  • 1. Data: 2006-10-05 13:27:24
    Temat: akt notarialny
    Od: "Tukan" <t...@g...cjb.net>

    Witam,
    Jestem w trakcie rozwodu i w ramach podziału majątku wspólnego odsprzedaję
    żonie mieszkanie, które jest jeszcze wspólna własnością. W akcie notarialnym
    pragne zabezpieczyć kwotę zapłaty w ten sposób, aby uzuskać prawo do
    zamieszkania w w/w lokalu do czasu zapłaty.W związku z tym, że żona będzie
    brała kredyt bankowy na ten cel sprwa sie skomplikowała. Domaga sie ona
    bowiem zapisu w akcie, że mam prawo do zamieszkania tylko do czasu zdania
    kluczy do depozytu u notariusza. W jaki sposób mam dokonać tego zapisu, aby
    zagwarantować sobie prawo do zamieszkania, do czasu zapłaty i czy jest to w
    ogóle mozliwe ?

  • 2. Data: 2006-10-05 13:44:44
    Temat: Re: akt notarialny
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    Ustanowienie służebności mieszkania ( wpisana do KW zabezpiecza Cię nawet w
    przypadku gdyby żona chciała sprzedać mieszkanie dalej). A Ty się
    zobowiążesz do zwolnienia nieruchomości ze służebności po otrzymaniu całości
    kwoty należnej Ci tytułem zapłaty. I powiedz że inaczej umowy nie będzie,
    niech żona nie szarżuje.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-10-06 10:52:43
    Od: " bobesh" <b...@g...pl>

    Marcin Krzemiński <r...@B...krakow.pl> napisał(a):

> [...]
    całości
    > kwoty należnej Ci tytułem zapłaty. I powiedz że inaczej umowy nie będzie,

    Siur. O ile Bank udzielający kredytu małżonce na to pójdzie, bo szanse
    niewielkie - ni cholery nie chcą kredytować nieruchomości obciązonych jako
    niesprzedawalnych (w razie czego).

    bobesh

  • 4. Data: 2006-10-06 10:55:29
    Od: "Klotz" <k...@d...pl>

    "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> wrote in message
> [...]
    całości
    > kwoty należnej Ci tytułem zapłaty. I powiedz że inaczej umowy nie będzie,

    To chyba załatwia mój problem. Serdecznie dziękuję

  • 5. Data: 2006-10-06 21:10:30
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > Siur. O ile Bank udzielający kredytu małżonce na to pójdzie, bo szanse
    > niewielkie - ni cholery nie chcą kredytować nieruchomości obciązonych jako
    > niesprzedawalnych (w razie czego).

    To się małżonka może umówić, że bank zapłaci bezpośrednio sprzedającemu i
    będzie miał akt notarialny gwarantujący mu ze jak da kredyt, to nieruchomość
    nie będzie obciążona (poza hipoteką, którą sam będzie chciał, jak mniemam).

    Marcin.