  • 41. Data: 2021-04-05 06:45:27
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Zamknąć znaczy nie wpuszczać wszystkimi wejściami. Przepisy ppoż to
    > chyba ustalają drogi ewakuacji a nie drogi wejścia. Masz móc wyjść a nie
    > wejść.

    A w ilu kościołach widziałeś *prawdziwe* drzwi przeciwpożarowe?
    Ja osobiście pamiętam przeważnie+ tylko zwykłe drzwi i brak oznaczeń
    dróg ewakuacji co ma "średnie" uzasadnienie że typowy kościół to w
    większości jedno duże pomieszczenie. Chyba *słabo* pamiętam jeden
    kościół z prawdziwymi drzwiami przeciwpożarowymi z czasów późnej komuny.

    Zresztą po co bijesz pianę? Ja to napisałem w duchu że często nie będzie
    *banalnie* prosto "regulować" liczbę wiernych w kościele a nie że "nie
    da się". Po prostu nie należy koncentrując się na jednym zagrożeniu
    zaraz zapominać o innych albo zapominać o częstych realiach jak byle
    zaślepiony idiota.

    Pamiętam jak w jakiejś parafii ksiądz w Boże Narodzenie zrobił
    "zapisy na Pasterkę" i miejsca rozeszły się w dwie godziny bo
    tak wielki był popyt :-)

    --
    A. Filip

  • 42. Data: 2021-04-05 07:55:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale może to wszystko pies,
    > wazne żeby strumień z tac nadal płynął i niech tam, literalnie, po
    > trupach, a później się zobaczy.

    To już jest wyciskanie cytryny. To ostatnie pokolenie. Reszta to co
    najwyżej chrzciny, komunie śluby i pogrzeby. Bardziej jako dodatek do
    imprezy i tradycyjny obyczaj niż coś poważnego. Więc wyciskają póki
    moga. Co będzie potem - szeregowego księdza to nie obchodzi - przecież
    dzieci nie ma;)

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2021-04-05 09:44:01
    Od: Kviat

    > Limity wiekowe na niedzielę, określone godziny etc... no coś by się dało
    > zrobić, jeśli chęć by była. Nie robi się zaś niczego, przynajmniej
    > odgórnie. Widziałem jakiś mem, gdzie wystawiona przed kościół była tacka
    > z krówkami robiacymi za kartę wstępu :) Lepsze to niż nic.

    I teraz wyobraź sobie, że przyszła "babcia", która dwie godziny się
    szykowała, a tu krówki nima... i ksiądz nagle nie może wpuścić "babci".
    No dramat.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 44. Data: 2021-04-05 09:55:26
    Od: Kviat

    > A którzy są nadmiarowi?

    A w sklepie którzy są nadmiarowi?
    Niech sobie radzą tak, jak właściciele sklepów. W czym problem?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 45. Data: 2021-04-05 10:01:35
    Od: Kviat

    W dniu 05.04.2021 o 06:45, A. Filip pisze:

    > A w ilu kościołach widziałeś *prawdziwe* drzwi przeciwpożarowe?

    To niech zamontują. Jak im się nie chce, to nie otwierać kościoła żeby
    nie narażać ludzi. Gdzie tu problem?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 46. Data: 2021-04-05 10:07:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-05, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > większości jedno duże pomieszczenie. Chyba *słabo* pamiętam jeden
    > kościół z prawdziwymi drzwiami przeciwpożarowymi z czasów późnej komuny.

    A dlaczego muszą być prawdziwe? Wystarczy, że da się je otworzyć.

> [...]
    > da się". Po prostu nie należy koncentrując się na jednym zagrożeniu
    > zaraz zapominać o innych albo zapominać o częstych realiach jak byle

    Nie widzę obiektywnych powodów, takoż nie widzę żadnych istotnych
    trudności aby kontrolować liczbę osób przebywających w kościele. Taki
    kościół niczym się dla mnie nie różni od innych obiektów gdzie wchodzą
    sobie ludzie. Natomiast co mnie nieustająco denerwuje to klarowne manie
    w dupie przez funkcjonariuszy kk wielu wartości, których jednocześnie ów
    Kościół uzurpuje sobie bycie wyznacznikiem i wzorcem moralnym.

