  • Date: Thu, 03 Nov 2005 23:19:46 +0100
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA - podpisana umowa na Neostrade, nie chca zrealizowac.

    news napisał(a):

    > jesli masz w umowie termin uruchomienia uslugi (to jest konieczne), to
    > od tego czasu brak uslugi jest traktowana jak jej niedostepnosc. prawo
    > telekomunikacyjne przewiduje w takiej sytuacji kary umowne 1/15 za kazdy
    > dzien "awarii" czyli niedostepnosci uslugi.

    Prawie jak w Radiu Erewań i rozdawaniu samochodów na Placu Czerwonym ;-)
    PT ustala odszkodowanie za niewywiązywanie się z umowy na usługi o
    charakterze powszechnym (dostęp do Internetu nią nie jest), a za
    opóźnienie terminu rozpoczęcia świadczenia usług ochp przysłuje
    odszkodowanie w wysokości 1/30 za kazdy dzień zwłoki (art. 105 PT)

    Oczywiście prawo zezwala na żądanie dowolnego odszkodowania dla innych
    usług, ale dostawca nie musi uznać tych roszczeń.

    M.