  • 1. Data: 2007-06-12 06:54:53
    Temat: Dlaczego miasto nie moze zaskarzyc?
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    "Tną drzewa, bo zasłaniają billboardy
    Drwale pojawiają się głównie nocą. Potrafią wyciąć wszystko,
    zostawiając sam pniak. Czasem przerzedzą jedynie koronę, obetną kilka
    gałęzi czy większy konar. - Inspektorkom Działu Zieleni i Parków ZOM
    udało się raz złapać sprawców na gorącym uczynku. Przyznali się, że
    muszą przycinać drzewa, które ograniczają widoczność billboardów.
    Apelujemy do mieszkańców, by wzywać straż miejską, gdy tylko zobaczą
    jakieś podejrzane prace - prosi Iwona Fryczyńska.

    I przesyła "Gazecie" kilka przykładów odnotowanych w ostatnich
    miesiącach: * wycięty klon srebrzysty u zbiegu Al. Jerozolimskich z
    Łopuszańską, * uszkodzone topole przy ul. Płowieckiej, * przycinane
    drzewa na terenach zarządzanych przez Porty Lotnicze przy al. Żwirki i
    Wigury, * ucięcie całej korony dorodnego klonu przy ul. Jarzębskiego/
    Broniewskiego (zasłaniała reklamę na pobliskim bloku)."

    Artykul calosc
    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4217993.htm

    Dlaczego miasto nie moze zaskarzyc agencji reklamowej, ktorej bilboard
    zostal w ten sposob odsloniety?
    Przeciez mozna wykazac latwo zwiazek przyczynowo skutkowy! Moze
    odpowiednie kary wyleczylyby z takich praktyk?

    VoyteG

  • 2. Data: 2007-06-12 07:49:40
    Temat: Re: Dlaczego miasto nie moze zaskarzyc?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Przeciez mozna wykazac latwo zwiazek przyczynowo skutkowy! Moze
    > odpowiednie kary wyleczylyby z takich praktyk?

    zwiazek przyczynowy do jedynie poszlaki, a brak jest konkretnych dowodow

  • 3. Data: 2007-06-12 07:56:54
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Cze, 09:49, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w
    wiadomościnews:1181631293.078647.19740@i38g2000prf.g
    ooglegroups.com...

    > zwiazek przyczynowy do jedynie poszlaki, a brak jest konkretnych dowodow

    Z tego co wiem, wiekszosc orzeczen opiera sie na dowodach posrednich,
    a nie na bezposrednich.
    A poszlaka to dowow posredni w tym przypadku bardzo wyrazny!

    VoyteG

  • 4. Data: 2007-06-12 08:03:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > A poszlaka to dowow posredni w tym przypadku bardzo wyrazny!

    tylko czysto teoretycznie

  • 5. Data: 2007-06-12 10:04:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Dlaczego miasto nie moze zaskarzyc agencji reklamowej, ktorej bilboard
    > zostal w ten sposob odsloniety?
    > Przeciez mozna wykazac latwo zwiazek przyczynowo skutkowy! Moze
    > odpowiednie kary wyleczylyby z takich praktyk?

    a co jezlei konkurencja swinie podklada?

    P.

    --
    KONIECZNEJ!! <<
    Prawo ma byc dla zwykłychludzi, nie dla liberałów chcących chronic
    przestepców!
    http://www.zbigniewziobro.org/content/view/19/30/

  • 6. Data: 2007-06-12 10:21:23
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Cze, 12:04, Sowiecki Agent
    .pl> wrote:

    > a co jezlei konkurencja swinie podklada?
    >
    > P.

    Aby bylo "moje" reklamy lepiej widac, to konkurencja je odslania i w
    tym celu karczuje drzewostan?

    VoyteG

  • 7. Data: 2007-06-12 11:02:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Aby bylo "moje" reklamy lepiej widac, to konkurencja je odslania i w
    > tym celu karczuje drzewostan?

    jakby bylo tak jak chcesz, ze poszlaki bylyby wystarczajace do wydania
    wyroku skazujacego, to w ten sposob mozna konkurencje wykonczyc, poniewaz
    kary za nielegalna wycinke sa dosc spore

  • 8. Data: 2007-06-12 11:26:15
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Cze, 13:02, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w
    wiadomościnews:1181643683.598025.177280@i38g2000prf.
    googlegroups.com...

    > jakby bylo tak jak chcesz, ze poszlaki bylyby wystarczajace do wydania
    > wyroku skazujacego, to w ten sposob mozna konkurencje wykonczyc, poniewaz
    > kary za nielegalna wycinke sa dosc spore

    Idac dalej tokiem tego typy rozumowania, analogicznie wyplata
    odszkodowania z dowolnej polisy byla by nierealna.
    Bo wtedy ubezpieczony musilaby wykazywac, ze nie chce wyludzic
    odszkodowania!
    Z poszkodowanego stalby sie winowajca, po zaistnieniu zdarzenia na
    ktore sie ubezpieczyl :-)

    Zas wprowadzenie zasady, o ktorej wyzej pisze, doprowadziloby do
    sytuacji, gdzie firma reklamowa dobieralaby teren nie w poblizu
    drzewa.
    A jesli juz to czynilaby to na wlasne ryzyko, a moze nawet chronila
    przed zniszczeniem? Taki zapis prawnie zachecalby do ochrony drzewa, a
    teraz prawo zacheca do nielegalnej wycinki.
    Obecnie pozorna ochrona "przed dzialaniami konkurencji" prowadzi do
    faktycznego przyzwolenia na niszczenie drzew w imie prawnej
    bezradnosci.

    VoyteG

  • 9. Data: 2007-06-12 11:36:37
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> wrote:

    > Aby bylo "moje" reklamy lepiej widac, to konkurencja je odslania i w
    > tym celu karczuje drzewostan?

    nie. Podklada po to bo ma nadzieje ze wlasnie te firme idac 'prostym'
    tokiem rozumowania sie ukarze.

    P.

  • 10. Data: 2007-06-12 11:49:06
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 12 Cze, 13:36, Sowiecki Agent
    .pl> wrote:
    > VoyteG napisał(a):
    ezlei konkurencja swinie podklada?

    > nie. Podklada po to bo ma nadzieje ze wlasnie te firme idac 'prostym'
    > tokiem rozumowania sie ukarze.
    >
    > P.
    Intencja mojego pytania bylo odrzucenie postawy osoby "zlapanej za
    reke", ktora twierdzi iz "to nie moja reka".
    Po wprowadzeniu takiego przepisu firma reklamowa swiadomie ponosila by
    ryzyko stawiania bilbordu obok drzewa.
    Nie musi przeciez stawiac obok, a jesli juz to chronila by takie
    drzewo. Obecny stan prawny "zacheca" taka firme do wyciecia drzewa,
    zas proponowany "zachecalby" do ochrony, wewlasnym interesie.

    Argument jest tez o tyle cienki, ze zakladamy iz firmy wzajemnie by
    wycinaly galezie prowadzac miedzy soba wojne, by wykonczyc
    konkurencje. Dlaczego zatem teraz masowo takiej wojny nie prowadza
    niszczac powierzchnie reklamowe konkurencji?
    Skoro zatem taki proceder nie ma masowo miejsca - firmy nie podpalaja
    sobie reklam, to dlaczego przyjmujemy zalozenie ze cielyby drzewa?

    VoyteG