  • 1. Data: 2003-02-09 18:10:53
    Temat: Sprzedaż wysyłkowa, zakupy przez internet
    Od: "Jack" <j...@w...pl>

    Czekam na przesylke (paczke) ze sklepu internetowego. W zwiazku z tym mam
    pytanie, a mianowicie:
    - czy podczas odbioru przesylki, mam mozliwosc sprawdzenia jej przy udziale
    dostawcy (kuriera pocztowego)?
    p.s. Poprostu nie chcialbym byc "mile" zaskoczony zawartoscia paczki:((

  • 2. Data: 2003-02-09 20:45:11
    Temat: Re: Sprzedaż wysyłkowa, zakupy przez internet
    Od: a...@b...pl (Agnieszka Śliwowska)

    Jack napisał(a):

> [...]
    > dostawcy (kuriera pocztowego)?
    > p.s. Poprostu nie chcialbym byc "mile" zaskoczony zawartoscia paczki:((

    owszem - zazadaj otwarcia paczki przy kurierze. kurier ma obowiazek
    odnotowac, ze takie zadanie zlozyles i podpisac sie pod protokolem
    zawartosci paczki. w protokole masz napisac, czy zawartosc paczki jest
    zgodna z zamowieniem, czy nie. jesli nie - masz prawo odmowic przyjecia
    takiej paczki. nie wiem tylko, czy zwrot do nadawcy jest na twoj koszt,
    czy na koszt nadawcy.
    pzdr
    Agnieszka

  • 3. Data: 2003-02-09 22:23:05
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Agnieszka Śliwowska -----###
    > nie wiem tylko, czy zwrot do nadawcy jest na twoj koszt,
    > czy na koszt nadawcy.

    odmowa przyjęcia to chyba nie to samo co zwrot - czyli na koszt nadawcy...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2003-02-09 22:25:38
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jack -----###
    > - czy podczas odbioru przesylki, mam mozliwosc sprawdzenia jej przy udziale
    > dostawcy (kuriera pocztowego)?

    jeśli nie sprawdzisz przy kurierze to nie masz prawa do reklamacji gdyby
    czegoś brakowało - nikt nie może zabronić Ci sprawdzania, a kurier ma
    obowiązek podpisem potwierdzić ewentualne braki (tak mi się wydaje).

  • 5. Data: 2003-02-09 22:28:21
    Od: "Krzys" <krzys(cut)@poczta.fm>

    Użytkownik "Agnieszka Śliwowska" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Jack napisał(a):
    > >

    > owszem - zazadaj otwarcia paczki przy kurierze.
    Tak ale najpier bedziesz musial podpisac ze ja przyjales, dopuki nie
    podpiszesz odbioru teoretycznie paczki nie masz.

    kurier ma obowiazek
    > odnotowac, ze takie zadanie zlozyles i podpisac sie pod protokolem
    > zawartosci paczki. w protokole masz napisac, czy zawartosc paczki jest
    > zgodna z zamowieniem, czy nie.

    kurier chyba moze byc tylko swiadkiem otwarcia i stwierdzenia nieuszkodzenia
    przesylki lub stwierdzenia co w niej jest a nie co mialo byc, bo niby skad
    ma wiedziec co tak naprawde bylo w zamowieniu

    jesli nie - masz prawo odmowic przyjecia
    jak podpisales odbior to mozesz tylko reklamacje zlozyc na zle wykonana
    usluge lub dochodzic swoich praw w sadzie z tytulu oszustwa (w przypadku gdy
    przesylka nie jest zgodna z zamowieniem)

    Krzys

  • 6. Data: 2003-02-09 23:43:35
    Od: "Ludwik Górski" <g...@w...pl>

> [...]
    udziale
    > dostawcy (kuriera pocztowego)?
    > p.s. Poprostu nie chcialbym byc "mile" zaskoczony zawartoscia paczki:((

    tego nie wiem, ale wiem, z własnego doświadczenia, że przynajmniej (chyba
    największy) Merlin bez problemu zwraca kasę w ciągu kilku dni lub wymienia
    na nowy egzeplarz jeśli jest uszkodzony.
    Ludwik