryd