eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 1. Data: 2006-01-30 20:05:24
    Temat: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: mIchaał <m...@o...pl>

    Na początku stycznia zmarł stryjek, który nie posiadał własnej rodziny
    (był samotny i mieszkał sam). Dalsza rodzina zapłacła rachunek za
    telefon do dnia śmierci z wliczeniem kosztów rozmów + abonament do dnia
    śmierci i podatek vat. W odpowiedzi na pismo o śmierci abonenta i prośbą
    o likwidację lini telefonicznej Telekomunikacja Polska S.A. z siedzibą w
    Katowicach natychmiast przysłała pismo, w którym straszy
    wyspecjalizowaną firmą windykacyjną w razie nie zapłacenia abonamentu do
    końca miesiąca. Czy dalsza rodzina jest zobowiązywana do zapłacenia
    rachunku zmarłego? Jak postąpić wobec urzędników Telekomunikacji, którzy
    nie chcą zrozumieć sytuacji.


  • 2. Data: 2006-01-30 20:12:43
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    standardowy myk telekomunikacji, tak naprawde to te firmy g moga, bo
    sciaganiem dlugow zajmuje sie komornik, w sytuacji jakis roszczen,
    przechodza one na spadkobiercow jesli ci przyjma spadek razem z dlugami.
    Pytales sie do konca miesiaca abonament?? abonament placi sie zawsze za
    miesiac w przod i tego sie nie zmieni. natomiast kolejne abonamenty nie
    powinny byc oplacane a tepsa powinna zlikwidowac linie dostajac akt
    zgonu jesli nikt nie chce jej na siebie przepisac lub oplacac dalej. Ale
    moga tego zlosliwie nie zrobic i potem domagac sie kasy co im sie nie
    powinna nalezec :/

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844
    !!! Popraw adres przy odpowiadaniu !!!


  • 3. Data: 2006-01-30 20:26:50
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mIchaał wrote:
    > Na początku stycznia zmarł stryjek, który nie posiadał własnej rodziny
    > (był samotny i mieszkał sam). Dalsza rodzina zapłacła rachunek za
    > telefon do dnia śmierci z wliczeniem kosztów rozmów + abonament do dnia
    > śmierci i podatek vat. W odpowiedzi na pismo o śmierci abonenta i prośbą
    > o likwidację lini telefonicznej Telekomunikacja Polska S.A. z siedzibą w
    > Katowicach natychmiast przysłała pismo, w którym straszy
    > wyspecjalizowaną firmą windykacyjną w razie nie zapłacenia abonamentu do
    > końca miesiąca. Czy dalsza rodzina jest zobowiązywana do zapłacenia
    > rachunku zmarłego? Jak postąpić wobec urzędników Telekomunikacji, którzy
    > nie chcą zrozumieć sytuacji.

    Popatrz na regulamin TPSA.
    Abonament jest płatny za cały miesiąc z góry i zdaje sie nie ma podziału
    na dni. Śmierć raczej nie zmienia tego faktu. Ostatni abonament jest
    płatny w całosci. Ale sprawdzcie regulamin. Ja telefonu w TPSA nie mam.

    Z drugiej strony nie macie obowiązku w ogóle płacić jakichkolwiek
    rachunków stryja.
    Zobowiązany do pokrycia tego rachunku będzie ten, kto dostanie spadek po
    stryju. Czy to już macie załatwione? Kto dostał spadek? Wy?
    No to patrząc jak wyżej i robiąc założenie, że abonament jest płatny w
    całości trzeba by zapłacić.

    Jeśli sprawy spadkowe nie są jeszcze załatwione, to idźcie z tym pismem
    do wyborczej, niech go wydrukują gdzieś na pierwszej stronie.
    Ktoś w tepsie będzie się mocno tłumaczył.

    Co do wysyłania firm windykacyjnych to jest tak.
    TPSA jak jej się znudzi wysyłanie wezwań do zapłaty, może oddać sprawę
    do sądu, aby sądownie wymusić zapłatę należności.
    Może też do tego celu wynając firmę windykacyjną (lub sprzedać taki dług
    tej firmie).
    Firma windykacyjna, już sama z siebie znowu będzie przez jakiś czas
    wysyłać wezwania do zapłaty i albo jej się znudzi, albo znowu może pójść
    do sadu.
    Jeśli w sądzie wygra sprawę, to wówczas z wyrokiem może się pofatygować
    do komornika, który to może się już do was pofatygować po pieniądze.
    Innej drogi nie ma.
    Nie ma więc czegoś takiego jak nasyłanie firm windykacyjnych.
    Jeżeli ktokolwiek z jakiejkolwiek firmy przyjdzie do domu, to ma takie
    same prawa jak sąsiadka zza ściany.
    Należy grzecznie wyprosić lub zadzwonić na policję, że gosciu nie chce
    wyjść.
    Firmy windykacyjne w żaden sposób nie są uprzywilejowane prawnie.

