  • 1. Data: 2003-02-09 15:45:50
    Temat: Perełka
    Od: PMem<m...@f...pl>

    Wyrok Sądu Apelacyjnego w Poznaniu
    z dnia 20 grudnia 1994 r.
    I ACr 459/94
    OSA 1995/5 poz. 32 str. 37
    Wokanda 1995/6 str. 42

    Oddanie szybkiego zachodniego pojazdu do prowadzenia osobie
    użytkującej na co dzień Fiata 126p, a więc o znacznie niższych
    parametrach technicznych, na dodatek w warunkach nocnych, stąd przy
    gorszej widoczności i nieprzystosowaniu organizmu do jazdy nocnej i to
    przy śliskiej, bo mokrej nawierzchni, zwiększa ryzyko zaistnienia
    wypadku i w świetle wyżej wymienionego przepisu uzasadnia stosowne
    obniżenie świadczenia, do jakiego z mocy ubezpieczenia auto-casco
    zobowiązany jest ubezpieczyciel.

    Piotr Memos

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-02-09 16:15:01
    Temat: Re: Perełka
    Od: "woy" <w...@g...NOSPAM.rubikon.pl>

    Użytkownik "PMem" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Oddanie szybkiego zachodniego pojazdu do prowadzenia osobie
    > użytkującej na co dzień Fiata 126p [ciach] zwiększa ryzyko
    zaistnienia
    > wypadku

    IMHO zyciowe. Kto przesiadal sie z malucha do czegos duzego, ten wie,
    co mam na mysli. Sad mogl byc w takiej sytuacji, to wie z wlasnego
    doswiadczenia :-)

    --
    woy

    "Nigdy nie nalezy odwracac sie do czlowieka ubogiego plecami.
    Glownie dlatego, ze czlowiek ubogi moze wtedy znienacka
    walnac kosturem w tyl glowy."

  • 3. Data: 2003-02-09 19:12:33
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jeju co to za jakieś przykre myślenie.
    Czy wydając prawojazdy rozgranicza się je na kat B dla fiata 126p i szybsze
    pojazdy zachodnie do 3.5 tony i czy jazda nocą wymaga dodatkowych uprawnień?

    a tak na marginesie: ciekawe co by bylo, gdyby dac samochod osobie jezdzacej
    na codzien hulajnogą i w dodatku posiadaczowi prawajazdy kat B

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-02-09 19:30:22
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    a gdyby bylo odwrotnie to czy wyplaciliby podwyzszone odszkodowanie?
    przeciez za kierownica siadlby bardziej "doswiadczony" kierowca...wiec chyba
    logiczne
    smiechu warte....
    pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2003-02-09 20:32:00
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > a gdyby bylo odwrotnie to czy wyplaciliby podwyzszone odszkodowanie?
    > przeciez za kierownica siadlby bardziej "doswiadczony" kierowca...wiec
    chyba
    > logiczne

    raczej nie ponieważ mógł się mylić co do przyspieszenia zwrotność takiego
    pojazdu siły potrzebnej do skutecznego hamowania potrzebnej siły do
    wykonania skrętu (brak wspomagania) innym rozkładem środka ciężkości (silnik
    z tyłu ) i napęd na tylną oś itp.......

    Zawsze się da WYSTRUGAĆ UBEZPIECZONEGO

    Stan_Z