  • 1. Data: 2003-03-30 17:12:14
    Temat: Sprzedaz dzialki w drodze bezprzetargowej
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Witam
    Mam nastepujacy problem, po 20 latach dzierzawienia od gminy dzialki
    rekreacyjnej
    jestem zmuszony wykupic ja w drodze bezprzetargowej. I tu powstaje
    watpliwosc, za ile ?
    Gmina powolala rzeczoznawce ktory wycenil dzialke porownujac ja z innymi
    podobnymi,
    sprzedanymi niedawno dzialkami. Ok, nieco zawyzone ale trudno.
    Natomiast wojt wydal zarzadzenie w/g ktorego dzialka jest warta ok 30%
    wiecej.
    W odpowiedzi na pismo z zapytaniem dlaczego cene podniosl, gmina odpowiada,
    ze mial prawo to podniosl (nie mniej niz wycena rzeczoznawcy i kierujac sie
    rzekomo
    cena sprzedazy okolicznych dzialek)
    Mam nastepujace pytania do znajacych sie na tym:
    - czy urzad reprezentowany przez wojta moze wyznaczac cene z "sufitu"
    czy powinien wskazac konkretne dzialki i ceny ich sprzedazy stanowiace
    podstawe
    okreslenia ceny mojej dzialki ? W koncu to samo zrobil rzeczoznawca,
    specjalista
    od tego typu dzialan, w sposob jasny i konkretny.
    - w jaki sposob powinny byc rozliczone naniesienia na dzialce (domek,
    przylacza itp.)
    jezeli zrezygnuje z drogi bezprzetargowej i dzialke kupi ktos inny ?

    pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2003-03-31 20:45:08
    Temat: Re: Sprzedaz dzialki w drodze bezprzetargowej
    Od: "wag" <z...@b...onet.pl>

> [...]
    odpowiada,
    > ze mial prawo to podniosl (nie mniej niz wycena rzeczoznawcy i

    miał prawo zgodnie z Ustawą o gospodarce nieruchomościami :
    Art. 67

    1. Cenę nieruchomości ustala się na podstawie jej wartości określonej przez
    rzeczoznawcę majątkowego.

    2. Przy sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu stosuje się następujące
    zasady ustalania cen:

    1) cenę wywoławczą w pierwszym przetargu ustala się w wysokości nie niższej
    niż wartość nieruchomości,

    2) cenę wywoławczą w drugim przetargu można ustalić w wysokości niższej niż
    wartość nieruchomości, jednak nie niższej niż 50% tej wartości,

    3) cenę nieruchomości, którą jest obowiązany zapłacić jej nabywca, ustala
    się w wysokości ceny uzyskanej w wyniku przetargu,

    4) jeżeli przetargi nie przyniosły rezultatów, cenę nieruchomości ustala
    się w wysokości uzgodnionej z jej nabywcą.

    3. Przy sprzedaży nieruchomości w drodze bezprzetargowej cenę nieruchomości
    ustala się w wysokości nie niższej niż jej wartość.

    wynika to z pkt. 3
    --
    Z pozdrowieniami
    Paweł Zagozda

  • 3. Data: 2003-03-31 22:48:38
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    wag wrote:

    > 3. Przy sprzedaży nieruchomości w drodze bezprzetargowej cenę
    > nieruchomości ustala się w wysokości nie niższej niż jej wartość.
    >
    > wynika to z pkt. 3

    Ale to oznacza, ze sytuacja jest wysoce korupcjogenna.
    Przeciez urzednik wg tego przepisu ma pelna dowolnosc ustalenia ceny
    bez zadnej kontroli lub mozliwosci odwolania od decyzji.
    A moze sie myle i taka mozliwosc jest ?

    pzdr

    Marek