    Ale jeszcze raz. Wszystko zależy od tego kot dostał spadek i jak
    płatność reguluje regulamin tpsa.


  • 4. Data: 2006-01-30 21:00:56
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: mIchaał <m...@o...pl>

    witek wrote:
    > mIchaał wrote:
    >
    >> Na początku stycznia zmarł stryjek, który nie posiadał własnej rodziny
    >> (był samotny i mieszkał sam). Dalsza rodzina zapłacła rachunek za
    >> telefon do dnia śmierci z wliczeniem kosztów rozmów + abonament do
    >> dnia śmierci i podatek vat. W odpowiedzi na pismo o śmierci abonenta i
    >> prośbą o likwidację lini telefonicznej Telekomunikacja Polska S.A. z
    >> siedzibą w Katowicach natychmiast przysłała pismo, w którym straszy
    >> wyspecjalizowaną firmą windykacyjną w razie nie zapłacenia abonamentu
    >> do końca miesiąca. Czy dalsza rodzina jest zobowiązywana do zapłacenia
    >> rachunku zmarłego? Jak postąpić wobec urzędników Telekomunikacji,
    >> którzy nie chcą zrozumieć sytuacji.
    >
    >
    > Popatrz na regulamin TPSA.
    > Abonament jest płatny za cały miesiąc z góry i zdaje sie nie ma podziału
    > na dni. Śmierć raczej nie zmienia tego faktu. Ostatni abonament jest
    > płatny w całosci. Ale sprawdzcie regulamin. Ja telefonu w TPSA nie mam.
    >
    > Z drugiej strony nie macie obowiązku w ogóle płacić jakichkolwiek
    > rachunków stryja.
    > Zobowiązany do pokrycia tego rachunku będzie ten, kto dostanie spadek po
    > stryju. Czy to już macie załatwione? Kto dostał spadek? Wy?
    > No to patrząc jak wyżej i robiąc założenie, że abonament jest płatny w
    > całości trzeba by zapłacić.
    >
    > Jeśli sprawy spadkowe nie są jeszcze załatwione, to idźcie z tym pismem
    > do wyborczej, niech go wydrukują gdzieś na pierwszej stronie.
    > Ktoś w tepsie będzie się mocno tłumaczył.
    >
    > Co do wysyłania firm windykacyjnych to jest tak.
    > TPSA jak jej się znudzi wysyłanie wezwań do zapłaty, może oddać sprawę
    > do sądu, aby sądownie wymusić zapłatę należności.
    > Może też do tego celu wynając firmę windykacyjną (lub sprzedać taki dług
    > tej firmie).
    > Firma windykacyjna, już sama z siebie znowu będzie przez jakiś czas
    > wysyłać wezwania do zapłaty i albo jej się znudzi, albo znowu może pójść
    > do sadu.
    > Jeśli w sądzie wygra sprawę, to wówczas z wyrokiem może się pofatygować
    > do komornika, który to może się już do was pofatygować po pieniądze.
    > Innej drogi nie ma.
    > Nie ma więc czegoś takiego jak nasyłanie firm windykacyjnych.
    > Jeżeli ktokolwiek z jakiejkolwiek firmy przyjdzie do domu, to ma takie
    > same prawa jak sąsiadka zza ściany.
    > Należy grzecznie wyprosić lub zadzwonić na policję, że gosciu nie chce
    > wyjść.
    > Firmy windykacyjne w żaden sposób nie są uprzywilejowane prawnie.
    >
    > Ale jeszcze raz. Wszystko zależy od tego kot dostał spadek i jak
    > płatność reguluje regulamin tpsa.
    >
    Przez jakieś pół roku nie zamierzamy robić sprawy spadkowej. Więc chyba
    najlepiej będzie zapłacić im ten rachunek, żeby później nie policzyli
    nam odsetek. Wyślemy im kopie aktu zgonu i zaznaczymy tłustymi literami
    żeby wszystko odłączyli i nie przysyłali więcej rachunków.


  • 5. Data: 2006-01-30 21:06:44
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: "trojden" <t...@v...pl>


    Użytkownik "mIchaał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:drlrkn$9l5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Na początku stycznia zmarł stryjek, który nie posiadał własnej rodziny
    > (był samotny i mieszkał sam). Dalsza rodzina zapłacła rachunek za telefon
    > do dnia śmierci z wliczeniem kosztów rozmów + abonament do dnia śmierci i
    > podatek vat. W odpowiedzi na pismo o śmierci abonenta i prośbą o
    > likwidację lini telefonicznej Telekomunikacja Polska S.A. z siedzibą w
    > Katowicach natychmiast przysłała pismo, w którym straszy wyspecjalizowaną
    > firmą windykacyjną w razie nie zapłacenia abonamentu do końca miesiąca.
    > Czy dalsza rodzina jest zobowiązywana do zapłacenia rachunku zmarłego? Jak
    > postąpić wobec urzędników Telekomunikacji, którzy nie chcą zrozumieć
    > sytuacji.