    > Pamiętam jak w jakiejś parafii ksiądz w Boże Narodzenie zrobił
    > "zapisy na Pasterkę" i miejsca rozeszły się w dwie godziny bo
    > tak wielki był popyt :-)

    No życie. Mi się tam wydaje, że lpiej by było aby paru się nie dostało,
    niż się dostało a jeden zmarł, bądź nawet zostal narażony na zakażenie.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2021-04-05 11:53:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 10:01, Kviat pisze:

    > To niech zamontują. Jak im się nie chce, to nie otwierać kościoła żeby
    > nie narażać ludzi. Gdzie tu problem?

    Problem w tym, że cześć ludzi chce chodzić do tego kościoła i mają do
    tego prawo tak samo, jak pozostała część nie chodzić.

    Kościoły przeważnie mają skorą ilość drzwi, które są wykorzystywane po
    nabożeństwach do w miarę szybkiego i sprawnego opuszczenia kościoła. O
    ile ludzie na msze schodzą się kilkanaście, albo może i kilkadziesiąt
    minut, to większość opuszcza go jednocześnie.

    Wydaje mi się, że spokojnie dałoby się to zrobić w tej sposób, że da się
    drzwi otworzyć od środka (klamka), a od zewnątrz nie. Problemem tu
    będzie zapewnienie zamykania tych drzwi, ale dałoby się to zrobić.

    Większy problem bedzie z zabytkowymi kościołami. W średniowieczu
    bardziej myślano o obronnym charakterze tego typu obiektów, a jednych
    drzwi łatwiej się broni, niż kilkunastu.

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2021-04-05 11:54:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 02:29, ąćęłńóśźż pisze:
    > Łatwo regulować liczbą wózków i/lub koszyków.
    > Nie zwróciłeś uwagi, że w sklepach często np. koszyki zniknęły i zostały
    > same wózki (czy na odwrót)?

    Jest to sposób, tylko ja całą rodziną jeden wózek biorę.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2021-04-05 12:18:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie musi być proboszcz. Ktoś zarządza tym obiektem. Kwestia organizacji.

    Bez wątpienia masz rację, ale tu dochodzą chęci. O ile firma ma
    właściciela, dyrektora. kierownika, to w wypadku kościoła to wcale takie
    oczywiste nie jest.

    > Nie mam cienia wątpliwości, ze wystarczyłaby jedna uwaga ze strony
    > prowadzacego imprezę i owieczki dystans by zachowywały. Najwyraźniej
    > nawet na tyle ich nie stać aby nie narażać siebie i innych. Osobliwe to
    > wszystko o tyle, że muszą sobie zdawac sprawę, że działają wyniszczająco
    > na grupę społecznej, która ich utrzymuje. Ale może to wszystko pies,
    > wazne żeby strumień z tac nadal płynął i niech tam, literalnie, po
    > trupach, a później się zobaczy.

    I znowu przyznaję Ci rację, tylko co to ma wspólnego z popełnieniem
    wykroczenia. Problemem wprowadzanych obostrzeń jest nie tyle ich
    podstawa prawna, czy nawet podstawy logiczne, co zupełne oderwanie od
    możliwości udowodnienia.

    Jeśli ulicą idą dwie osoby bliżej, niż przepisowe 150 cm, to która z
    nich popełnia wykroczenie? Może osoba A nie chciała, ale co? Ma uciekać
    przed B? Po za tym pozostaje kwestia dowodowa. Było to 140, czy 160 cm?
    Jakieś oględziny? To są problemy, o których w ogóle autorzy tych
    przepisów ne myślą. Jak masz demonstrację, to jak fizycznie te
    odległości mają ludzie zachować, skoro pozostałe osoby się "przepychają"?

    Nie można zakazać organizacji protestu, ale zakazy zbliżania tu nic nie
    zmieniają, bo nie ma zbiorowej odpowiedzialności. Trzeba udowodnić
    osobie A, ze to ona nei zachowała dystansu. Samo stwierdzenie, ze
    dystansu nie było, to zbyt mało.

    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2021-04-05 12:21:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 09:44, Kviat pisze:
    > I teraz wyobraź sobie, że przyszła "babcia", która dwie godziny się
    > szykowała, a tu krówki nima... i ksiądz nagle nie może wpuścić "babci".
    > No dramat.

    Dramat, bo babcia i tak pójdzie. Będziesz się z nią bił? Ona zwyciężyła
    hitlerowców, komunistów, banderowców i PO.

    --
    Robert Tomasik