  • 1. Data: 2003-02-05 10:05:29
    Temat: Straż miejska i punkty karne
    Od: "Sylwek" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Miałem ostatnio doczynienia ze strażą miejska (skończyło się na
    upomnieniu), funkcjonariusz za wszelką cenę próbował mnie ukarać
    mandatem za wykroczenie drogowe (parkowanie na chodniku nie przy
    krawędzi jezdni i w obrębie skrzyżowania) i dodatkowo przyznać mi punkty
    karne.
    Szukałem w Ustawie o strażach gminnych i Prawie o ruchu drogowym i
    nigdzie nie znalazłem nic na ten temat (punktów karnych). Być może jest,
    to w rozporządzeniu ministra?
    Jeśli ktoś mógłby podać mi link do przepisu regulującego tę kwestię, to
    z góry dziękuję.

    pozdr

    Sylwek

  • 2. Data: 2003-02-05 13:10:28
    Temat: Re: Straż miejska i punkty karne
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Sylwek" <s...@p...onet.pl> napisał:

    >funkcjonariusz za wszelką cenę próbował mnie ukarać
    >mandatem za wykroczenie drogowe (parkowanie na chodniku nie przy
    >krawędzi jezdni i w obrębie skrzyżowania) i dodatkowo przyznać mi punkty
    Było to wykroczenie. Nalezal ci sie mandat. Punkty przyznaje sie (w
    kom. Woj. Policji) za wykrocznie i nie jest ważne kto je ujawnil i cie
    ukaral.

    >nigdzie nie znalazłem nic na ten temat (punktów karnych).
    Tu czytaj więcej (tam znajdziesz podstawę prawną)
    http://strony.wp.pl/wp/artgola/punkty.htm

    Artur Golański