    Z chwilą śmierci stryjka wygasła umowa między nim a TPSA więc umowa powinna
    być z tą datą rozwiązana a TPSA nie ma możliwości pobierać dalszych opłat.
    Ale jesli będziecie z telefonu korzystać to wg mnie TPSA bedzie mieć prawo
    do roszczeń za to co wydzwonicie po smierci stryjka. W praktyce cały problem
    polega na tym że TPSA nie wie że stryjka nie ma więc żeby wszystko było lege
    artis należałoby ją powiadomić o tym fakcie.



  • 6. Data: 2006-01-30 21:11:57
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: mIchaał <m...@o...pl>

    trojden wrote:
    > Z chwilą śmierci stryjka wygasła umowa między nim a TPSA więc umowa powinna
    > być z tą datą rozwiązana a TPSA nie ma możliwości pobierać dalszych opłat.
    > Ale jesli będziecie z telefonu korzystać to wg mnie TPSA bedzie mieć prawo
    > do roszczeń za to co wydzwonicie po smierci stryjka. W praktyce cały problem
    > polega na tym że TPSA nie wie że stryjka nie ma więc żeby wszystko było lege
    > artis należałoby ją powiadomić o tym fakcie.
    >
    >

    Tepsa była powiadomiona o tym telefonicznie i listownie. Rządali
    oryginału aktu zgonu!!!!! To już świadczy chyba nie najlepiej o Tepsie.
    Wyśle im tylko kopie mam nadzieje, że to zakończy sprawe.


  • 7. Data: 2006-01-30 21:22:01
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    mIchaał napisał(a):

    > Przez jakieś pół roku nie zamierzamy robić sprawy spadkowej. Więc chyba
    > najlepiej będzie zapłacić im ten rachunek, żeby później nie policzyli
    > nam odsetek. Wyślemy im kopie aktu zgonu i zaznaczymy tłustymi literami
    > żeby wszystko odłączyli i nie przysyłali więcej rachunków.

    Zaplaccie wszystkie rozmowy wykonane za zycia stryja i abonament
    zaokraglajac miesiac w gore i tyle, nic wiecej bo im sie nie nalezy.

    --
    /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\
    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)


  • 8. Data: 2006-01-30 21:22:48
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    mIchaał napisał(a):
    > Tepsa była powiadomiona o tym telefonicznie i listownie. Rządali
    > oryginału aktu zgonu!!!!! To już świadczy chyba nie najlepiej o Tepsie.
    > Wyśle im tylko kopie mam nadzieje, że to zakończy sprawe.

    Zadac sobie moga czego chca. Jesli nie dzwoniliscie z tego telefonu po
    smierci abonenta to spuszczajcie na drzewo, nie maja podstaw do
    egzekwowania abonamentu za okres kiedy juz nie zyl.

    --
    /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\
    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)


  • 9. Data: 2006-01-30 21:29:59
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: mIchaał <m...@o...pl>

    Kocureq wrote:
    > mIchaał napisał(a):
    >
    >> Tepsa była powiadomiona o tym telefonicznie i listownie. Rządali
    >> oryginału aktu zgonu!!!!! To już świadczy chyba nie najlepiej o
    >> Tepsie. Wyśle im tylko kopie mam nadzieje, że to zakończy sprawe.
    >
    >
    > Zadac sobie moga czego chca. Jesli nie dzwoniliscie z tego telefonu po
    > smierci abonenta to spuszczajcie na drzewo, nie maja podstaw do
    > egzekwowania abonamentu za okres kiedy juz nie zyl.
    >
    Po smierci telefon zostal odlaczony z gniazdka i nikt z niego nie
    dzwonil. Rozmawialem z obsluga klienta Telekomunikacji, ktora w takich
    sprawach potrafi byc naprawde niemila! Zupelnie inaczej jak trzeba
    wcisnać klientowi pseudodarmowe rozmowy wliczone w abonament.
    Zastanawiam się nad rezygnacją z ich usług, wkońcu mam w domu 3 telefony
    komórkowe :).


  • 10. Data: 2006-01-30 21:42:02
    Temat: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    mIchaał napisał(a):
    > Po smierci telefon zostal odlaczony z gniazdka i nikt z niego nie
    > dzwonil. Rozmawialem z obsluga klienta Telekomunikacji, ktora w takich
    > sprawach potrafi byc naprawde niemila! Zupelnie inaczej jak trzeba
    > wcisnać klientowi pseudodarmowe rozmowy wliczone w abonament.
    > Zastanawiam się nad rezygnacją z ich usług, wkońcu mam w domu 3 telefony
    > komórkowe :).

    Jasne, ze beda chcieli wyciagnac ile sie da, podstaw do sciagania
    abonamentu nie maja zadnych wiec na drzewo z nimi :)

    --
    /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\
    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1