  • 1. Data: 2007-05-03 13:03:49
    Temat: TVN Turbo
    Od: <j...@g...pl>

    Witam

    Czy trzeba się godzić na nagrywanie przez ekipę TVN Turbo w programie
    "Uwaga Pirat"?, niby policjanci podczas kontroli informują, że twarze i
    tablice rejestracyjne będą zamazane, ale nie chciałabym podczas takiej
    kontroli być filmowana. Czy można powołać się na jakiś "paragraf"?

    Z góry dziękujęi pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-03 13:17:48
    Temat: Re: TVN Turbo
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał
> [...]
    > tablice rejestracyjne będą zamazane, ale nie chciałabym podczas takiej
    > kontroli być filmowana. Czy można powołać się na jakiś "paragraf"?

    IMHO Ogólnie to nie ma zakazu filmowania. Są pewne ograniczenia w
    wykorzystaniu nagrań, jeśli naruszają dobra osobiste (wizerunek, nazwisko).
    W tym przypadku nie naruszają, jak się wydaje.

  • 3. Data: 2007-05-03 18:44:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    j...@g...pl wrote:
> [...]
    > "Uwaga Pirat"?, niby policjanci podczas kontroli informują, że twarze i
    > tablice rejestracyjne będą zamazane, ale nie chciałabym podczas takiej

    To nie łam przepisów.

    > Czy można powołać się na jakiś "paragraf"?

    Rany, ile razy można... Nie ma żadnej podstawy prawnej umożliwiającej
    wprowadzanie zakazów fotografowania, filmowania itepe.

    Dopiero publikacja podpada pod ochronę wizerunku i twarz muszą zamazać.
    Ale już tablic nie muszą. Więc nie podskakuj, bo mogą złośliwie twojej
    nie zamazać ;->

  • 4. Data: 2007-05-03 22:31:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:66npg4-pgq.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Dopiero publikacja podpada pod ochronę wizerunku i twarz muszą zamazać.
    > Ale już tablic nie muszą. Więc nie podskakuj, bo mogą złośliwie twojej
    > nie zamazać ;->

    Polemizował bym z tym poglądem mocno. O ile oczywiście mogą sobie z pewnej
    odległości w publicznym miejscu to filmować i wówczas nie można im tego
    zabronić, o tyle uważam, że samo zamazanie twarzy faktu konieczności uzyskania
    zgody osoby pozującej na publikację nie uchyla. Tam przecież chociażby jest mój
    głos, sylwetka itd. Wizerunek, to nie tylko sama twarz. W każdym razie nie jest
    to takie oczywiste, jak przedstawiasz to.

  • 5. Data: 2007-05-04 06:18:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > chociażby jest mój głos, sylwetka itd. Wizerunek, to nie tylko sama twarz.
    > W każdym razie nie jest to takie oczywiste, jak przedstawiasz to.

    nie ma tam twojego glosu poniewaz rowniez jest znieksztalcony, a sylwetke,
    sorry ale wszystkie sa podobne ;)
    pozatym oni nie filmuja "pirata" tylko akcje policji, wiec pirat moze sobie
    chcec, ale na jego chciejstwie sie to konczy

  • 6. Data: 2007-05-04 07:49:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > konieczności uzyskania zgody osoby pozującej na publikację nie uchyla.
    > Tam przecież chociażby jest mój głos, sylwetka itd. Wizerunek, to nie

    Głos zniekształcają, a sylwetka... bez przesady. Jeszcze jakby ci ludzie
    byli nadzy, to ostatecznie można by się przyczepić naruszenia wizerunku
    poprzez publikację sylwetki ;-> Ale w ubraniu?