  • 1. Data: 2005-11-03 14:59:42
    Temat: TPSA - podpisana umowa na Neostrade, nie chca zrealizowac.
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest smieszna. Firma, w ktorej pracuje, konkretnie -
    przedstawicielstwo firmy zagranicznej w Polsce - w czerwcu podpisala w
    TelePunkcie z TPSA umowe o zalozenie Neostrady. Od tamtego czasu nie
    moglismy sie umowic z technikami, w koncu zostala zlozona reklamacja (w tym
    samym TelePunkcie) i ... znowu nic. W umowie stalo jak wol, ze do jakiegos
    tam dnia, mniej wiecej 30 dni, musza zainstalowac. Teraz, po kilku
    miesiacach, dzwoni jakas skruszona paniusia i mowi, ze "niestety, ale nie
    mamy mozliwosci technicznych i ze maja tu straszne problemy, bo ktos od gory
    sprawe poruszyl i prosza, zebysmy zrezygnowali i odstapili od umowy".

    Pytanie...

    Co im grozi, co robic?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2005-11-03 17:12:16
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 3 Nov 2005 15:59:42 +0100,
    Tiger <c...@c...pl> screamed:
    > Pytanie...
    >
    > Co im grozi, co robic?

    Grozi im utrata klienta.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 18:11:55 user up 10784 days, 6:06, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A bug in the code is worth two in the documentation.

  • 3. Data: 2005-11-03 17:43:24
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Tiger napisał(a):
> [...]
    > sprawe poruszyl i prosza, zebysmy zrezygnowali i odstapili od umowy".

    - po pierwsze, nic nie zalatwiac na gebe, tylko pisemnie wiec powiedz
    paniusi ze oczekujesz pisma w tej sprawie

    - jak juz dostaniesz pismo, wypowiedz podpisana umowe i wystap z
    wnioskiem o odszkodowanie a roszczenie wycen zgodnie z prawem t.j. 2/30
    umownego abonamentu za kazdy dzien zwloki w realizacji uslugi, od daty
    uruchomienia okreslonej w umowie. ale pamietaj, jesli bedziesz cierpliwy
    - tym lepiej dla ciebie, bo wieksza kare umowna bedziesz mial prawo
    dochodzic.

    - zacznij sie rozgladac za innym operatorem (chociaz w tej cenie uslugi,
    pewnie go nie znajdziesz)

  • 4. Data: 2005-11-03 18:34:18
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 03 Nov 2005 19:24:01 +0000,
    krys <k...@p...onet.pl> screamed:

    Nie ta kategoria zastosowań...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 19:33:56 user up 10784 days, 7:28, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    All Gods were immortal.

  • 5. Data: 2005-11-03 19:24:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    news napisał(a):

    > - zacznij sie rozgladac za innym operatorem (chociaz w tej cenie
    > uslugi, pewnie go nie znajdziesz)

    Czemu nie? Jest jeszcze GPRS - tańszy niz Neostrada, choć ma pewne
    ograniczenia.

    Justyna

  • 6. Data: 2005-11-03 19:27:38
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    krys napisał(a):
    > news napisał(a):
    > Czemu nie? Jest jeszcze GPRS - tańszy niz Neostrada, choć ma pewne
    > ograniczenia.

    gprs nie nadaje sie nawet do podlaczenia terminala konsoli :-)
    raczej (ewentualnie) stawialbym ja kakies wifi typu blueconnect, za
    jakis czas wimax itp...

  • 7. Data: 2005-11-03 19:53:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):

    > In the darkest hour on Thu, 03 Nov 2005 19:24:01 +0000,
    > krys <k...@p...onet.pl> screamed:

    > Nie ta kategoria zastosowań...

    No toż napisałam, że ma ograniczenia. Skąd wiesz, że wątkotwórcy by nie
    pasowało?
    BTW - skoro oferta jest skierowana "Dla Firm", to coś w tym musi być.
    Justyna, co nie narzeka na w/w

  • 8. Data: 2005-11-03 19:57:52
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > okreslonej w umowie. ale pamietaj, jesli bedziesz cierpliwy - tym lepiej
    > dla ciebie, bo wieksza kare umowna bedziesz mial prawo dochodzic.

    Dzieki, na jakiej podstawie prawnej mam oprzec swoje pismo z zadaniem
    odszkodowania?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2005-11-03 21:17:13
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Tiger napisał(a):
    > Dzieki, na jakiej podstawie prawnej mam oprzec swoje pismo z zadaniem
    > odszkodowania?

    jesli masz w umowie termin uruchomienia uslugi (to jest konieczne), to
    od tego czasu brak uslugi jest traktowana jak jej niedostepnosc. prawo
    telekomunikacyjne przewiduje w takiej sytuacji kary umowne 1/15 za kazdy
    dzien "awarii" czyli niedostepnosci uslugi.

    sugerowalbym (o ile bedziesz mial inny zastepczy dostep do netu) nie
    spieszyc sie i odczekac, wowczas kary umowne beda odpowiednio wyzsze...
    oby tylko nagle i niespodziewanie nie przyszli monterzy z modemem :-)

    mialem podobny przypadek (tyle ze z polpakiem) a odszkodowanie wynioslo
    kilkanascie tys. pln, chociaz celowo nie przeciagalem wypowiedzenia umowy.

  • 10. Data: 2005-11-03 22:19:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news napisał(a):

> [...]
    > telekomunikacyjne przewiduje w takiej sytuacji kary umowne 1/15 za kazdy
    > dzien "awarii" czyli niedostepnosci uslugi.

    Prawie jak w Radiu Erewań i rozdawaniu samochodów na Placu Czerwonym ;-)
    PT ustala odszkodowanie za niewywiązywanie się z umowy na usługi o
    charakterze powszechnym (dostęp do Internetu nią nie jest), a za
    opóźnienie terminu rozpoczęcia świadczenia usług ochp przysłuje
    odszkodowanie w wysokości 1/30 za kazdy dzień zwłoki (art. 105 PT)

    Oczywiście prawo zezwala na żądanie dowolnego odszkodowania dla innych
    usług, ale dostawca nie musi uznać tych roszczeń.

    M.