  • 21. Data: 2006-01-31 10:25:58
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: mIchaał <m...@o...pl>

    Herbi wrote:

    > Zgłoś próbę wyłudzenia przez TP, doprowadzenia do niekorzystnego
    > rozporządzania mieniem do prokuratury - kopie wyślij na Bażantów ;)

    Człowiek uczy się na błędach. Mój błąd polegał na tym, że chciałem
    postąpić uczciwie i opłacić wszystkie rachunki zmarłego (pomimo, że nie
    mam żadnego obowiązku prawnego). Zapłaciłem wszystk do dnia śmierci i
    następne wnioski będę odsyłał do TP z dopiskiem "adresat nie żyje".
    Chciałem postąpić uczciwie i padłem ofiarą machiny urzędniczej, ale
    nauczyłem się jednego i polecam wszystkim na przyszłość: W TAKIEJ
    SYTUACJI NALEŻY NIE OTWIERAĆ RACHUNKÓW, NIE OPŁACAĆ I ODSYŁAĆ Z
    DOPISKIEM ADRESAT NIE ŻYJE. NIE MA SENSU ROBIĆ SOBIE PROBLEMÓW. ONI MAJĄ
    SWOJE UMOWY, KTÓRE INTERPRETUJĄ ZAWSZE NA SWOJĄ KORZYŚĆ W MYŚL ZASADY
    "JEŚLI ZNAJDZIE SIĘ OSOBA, KTÓRA ZAPŁACI ZA KOGOŚ PÓŁ RACHUNKU TO CZEMU
    NIE MA ZAPŁACIĆ CAŁEGO" :/.

  • 22. Data: 2006-01-31 10:29:01
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 31 sty o godzinie 11:16, na pl.soc.prawo, Herbi napisał(a):

    > Zgłoś próbę wyłudzenia przez TP, doprowadzenia do niekorzystnego
    > rozporządzania mieniem do prokuratury - kopie wyślij na Bażantów ;)

    Ehhh - zły pomysł - na razie.
    Przecież nieżyjący nie może wysłać korespondencji.

    Po przesłaniu aktu zgonu - z potwierdzeniem i rachunkiem jaki zapłaciłeś za
    rozmowy wykonane za żywota wuja - sprawę olać, zamknąć.
    Jak tutaj pisano, abonament jest płacony 'z góry' - więc wuj opłacił go w
    ostatniej fakturze. Co do okresu wypowiedzenia na który powołuje się jakiś
    durnowaty pracownik tepsy - nie przejmuj się - umowa wygasła automagicznie
    z chwilą śmierci abonenta, tak samo jak wygasają np. wszystkie
    upoważnienia.

    --
    Herbi
    31-01-2006 11:26:15

  • 23. Data: 2006-01-31 10:32:11
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 31 sty o godzinie 11:25, na pl.soc.prawo, mIchaał napisał(a):

    > Chciałem postąpić uczciwie i padłem ofiarą machiny urzędniczej

    Nie, nie Michale.
    Operator, w tym przypadku tepsa to nie urząd. W tepsie pracują normalni
    pracownicy a nie urzędnicy ;)

    Co do odsyłania korespondencji - szkoda pieniędzy - niech poczta odsyła na
    koszt Tepsy te listy - niech listonosz dopisuje 'adresat nie żyje'.

    --
    Herbi
    31-01-2006 11:32:10

  • 24. Data: 2006-01-31 10:35:44
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    mIchaał napisał(a):
    > Juz mi przeszlo. Ostatecznie udalo mi sie z nimi cos wytargowac. Kazali
    > zaplacic rachunki do dnia kiedy zostali powiadomieni o smierci. Abonent
    > zmarl 7.01 a oni zostali powiadomieni do 20.01 (nikt nie myslal w czasie
    > pogrzebu o powiadomianiu TP ośmierci). Tylko czy to zaplacic, czy raczej
    > sobie darowac. Ja nie mam zadnego obowiązku wobec nich. Oni to powinni
    > zrozumieć i sobie darować, ale widocznie chodzi o wycyganienie możliwie
    > każdego grosza.

    Czlowieku, wez sie uspokoj i ich olej sikiem prostym. Oni licza wlasnie
    na te Twoje kilkanascie zlotych a ty sie bedziesz denerwowal. Zlej i
    tyle, jak przysla wezwania to bedziesz mial czym w piecu palic i tyle.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 25. Data: 2006-01-31 14:38:17
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    mIchaał wrote:
    > W odpowiedzi na pismo o śmierci abonenta i prośbą
    > o likwidację lini telefonicznej Telekomunikacja Polska S.A. z siedzibą w
    > Katowicach natychmiast przysłała pismo, w którym straszy
    > wyspecjalizowaną firmą windykacyjną w razie nie zapłacenia abonamentu do
    > końca miesiąca.
    A komu przysłali (abonent nie żyje!) kogo straszą i kto ma płacić?

