  • 1. Data: 2003-02-05 08:22:41
    Temat: Mandat od pana policjanta
    Od: "JaC" <f...@g...pl>

    Witam
    Ostatnio dostałem mandat za to że wjechałem na chodnik (gdzie był zakaz
    zatrzymywania
    się i postoju) i przez chwile stałem zapięty w pasy i na zapalonym silniku i
    światłach.
    Zatrzymałem się żeby zabrać żonę i w tym czasie zjawiła się policja
    tyle, że nie drogówka tylko ci niebiescy. Nic nie pomogły tłumaczenia >
    dostałem 150 zł
    i 1 pkt.

    1. czy "niebieska" policja może wlepiać mandaty za rzeczy związane z ruchem
    drogowym
    2. czy i w jaki sposób mogę się odwołać
    3. jeśli tak to gdzie mogę szukać przepisów na ten temat
    4. no i czy wysadzić lub zabrać kogoś trzeba jechać na koniec miasta/ulicy
    gdzie nie ma juz zakazu?

    Z góry dziękuję
    Jacek

  • 2. Data: 2003-02-05 10:06:52
    Temat: Re: Mandat od pana policjanta
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe>

    Użytkownik JaC napisał:
    > Witam
    > Ostatnio dosta?em mandat za to ?e wjecha?em na chodnik (gdzie by? zakaz
    > zatrzymywania
    > si? i postoju) i przez chwile sta?em zapi?ty w pasy i na zapalonym silniku i
    > ?wiat?ach.

    Więc należał Ci się mandat.

    > Zatrzyma?em si? ?eby zabra? ?on? i w tym czasie zjawi?a si? policja
    > tyle, ?e nie drog?wka tylko ci niebiescy. Nic nie pomog?y t?umaczenia >
    > dosta?em 150 zł
    > i 1 pkt.
    >
    > 1. czy "niebieska" policja mo?e wlepia? mandaty za rzeczy zwi?zane z ruchem
    > drogowym

    Tak

    > 2. czy i w jaki spos?b mog? si? odwo?a?

    Trzeba było nie przyjąć mandatu wtedy sprawe rozstrzygnął by sąd grocki.

    > 3. je?li tak to gdzie mog? szuka? przepis?w na ten temat
    > 4. no i czy wysadzi? lub zabra? kogo? trzeba jecha? na koniec miasta/ulicy
    > gdzie nie ma juz zakazu?

    Tak. Znaczenie znaku zakaz zatrzymywania się i postoju jest dokładnie
    opisane w Ustawie o ruchu drogowym.

    Marek Chmielewski

  • 3. Data: 2003-02-05 10:09:41
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

    Użytkownik "JaC" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrzymywania
    > się i postoju) i przez chwile stałem zapięty w pasy i na zapalonym silniku
    O ile mi wiadomo w przepisach o ruchu drogowym nie jest rozgraniczone
    zatrzymanie z zapiętymi i odpiętymi pasami bezpieczeństwa.

    > Zatrzymałem się żeby zabrać żonę i w tym czasie zjawiła się policja
    Tu miałeś pecha. To się zdarza i z tym należy się liczyć.

> [...]
    > dostałem 150 zł
    > i 1 pkt.
    >
    > 1. czy "niebieska" policja może wlepiać mandaty za rzeczy związane z
    Może

    > 2. czy i w jaki sposób mogę się odwołać
    Mogłeś nie przyjąć mandatu. Miałbyś wtedy pewną wizytę w sądzie grodzkim.
    Osobiście uważam że dobrze zrobiłeś że przyjąłeś ten mandat (znacznie
    zmniejszyłeś koszty własne).
    Jeśli przyjąłeś mandat to nie możesz się odwoływać (chyba że został
    wystawiony za czyn który nie podlega karze).

    > 3. jeśli tak to gdzie mogę szukać przepisów na ten temat
    Odpowiedź brzmi NIE ale i tak radzę poczytać kodeks drogowy

    > 4. no i czy wysadzić lub zabrać kogoś trzeba jechać na koniec miasta/ulicy
    > gdzie nie ma juz zakazu?
    W zasadzie tak. Można próbować inaczej ale z opisanego przez ciebie
    przypadku wynika że czasami to się nie opłaca.
    Nie chcę cię obrazić ale jak zdałeś egzamin na prawo jazdy nie znając
    odpowiedzi na takie pytania?

    Tomek 'Tomo' Kalka

  • 4. Data: 2003-02-05 11:48:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik JaC napisał:

> [...]
    >się i postoju)
    >
    >4. no i czy wysadzić lub zabrać kogoś trzeba jechać na koniec miasta/ulicy

    A jak myślisz, po ******** tam jest ten znak? Żeby się ludzie zatrzymywali?
    Kwestią odrębną jest zbadanie, czy w danym miejscu znak jest słuszny czy
    nie (kiedyś dostałem mandat za nie przestrzeganie znaku, który był
    ustawiony wybitnie bez sensu, a w dodatku za kilka dni został zdjęty),
    jeżeli jednak jest, to nie po to, żeby go nie przestrzegać, a jeśli ktoś
    nie przestrzega, to naturalne jest, że zostanie za to ukarany.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-02-05 12:18:27
    Od: "Piotr/inw" <i...@a...wytnij.alto.com.pl>

    > Ostatnio dostałem mandat za to że wjechałem na chodnik (gdzie był zakaz
    > zatrzymywania Nic nie pomogły tłumaczenia >
    > dostałem 150 zł
    > i 1 pkt.

    A znajomy dostał grzywnę w sądzie za spowodowanie wypadku po pijaku
    wysokości 100 zł (słownie: sto).
    Trzeba było szybko wypić ćwiartkę i uderzyć w jakiś samochód. Miałbyć
    taniej:((

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2003-02-05 13:10:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe> napisał:

    >rozstrzygnął by sąd grocki.
    8-/

    >zakaz zatrzymywania się i postoju
    B-36 "zakaz zatrzymywania".

    >opisane w Ustawie o ruchu drogowym.
    A dokładnie w rozp. w/s znaków i sygn. drogowych.
    Artur Golański

  • 7. Data: 2003-02-05 14:51:32
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > Zatrzymałem się żeby zabrać żonę i w tym czasie zjawiła się policja
    > tyle, że nie drogówka tylko ci niebiescy. Nic nie pomogły tłumaczenia >

    A ja jak wypuszczam żonę z samochodu, to daję jej wszystkie dokumenty.
    Policji nie chce się czekać na powrót małżonki.
    Jak już rezygnują, to jeszcze rzucam: "Proszę poczekać małżonka zaraz
    przyjdzie!".

    SOTB

  • 8. Data: 2003-02-05 14:54:58
    Temat: Odp: Mandat od pana policjanta
    Od: "Agnieszka" <c...@w...pl>

    Użytkownik JaC <f...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b1q
    hfe$9g3$...@s...futuro.pl...
> [...]
    > Jacek
    >
    > BRAK SŁÓW DO PANÓW POLICJANTÓW.MUŁY BEZ WYKSZTAŁCENIA,A WYDAJE IM SIĘ,ŻE M
    OGĄ WSZYSTKO.

  • 9. Data: 2003-02-05 17:03:31
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > OGĄ WSZYSTKO.

    Pani wykształcona!!
    Tu się nie krzyczy.

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-02-05 19:40:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    > Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    > (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Ja w sprawie formalnej bo lubie sie czepiac Twoich tytulow:-)))) Czy skrót
    mag. jest od MAGician?:-)) Wpływ Harryego Pottera?:-)))

    HaNkA CzEPiALsKa:-))