  • 1. Data: 2005-05-07 17:46:21
    Temat: Telefon komórkowy i zgłaszanie reklamacji...
    Od: "Łukasz" <l...@N...gazeta.pl>

    Serdecznie Witam!

    Na moim telefonie komórkowym, obok aparatu widnieje napis "VGA 4X ZOOM", na
    stronie producenta (Motorola) możemy przeczytać: "Jeszcze więcej rozrywki:
    wbudowany aparat fotograficzny z czterokrotnym zoomem (...)". Sytuacja jest
    inna, jeśli sprawdzimy dostępność czterokrotnego zoomu w aparacie! W
    rzeczywistości telefon ma tylko trzykrotny zoom. Wydawać by się mogło, że to
    tylko mały szczegół, ale jako konsument mam prawo domagać się, aby produkt był
    zgodny z przedstawianymi mi zapewnieniami.

    W myśl Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, opisany przeze mnie powyżej
    przypadek, jest przykładem niezgodności towaru z umową i mam prawo domagać się
    naprawy tej usterki, wymiany aparatu bądź odstąpienia od umowy (w tym wypadku
    aparat jest integralną częścią z kartą MixPlus, zatem chodzi tu o zerwanie
    umowy z siecią PlusGSM).

    Czy rzeczywiście, w tym co napisałem mam rację? Jeśli się mylę, bardzo proszę
    mnie sprostować. Proszę również o jakieś rady w związku z rozwiązaniem tego
    problemu.

    Z góry wielkie dzięki,
    Łukasz

  • 2. Data: 2005-05-07 18:34:54
    Temat: Re: Telefon komórkowy i zgłaszanie reklamacji...
    Od: Mariusz Zieliński <l...@l...pl>

    Łukasz napisał(a):
> [...]
    > tylko mały szczegół, ale jako konsument mam prawo domagać się, aby produkt był
    > zgodny z przedstawianymi mi zapewnieniami.

    Rozumiem, że szukasz sposobu jak wykręcić się z podpisanej na rok umowy ...

    Lepiej dobrze sprawdź czy ci się coś nie pomyliło bo motorole faktycznie
    mają _TRZY_ poziomy powiększenia - x1, x2 i x4. Żebyś nie zrobił z
    siebie głupka jak pójdziesz się droczyć ze sprzedawcą.

    --
    Mariusz Zieliński

  • 3. Data: 2005-05-08 08:29:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mariusz Zieliński napisał(a) :

> [...]
    > mają _TRZY_ poziomy powiększenia - x1, x2 i x4. Żebyś nie zrobił z
    > siebie głupka jak pójdziesz się droczyć ze sprzedawcą.

    He, he... I lepiej niech sprawdzi, czy oddając telefon nie będzie
    i tak musiał płacić abonamentu:-P Bo najprawdopodobniej zawarł
    dwie umowy: o zakup telefonu i świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 4. Data: 2005-05-08 13:02:14
    Od: "Łukasz Ciastko" <l...@g...pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > i tak musiał płacić abonamentu:-P Bo najprawdopodobniej zawarł
    > dwie umowy: o zakup telefonu i świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    Rzeczywiście się pomyliłem, bo zoom jest trzy poziomowy. Co stwierdziłem
    robiąc zdjęcia i je porównując. Problem w tym, że wraz z przybliżeniem obrazu,
    zmniejsza się rozdzielczość. A obraz powienien (mimo, że miałby gorsze
    parametry) ciągle pozostawać w rozdzielczości 640X480.

    Umowę mam na 36 doładowań... Niestety... :( A chciałbym się pozbywać tego
    telefonu. Problem tkwi w pewnej rzeczy...

    Kupiłem go przede wszystkim po to, aby korzystać z z Internetu i komunikatorów
    różnych. Wszystko działa. Tylko nie wiedziałem, dlaczego np. po 3 połączeniach
    z GG miałem do zapłacenia 3.60 zł!

    Po około 10 połączeniach z Biurem Obsługi Klienta, udało im się rozwiązać ten
    problem! Mianowicie płacę 3.60 zł, bo za każde połączenie płacę po 1.20 zł (60
    gr - wysłane, 60 - odebrane), a niewykorzystane KB przepadają...