    > Jak postąpić wobec urzędników Telekomunikacji, którzy
    > nie chcą zrozumieć sytuacji.

    Wysłać im aktualny adres stryjka.
    Fonon

  • 26. Data: 2006-01-31 19:59:32
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości

    > Czlowieku, wez sie uspokoj i ich olej sikiem prostym. Oni licza wlasnie na
    > te Twoje kilkanascie zlotych a ty sie bedziesz denerwowal. Zlej i tyle,
    > jak przysla wezwania to bedziesz mial czym w piecu palic i tyle.

    Otuż to!
    Ja nawet uważam że nie ma obowiązku informować TPSA o fakcie śmierci stryjka
    bo niby dlaczego? Czy jakaś podstawa prawna zmusza mnie do tego?
    TPSA prowadzi działalność gospodarczą na własne ryzyko. Jedno z tych ryzyk
    to właśnie śmierć abonenta i tak naprawdę TPSA powinna mieć swoje mechanizmy
    weryfikacji czy abonenci istnieją (żyją albo np. czy nie wyjechali na zawsze
    z Polski, nie siedzą w kiciu itd.) - to już nie jest nasze zmartwienie.
    Więc prosta sprawa - z chwilą śmierci stryjka jego umowy cię nie interesują
    i tyle.
    A teraz praktyka: Załóżmy że z chwilą śmierci stryjka wyłączyłeś jego
    telefon i z niego nie korzystasz. Wówczas nikt nie może mieć do ciebie
    żadnych roszczeń od tego momentu, nawet jeśli dziedziczysz spadek, bo
    zobowiązania spadkowe powstają wyłącznie do dnia śmierci spadkodawcy.
    Natomiast prawdą jest że takie firmy jak TPSA często liczą na nieznajomość
    prawa przez swoich klientów i liczą że jak się rachunek wyśle to anuż ktoś
    go zapłaci - zawsze ktoś taki się znajdzie.

  • 27. Data: 2006-01-31 20:08:04
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik mIchaał napisał:

    > Tepsa była powiadomiona o tym telefonicznie i listownie. Rządali
    > oryginału aktu zgonu!!!!! To już świadczy chyba nie najlepiej o Tepsie.
    > Wyśle im tylko kopie mam nadzieje, że to zakończy sprawe.

    Nie to zebym bronil tepsy, ale pewnie tez im sie przydazyl jakis
    wesolek, ktory telefoniczni i listownie zglosil czyjas smiercm, a tepsa
    przyjela to bez aktu zgonu.

    imho: jak najszybciej do tepsy z orginalem aktu do pokazania - jak chca
    to moga sobie ksero zrobic i najprawdopodobniej do tego dnia bedzie
    naliczony abonament.
    inna sprawa (i tu pytanie do grupy), to kto ma go zaplacic?
    spadkobiercy, tak? a jesli sprawa sie bedzie toczyc kilka lat, bo
    spadkobiercy nie moga sie dogadac i sprawa sie ciagnie, to czy w
    koncowym rozliczeniu odsetki za te kilka lat tez maja zaplacic?
    pozdr.

  • 28. Data: 2006-01-31 21:59:38
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    o`rety napisał(a):
    > imho: jak najszybciej do tepsy z orginalem aktu do pokazania - jak chca
    > to moga sobie ksero zrobic i najprawdopodobniej do tego dnia bedzie
    > naliczony abonament.

    ALE PO CO? Umowa wygasa z dniem smierci abonenta, nie pokazania Tepsie
    wszystkiego czego ona sobie zazadza.

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 29. Data: 2006-02-01 10:49:00
    Od: mIchaał <m...@o...pl>

    Kocureq wrote:

    > ALE PO CO? Umowa wygasa z dniem smierci abonenta, nie pokazania Tepsie
    > wszystkiego czego ona sobie zazadza.

    Zostali powiadomieni telefonicznie i faxem dostali akt zgonu, abonament
    opłacony do dnia zgonu zgodnie z dokumentem, nie tak jak sobie życzą do
    dnia powiadomienia o śmierci (paranoja). W razie jak się odezwą i będą
    kombinować to napiszę co było dalej. Jak będą się rzucać o niecałe 10zł
    od osób prawnie do tego niezobowiązanych to będzie śmieszne :), w sumie
    to pracownicy TP i tak już się wykazali głupotą.
    Pozdrawiam wszystkich, Michal