  • 1. Data: 2007-06-12 06:39:32
    Temat: Strefa płatnego parkowania, a karta inwalidy.
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Pojechaliśmy z ojcem do krakowa. Zatrzymaliśmy się koło wawelu w strefie
    płatnej, na parkingu na ul straszewskiego. Za szybę włożyliśmy kartę
    inwalidy (ojciec jest inwalidą). I poszliśmy zwiedzać zamek. Po powrocie
    wsiedliśmy do samochodu i ruszyliśmy w drogę powrotną do Olsztyna
    (warm-maz), po ok 10-20 km, zobaczyłem że za wycieraczką siedzi jakaś
    kartka. Było to zawiadomienie o obowiązku opłaty dodatkowej, w związku z
    nieuiszczeniem opłaty w strefie parkingowej wyznaczonej znakiem drogowym
    D-44.. I teraz pytanie? Czy ojciec powinien zapłacić za parkowanie? W
    olsztynie nie ma problemu, inwalidzi mają za darmo parkowanie. Czy
    Zapłacić to "zawiadomienie"? Czy po prostu udawać że nic nie było?

  • 2. Data: 2007-06-12 07:46:05
    Temat: Re: Strefa płatnego parkowania, a karta inwalidy.
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    MAYDAY pisze:
> [...]
    > olsztynie nie ma problemu, inwalidzi mają za darmo parkowanie. Czy
    > Zapłacić to "zawiadomienie"? Czy po prostu udawać że nic nie było?

    oplaty i przepisy parkingowe reguluje prawo miejscowe z tego co wiem
    wiec jesli w krakowie jest oplata pobierana od inwalidow to trzeba
    uiszczac. najlepiej jednak zajrzec na strone krakowskiego zakladu
    komunikacji

  • 3. Data: 2007-06-12 07:53:29
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <f4lf0a$lvt$1@news.onet.pl> MAYDAY napisał(a):

    > Za szybę włożyliśmy kartę inwalidy (ojciec jest inwalidą).
    Przede wszystkim należałoby sie zapoznać z przepisami PoRD dotyczącymi
    ułatwień dla posiadającycj karty parkingowe, aby można śmiało z tych
    uprawnień korzstać.

    > Było to zawiadomienie o obowiązku opłaty dodatkowej [..]
    > wyznaczonej znakiem drogowym D-44..
    Najprościej sprawdź znaczenie znaku D-44 w rozporządzeniu o znakach.
    "W strefie tej zabroniony jest postój pojazdu bez wniesienia opłaty, z
    wyjątkiem postoju pojazdów osób lub jednostek, dla których ustalona
    została zerowa stawka opłaty"
    Inaczej- należało wiedzieć/sprawdzić czy w tej strefie taką stawkę
    ustalono dla wszystkich posiadaczy kart parkingowych. Pewnie nie, skoro
    znalazłeś wezwanie.

    > Czy ojciec powinien zapłacić za parkowanie?
    Na to wychodzi. Oczywiście istnieje małe prawdopodobieństwo, że z opłaty
    był 'zwolniony', a kontrolujący nie zauważył karty. To jednak nie
    sprawdzisz na odległość (z Olsztyna).

    --
    Artur

  • 4. Data: 2007-06-12 14:16:27
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    > zobaczyłem że za wycieraczką siedzi jakaś kartka. Było to zawiadomienie
    > o obowiązku opłaty dodatkowej,
    odnosnie wszelkich mandatow i oplat dodatkowych za wycieraczka
    bylo szeroko opisywane. ogolnie mowiac, wy nic nie dostaliscie bowiem
    nie spelniono warunkow skutecznego doreczenia.

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 5. Data: 2007-06-12 17:58:50
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 09:46:05 +0200, Sarpedon napisał(a):

    > najlepiej jednak zajrzec na strone krakowskiego zakladu komunikacji

    Mógłbyś objaśnić co miałeś na myśli?

  • 6. Data: 2007-06-12 19:07:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał w wiadomości

    > odnosnie wszelkich mandatow i oplat dodatkowych za wycieraczka
    > bylo szeroko opisywane. ogolnie mowiac, wy nic nie dostaliscie bowiem
    > nie spelniono warunkow skutecznego doreczenia.

    Co do sprawy nic nie wnosi. Wyślą następne listem poleconym.

  • 7. Data: 2007-06-13 07:07:16
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Co do sprawy nic nie wnosi. Wyślą następne listem poleconym.

    Dobra EOT. Zapłaciłem, w sumie 50 zł niewielkie pieniądze.

  • 8. Data: 2007-06-13 14:39:29
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 12-06-2007 o 21:07:37 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał w
    > wiadomości news:op.ttta9pwl895wyf@wu4ry9wqw4gwv8p.telgam.pl...

    > Co do sprawy nic nie wnosi. Wyślą następne listem poleconym.
    zgadza sie, ciagle pozostaje jedynie kwestia kto prowadzil.
    Np z mojego samochodu korzysta lacznie 4 osoby, a ja nie prowadze ksiazki
    wyporzyczen. w tym momencie sprawca pozostaje nieznany.
    Notabene mozektos podac definicje : dnia roboczego.
    bowiem wg wszelkich regulaminow bankow itp co znalazlem to dni od PN-PT
    bez dni ustawowo wolnych odpracy i dodatkowych wolnych.
    A regulanim stref platnego parkowania wkrakowie mowi o dniach roboczych
    bez ich
    zdefiniowania. natomiast osoby zbierajace oplaty kursuja tez w soboty.

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 9. Data: 2007-06-13 21:56:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    leon wrote:

    > zgadza sie, ciagle pozostaje jedynie kwestia kto prowadzil.
    > Np z mojego samochodu korzysta lacznie 4 osoby, a ja nie prowadze ksiazki
    > wyporzyczen. w tym momencie sprawca pozostaje nieznany.

    Ale znasz ustawę Prawo o ruchu drogowym?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 10. Data: 2007-06-13 21:59:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Ale znasz ustawę Prawo o ruchu drogowym?

    Tutaj akurat ustawa ta ma niewiele do "powiedzenia", bo parkowanie w
    strefie bez opłaty nie jest wykroczeniem. to są roszczenia cywilne.