    :(

    Wcześniej nigdy nie korzystałem z GPRSu i nie wiedziałem, w jaki sposób
    naliczane są opłaty. Nawet konsultant z działu Transmisji danych, któremu
    opopowiedziałem problem, nie wiedział, dlaczego tak jest...

    Wiem, że na stronie plusa jest napisane "za każde rozpoczęte 100 kB odebranych
    i wysłanych danych naliczane oddzielnie", ale ja zrozumiałem, że chodzi tutaj
    o to, że rozpoczynam 100 kb i płacę daną kwotę, a kolejna opłata jest dopiero
    wtedy, kiedy rozpocznę kolejne 100kb, oczywiście po wykorzystaniu poprzednich
    100kb. A nie po zakończeniu połaczenia.

    Czy to jest wystarczający argument, aby zarządać od Plusa zerwania umowy?

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2005-05-08 13:14:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Łukasz Ciastko wrote:

> [...]
    > zmniejsza się rozdzielczość. A obraz powienien (mimo, że miałby gorsze
    > parametry) ciągle pozostawać w rozdzielczości 640X480.

    ROTFL

    [ciach]

    > Wcześniej nigdy nie korzystałem z GPRSu i nie wiedziałem, w jaki sposób
    > naliczane są opłaty. Nawet konsultant z działu Transmisji danych, któremu
    > opopowiedziałem problem, nie wiedział, dlaczego tak jest...

    Śmiem twierdzić, że bardziej prawdopodobne jest, że omyłkowo łączyłeś
    się przez CSD, a nie GPRS.

    Patrząc na wcześniejsze twoje, hmm, 'wpadki' wcale bym się nie zdziwił.

  • 6. Data: 2005-05-08 13:17:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Łukasz Ciastko wrote:

> [...]
    > wtedy, kiedy rozpocznę kolejne 100kb, oczywiście po wykorzystaniu poprzednich

    Jest równiez napisane coś o sesji:

    Opłaty za pobranie i wysłanie danych naliczane są rozdzielnie (w
    ramach jednej sesji w rozliczeniu dziennym). Opłaty za połączenia za
    APN: www.plusgsm.pl oraz Internet naliczane są za każde rozpoczęte 100KB

    > Czy to jest wystarczający argument, aby zarządać od Plusa zerwania umowy?

    Nie.

    M.

  • 7. Data: 2005-05-08 13:34:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Sun, 8 May 2005 13:02:14 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Łukasz Ciastko
    napisał(a):

    > Czy to jest wystarczający argument, aby zarządać od Plusa zerwania umowy?

    Żądać możesz czego dusza zapragnie. Możesz nawet potraktować to jako
    przyczynek do wypowiedzenia umowy. Tyle, że Polkomtel zażąda od Ciebie
    zapłacenia kary umownej.
    Poza tym: myślenie naprawdę nie boli.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 8. Data: 2005-05-09 06:24:40
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 8 May 2005 15:34:25 +0200,
    Olgierd <n...@n...problem> screamed:

    Widocznie czytanie psuje wzrok. (-;

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 08:24:03 user up 10606 days, 20:19, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I don't want to be young again, I just don't want to get any older.

  • 9. Data: 2005-05-09 15:51:42
    Od: Tomasz <t...@p...onet.pl>

    Łukasz Ciastko napisał(a):

> [...]
    > 100kb. A nie po zakończeniu połaczenia.
    >
    > Czy to jest wystarczający argument, aby zarządać od Plusa zerwania umowy?

    Daj lepiej spokoj gg przez komorke bo wyjdziesz na tym jak zablocki na
    mydle. Moim zdaniem mozesz ich postraszyc ze pojdziesz z tym do sadu,
    ale nie wiem czy zwroca ci sie wszystkie koszta (mozesz na tym
    stracic).Ewentualnie nie plac abonamentu (zazwyczaj maja wielki problem
    z wyegzekwowaniem go/kar umownych).

    Tomasz