  • 1. Data: 2006-10-05 14:30:48
    Temat: Sprzedaż dużo poniżej wartości rynkowej a urząd skarbowy.
    Od: "P." <q...@g...pl>

    Załóżmy że dom ma dwóch współwłaścicieli, jeden chce odsprzedać drugiemu swój
    udział. Ponieważ dom jest zamieszkany, dodatkowo obciążony służebnością na
    rzecz innych osób a oprócz tego kupujący poprostu nie ma więcej kasy, więc
    rzeczywista wartość transakcji byłaby znacząco mniejsza od ceny rynkowej
    takiej nieruchomości. Wiadomo że podatki i tak trzeba będzie zapłacić od cen
    rynkowych, tylko jak to zrobić żeby sprawę od początku załatwić w pełni
    legalnie? To jest nie czekając aż skarbówka zakwestionuje kwotę i naliczy
    karne odsetki. Mogą być jeszcze jakieś kłopoty oprócz konieczności zapłaty
    większego podatku? Dodam że róznice w wycenie byłyby bardzo duże (rzeczywista
    wartość transakcji na poziomie ~30% ceny rynkowej).

  • 2. Data: 2006-10-05 14:39:07
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "P." <q...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (rzeczywista
    > wartość transakcji na poziomie ~30% ceny rynkowej).

    Może lepiej byłoby przeprowadzić zniesienie współwłasnośći? Czy podatek
    nie byłby mniejszy przy dużym stopniu pokrewieństwa?

    --
    pozdr
    P.

  • 3. Data: 2006-10-05 16:22:25
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > rzecz innych osób a oprócz tego kupujący poprostu nie ma więcej kasy, więc
    [cut]

    Proponuje od razu zlecic wycenę rzeczoznawcy majątkowemu i przy wypełnieniu
    deklaracji skarbowej od razu dołączyc jeden egzemplarz wyceny do zeznania.
    Jest duża szansa, że to przejdzie. Oczywiście wartość nie bedzie na poziomie
    30% wartości rynkowej, tylko wyższej, ale odpadną dalsze boje z US, bo tam
    biorą ceny średnie nie uwzględniając pewnych wad nieruchomości, a służebnośc
    na pewno nalezy do takich obciążeń.

  • 4. Data: 2006-10-06 08:59:45
    Od: "P." <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gg <d...@d...d.> napisał(a):

    > Może lepiej byłoby przeprowadzić zniesienie współwłasnośći? Czy podatek
    > nie byłby mniejszy przy dużym stopniu pokrewieństwa?

    Współwłaściciele to rodzeństwo z małżonkami. Możesz napisać coś więcej, na
    czym polega to zniesienie współwłasności (to co znalazłem w googlach niewiele
    tłumaczy) i jaka jest różnica w opodatkowaniu względem normalnej sprzedaży?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-10-06 09:28:01
    Od: "P." <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    I nie wiem czy dobrze zrozumiałem, z tego co do tej pory w necie znalazłem
    wynika że zniesienie współwłasności polega na tym że wspólną nieruchomość
    dzieli się na niezależne części. A tu chodzi o to żeby jeden współwłaściciel
    za opłatą całkowicie pozbył się swego udziału na rzecz drugiego
    współwłaściciela.

  • 6. Data: 2006-10-06 10:56:28
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "P." <q...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > współwłaściciel
    > za opłatą całkowicie pozbył się swego udziału na rzecz drugiego

    Zniesienie współwłasności chyba polega na tym że jedna strona oddaje innej
    swoją część pewnej własności (np nieruchomości) Ale wydaję mi się, że
    powinna oddać za darmo (mogę się mylić ). W rezultacie można doprowadzić
    do stanu że jedna osoba będzie właścicielem. (a o t o chyba ci chodzi)
    Nie pamiętam dokładnie na czym myk polegał ale w ten sposób zaoszczędziłem
    ponad 1500zł w sytuacji gdy przeprowadziliśmy zniesienie współwłasności
    50% z moją mamą.
    Zapytaj notariusza o wszystkie opłaty i podatki w obu przypadkach
    (sprzedaż lub zniesienie współwłasności) to powinieneś mieć jasność.

    No chyba że jakiśprawnik tu coś podpowie...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2006-10-06 10:57:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    P. napisał(a):
    > I nie wiem czy dobrze zrozumiałem, z tego co do tej pory w necie znalazłem
    > wynika że zniesienie współwłasności polega na tym że wspólną nieruchomość
    > dzieli się na niezależne części.

    nie tylko

    > A tu chodzi o to żeby jeden współwłaściciel
    > za opłatą całkowicie pozbył się swego udziału na rzecz drugiego
    > współwłaściciela.

    także na tym

    KG

  • 8. Data: 2006-10-06 14:05:12
    Od: "P." <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No właśnie tu nie chodzi o oddanie za darmo ale o sprzedaż. Tyle że ze
    względu na okoliczności cena byłaby bardzo niska.
    A co do prawnika lub notariusza to oczywiście zainteresowani skorzystają z
    jego porad, ale najpierw chcą wiedzieć o jakie możliwości wogóle spytać.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-10-06 14:22:45
    Od: "P." <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <x#k...@w...pl#x> napisał(a):

    > także na tym

    A jak to wygląda od strony opłat i podatków?

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-10-07 19:48:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Oct 2006, P. wrote:

    > No właśnie tu nie chodzi o oddanie za darmo ale o sprzedaż. Tyle że ze
    > względu na okoliczności cena byłaby bardzo niska.

    Ale do PCC (bo jak rozumiem o nim mowa?) liczy się "wartość rynkowa".
    Oczywiście z uwzględnieniem obciążeń!

    pzdr, Gotfryd