  • 1. Data: 2007-05-03 06:44:45
    Temat: Reforma emerytalna a urodzeni przed 31.12.1948
    Od: Rafal <v...@i...pl>

    Witam,
    o ile sie orientuje reforma emerytalna nie obejmie osob urodzonych
    przed 31.12.1948 i wejdzie w zycie z poczatkiem roku 2008.
    Dotychczasowe przepisy obowiazywac wiec beda tylko do konca biezacego
    roku. Pytanie moje jest nastepujace. Jakie przepisy obowiazywac beda
    mezczyzne urodzonego 05.04.1948 roku. W kwietniu 2008 bedzie mial lat
    60 i zgodnie z dotychczas obowiazujacymi przepisami bedzie mogl
    przejsc na emeryture. Tyle, ze one wtedy juz nie beda obowiazywaly.
    Nowe zas maja go rowniez nie dotyczyc. Wiec co z nim bedzie?

    Pozdrawiam i dziekuje
    Rafal

  • 2. Data: 2007-05-05 18:14:32
    Temat: Re: Reforma emerytalna a urodzeni przed 31.12.1948
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Rafal napisał(a):

    > o ile sie orientuje reforma emerytalna nie obejmie osob urodzonych
    > przed 31.12.1948 i wejdzie w zycie z poczatkiem roku 2008.

    reforma była kilka lat temu...

> [...]
    > przejsc na emeryture. Tyle, ze one wtedy juz nie beda obowiazywaly.
    > Nowe zas maja go rowniez nie dotyczyc. Wiec co z nim bedzie?

    zgodnie z dotychczas (i pewnie w przyszłości) obowiązującymi przepisami
    może przejść na emeryturę w wieku 65 lat
    chyba że pracował np. w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze
    ale również przepisy dotyczące tej sytuacji nie mają się chyba zmieniać...

    zmiana wraz z początkiem 2008 roku (polegająca na utracie możliwości
    przejścia na emeryturę na "starych" zasadach w przypadku niespełnienia
    wynikających z nich wymogów) dotyczy osób urodzonych między 1 stycznia
    1949 a 31 grudnia 1968 r.

    KG

  • 3. Data: 2007-05-05 18:34:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > zgodnie (i pewnie w przyszłości) obowiązującymi przepisami
    > może przejść na emeryturę w wieku 65 lat

    Optymista ....
    Jak ZUS zbankrutuje to wiek emerytalny będzie wynosił 80 lat.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 4. Data: 2007-05-06 17:14:41
    Od: Rafal <v...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    > przejścia na emeryturę na "starych" zasadach w przypadku niespełnienia
    > wynikających z nich wymogów) dotyczy osób urodzonych między 1 stycznia

    No tak, nie napisałem, że ów mężczyzna pracowal 20 lat w szkodliwych
    warunkach. Wiec może przejść na emeryture mająć lat 60. 60 urodziny
    mieć bedzie w kwietniu 2008. Rozumiem więc, że za rok, na 100%,
    obowiązywać go będą teraz obowiązujące przepisy. Co mnie, i jego też,
    cieszy :)

    Pozdrawiam i dziękuje
    Rafał

  • 5. Data: 2007-05-06 18:05:17
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Rafal napisał(a):
    > No tak, nie napisałem, że ów mężczyzna pracowal 20 lat w szkodliwych
    > warunkach. Wiec może przejść na emeryture mająć lat 60. 60 urodziny
    > mieć bedzie w kwietniu 2008.

    jak na razie raczej tak

    > Rozumiem więc, że za rok, na 100%,
    > obowiązywać go będą teraz obowiązujące przepisy. Co mnie, i jego też,
    > cieszy :)

    100%?
    w tym kraju?

    KG

  • 6. Data: 2007-05-06 18:20:12
    Od: Rafal <v...@i...pl>

    > jak na razie raczej tak
    > 100%?
    > w tym kraju?

    Hm, to by znaczyło jednak nie do końca dziś wiadomo, co będzie z owym
    mężczyzną w kwietniu 2008............... :(

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 7. Data: 2007-05-11 07:03:07
    Od: Rafal <v...@i...pl>

    > Hm, to by znaczyło jednak nie do końca dziś wiadomo, co będzie z owym
    > mężczyzną w kwietniu 2008............... :(

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,41224
    31.html

    "............W sumie będzie to 300 tys. osób urodzonych w latach
    1948-69, z czego 200 tys. to nauczyciele. .............."

    Hm, nalezy to rozumiec, ze urodzonych w 1948 roku obejma jednak nowe
    przepisy!!??

    Pozdrawiam
    Rafal