    From: "trojden" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Telekomunikacja Polska S.A. i śmierć abonenta
    Date: Tue, 31 Jan 2006 20:59:32 +0100

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości
    news:drnegb$hli$1@inews.gazeta.pl...

    > Czlowieku, wez sie uspokoj i ich olej sikiem prostym. Oni licza wlasnie na
    > te Twoje kilkanascie zlotych a ty sie bedziesz denerwowal. Zlej i tyle,
    > jak przysla wezwania to bedziesz mial czym w piecu palic i tyle.

    Otuż to!
    Ja nawet uważam że nie ma obowiązku informować TPSA o fakcie śmierci stryjka
    bo niby dlaczego? Czy jakaś podstawa prawna zmusza mnie do tego?
    TPSA prowadzi działalność gospodarczą na własne ryzyko. Jedno z tych ryzyk
    to właśnie śmierć abonenta i tak naprawdę TPSA powinna mieć swoje mechanizmy
    weryfikacji czy abonenci istnieją (żyją albo np. czy nie wyjechali na zawsze
    z Polski, nie siedzą w kiciu itd.) - to już nie jest nasze zmartwienie.
    Więc prosta sprawa - z chwilą śmierci stryjka jego umowy cię nie interesują
    i tyle.
    A teraz praktyka: Załóżmy że z chwilą śmierci stryjka wyłączyłeś jego
    telefon i z niego nie korzystasz. Wówczas nikt nie może mieć do ciebie
    żadnych roszczeń od tego momentu, nawet jeśli dziedziczysz spadek, bo
    zobowiązania spadkowe powstają wyłącznie do dnia śmierci spadkodawcy.
    Natomiast prawdą jest że takie firmy jak TPSA często liczą na nieznajomość
    prawa przez swoich klientów i liczą że jak się rachunek wyśle to anuż ktoś
    go zapłaci - zawsze ktoś taki się znajdzie.