  • 31. Data: 2021-04-05 00:13:35
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 16:59, Budzik pisze:

    > A ktos narzuca ustawa ze trzeba to robic samemu?
    > No to musze prosić o ustawe.

    Nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, ilu księży tam będzie stało, tylko "Ty
    sam amsz wszystko wymyślić".

    > Ogolnie jako były ministrant otwieram szeroko oczy na sugestie ze
    > ksiadz musi coś zrobić sam...

    Widać. :-)

    > Serio? W marcu, jak rozpoczeła się pandemia to nie stałes w kolejce
    > przy roznych lidlach czy biedronkach?

    Nie.Ja z reguły na zakupy jeżdżę późno w nocy. Sklep pustawy i szybko
    kupuję to, co potrzebuję.

    > Przez cały okres pandemii w wielu małych sklepach czy aptekach jest
    > napisane ze w srodku maks 2 osoby i ludzie stoja w kolejkach.
    > Od paru dni zauwazyłem ze wrociły kolejki przed lidlami.
    > Robert, gdzie ty zyjesz?

    W górach :-) W tym roku też u nas nie było żadnych kolejek.

    > On ma przed twarza takie cos co sie nazywa mikrofonem.
    > Jeżeli nie dopilnował na etapie wchodzenia to niech poprosi przed
    > rozpoczeciem mszy.

    Jak ma stwierdzić, które osoby są "nadmiarowe"?

    > Szkoda ze nie odpowiedziałes dlaczego ksiadz lepszy od własciciela
    > siłowni...

    Przede wszystkim, o ile można ustawą zakazać prowadzenia siłowni, to
    zakazanie działalności kościołów już raczej by nie przeszło.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-04-05 00:14:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 21:38, Kviat pisze:

    > Tak. Tak właśnie ma zrobić. W czym problem?
    > I wyprosić nadmiar, skoro prawo tego od niego wymaga.

    A którzy są nadmiarowi?

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2021-04-05 00:15:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 17:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pewnie podobny jak właściciel gruntu, gdy sąsiad zetnie mu drzewo.
    > Wiesz może, kto z tych dwóch płaci karę środowiskową (liczoną od każdego
    > centymetra obwodu pnia)?

    A ta opłata jest za wycięcie, czy za ubytek drzewostanu? Bo jak za
    wycięcie, to ten, co wyciął. Jak wyciął cudze, to dodatkowo jeszcze się
    go ściga karnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2021-04-05 00:20:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Własciciel nie odpowiada za firme?
    > A co grozi kierownikowi zmiany?
    > I dlaczego w TV słyszałem ze polityxcy mowili ze za łamanie obostrzen
    > firmom beda zabierane dotacje antycovidowe które dostali?

    Politycy różne rzeczy opowiadają. Czasem im się radośnie wydaje, ze
    zawsze mają racje.

    > A nie wymaga starannosci etc?
    > Wystarczy olewac?

    Zajrzyj. Jaki jest sens, bym ja zaglądał?

    > Sanepid nakłada kary na postawie kodeksu karnego?

    Czasem tak. Czasem nie. Zależy które i za co.

    > Czyli jak przyjda do mojej firmy to moge powiedziec ze nic nie wiem o
    > obostrzeniach?

    Możesz :-0

    > Dzieki temu nie bedzie mnie mozna posądzic o umyslnosc.

    Zajrzyj do ustawy. Jak ja zajrzę, to nic to nie da, bo Ty nadal nie
    będziesz wiedział.

    Miło, że mogłem pomóc :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2021-04-05 00:21:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.04.2021 o 21:59, Budzik pisze:

    > A który odpowiada np za błedy w VAT?

    Najczęściej żaden z nich, tylko księgowa.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2021-04-05 02:29:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Łatwo regulować liczbą wózków i/lub koszyków.
    Nie zwróciłeś uwagi, że w sklepach często np. koszyki zniknęły i zostały same wózki
    (czy na odwrót)?

    -----

  • 37. Data: 2021-04-05 02:31:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Robisz się jak Wałęsa: z każdym tygodniem coraz gorszy stan umysłu.

    -----

  • 38. Data: 2021-04-05 03:32:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale czemu proboszcz? Moze rada parafialna. Albo ksiądz odprawiający
    > akurat tę mszę. Co do zasady proboszcza może nie być w parafii, bo
    > pojechał do sklepu.

    Nie musi być proboszcz. Ktoś zarządza tym obiektem. Kwestia organizacji.

    > No i w tym problem. Po za tym co da liczenie, jak ludzie się pod
    > ołtarzem zbiorą? Jeszcze by trzeba pilnować, by sie do siebie nie zbliżali.

    Nie mam cienia wątpliwości, ze wystarczyłaby jedna uwaga ze strony
    prowadzacego imprezę i owieczki dystans by zachowywały. Najwyraźniej
    nawet na tyle ich nie stać aby nie narażać siebie i innych. Osobliwe to
    wszystko o tyle, że muszą sobie zdawac sprawę, że działają wyniszczająco
    na grupę społecznej, która ich utrzymuje. Ale może to wszystko pies,
    wazne żeby strumień z tac nadal płynął i niech tam, literalnie, po
    trupach, a później się zobaczy.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2021-04-05 03:35:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Zamknąć zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi?

    Zamknąć znaczy nie wpuszczać wszystkimi wejściami. Przepisy ppoż to
    chyba ustalają drogi ewakuacji a nie drogi wejścia. Masz móc wyjść a nie
    wejść.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2021-04-05 03:47:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ja sądzę, ze tu o coś innego chodzi. To już nie te czasuy, jak w latach
    > 70-80, gdy jak się z 10 minut prezed mszą nie przyszło, to nie tylko nie
    > było gdzie usiąść, ale i stanąć wewnątrz kościoła. teraz kościoły są
    > pustawe.
    >
    > Wyobraź sobie, że ksiądz stoi i odlicza tych wiernych i nagle nie może
    > wpuścić "babci", która dwie godziny się szykowała i przyszła na mszę?
    > Byłoby milion powodów, że ona jednak może itd. Skończyłoby się to tym,
    > że ludzie by przychodzili godzinę wcześniej i przesiadywali.

    Limity wiekowe na niedzielę, określone godziny etc... no coś by się dało
    zrobić, jeśli chęć by była. Nie robi się zaś niczego, przynajmniej
    odgórnie. Widziałem jakiś mem, gdzie wystawiona przed kościół była tacka
    z krówkami robiacymi za kartę wstępu :) Lepsze to niż nic.

    --
    Marcin