  • 1. Data: 2005-07-16 09:48:27
    Temat: Sprzedaż domu
    Od: anulka_rafaleq <a...@t...pl>

    Witam!

    Chcialam się zapytać jak sobie poradzić z takim czymś:

    W zeszlym roku ojciec, matka, syn, corka, kochanek, niewazne kto, chcial/a
    sprzedać dom. Zostala zlozona oferta od pewnej rodziny ktora byla chetna
    zakupić dom razem z dzialka. Umowa ustna brzmiala:
    "Jezeli wyplaca sie do konca roku kwota bedzie wynosic 10.000 zl, jezeli
    jednak do tego czasu pieniedzy nie bedzie, to ostateczny termin to
    czerwiec 2005 ale wtedy kwota ta bedzie powiekszona o 5000 zl"
    W tym czasie rowniez pobrana zostala od nich kwota 2000 zl:
    - jeżeli by zaplacili w ostatecznym terminie to kwota ta byla odejmowana
    od ceny domu
    - jeżeli by nie zaplacili w ostatecznym terminie to kwota ta byla ujmowana
    na poczet najmu domu.
    Powyzsze zostalo zapisane.
    Zostali wpuszczeni do domu. Zaczeli remont. Zmienili wystroj domu.
    Mieszkaja tam.
    Minal ostateczny termin, pieniadze nie zostaly wplacone.

    Pytania:
    Jakie prawa przysługują zarowno wlascicielowi domu jak i tej rodzinie?
    W jaki sposob odebrac od nich pieniadze, albo ewentualnie ich stamtad
    przegonic, zwlaszcza ze wlozyli kase w remont?
    W jaki sposob wogole rozwiazac ten problem? Czym postraszyc aby cos sie
    ruszylo?

    pozdrawiam,
    anulka_rafaleq

  • 2. Data: 2005-07-16 10:49:46
    Temat: Re: Sprzedaż domu
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > Powyzsze zostalo zapisane.
    Gdzie zostało zapisane ? W akcie notarialnym umowy przedwstępnej ???
    Może na serwetce kawiarnianej albo w brulionie dziecka ????
    To jest bardzo istotne !!!!

    > Zostali wpuszczeni do domu. Zaczeli remont. Zmienili wystroj domu.
    Jeśli nie ma aktu notarialnego to tak jaby weszli boso poślizgać się na
    lodzie !!!
    Ich ryzyko bo bez aktu notarialnego mogą zostać "z ręką w nocniku".

    > Mieszkaja tam.
    > Minal ostateczny termin, pieniadze nie zostaly wplacone.
    >
    > Pytania:
    > Jakie prawa przysługują zarowno wlascicielowi domu jak i tej rodzinie?

    Oni praktycznie nie mają żadnych praw i po eksmisji bardzo serdecznie
    podziękujcie im za wykonany remont.

    > W jaki sposob odebrac od nich pieniadze, albo ewentualnie ich stamtad
    > przegonic, zwlaszcza ze wlozyli kase w remont?

    J.w.

    > W jaki sposob wogole rozwiazac ten problem? Czym postraszyc aby cos sie
    > ruszylo?

    Eksmisją !!!!!!!!!!!!!!!

  • 3. Data: 2005-07-16 13:52:27
    Od: anulka_rafaleq <a...@t...pl>

    Witam!

    > Gdzie zostało zapisane ? W akcie notarialnym umowy przedwstępnej ???
    > Może na serwetce kawiarnianej albo w brulionie dziecka ????
    > To jest bardzo istotne !!!!
    [ ciach ]

    Można uznać, że w brulionie dziecka. :) Na zwyklej kartce papieru w kratke
    formatu zeszytowego.

    pozdrawiam,
    anulka_rafaleq :D

  • 4. Data: 2005-07-17 14:57:12
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > Można uznać, że w brulionie dziecka. :) Na zwyklej kartce papieru w kratke
    > formatu zeszytowego.
    >
    > anulka_rafaleq :D

    Tak jak już pisałem Ci poprzednio można ich eksmitować i to nie podejmując
    żadnych kroków formalnych typu sąd ,komornik itp.
    Najlepiej nigdzie nie interweniować i nie składać żadnych pism w tej sprawie
    aby nie dawać im szans na kroki odwoławcze formalne na wasze jakieś pismo.
    Najlepiej gdy nie będzie ich w domu to wejść do domu , wynieść ich rzeczy
    do ogrodu i przykryć plandeką.
    Ustnie powiadomić ich o sytuacji.
    Podziękować za zrobienie wam remontu .

  • 5. Data: 2005-07-17 15:43:59
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    bubu napisał(a):

> [...]
    > Najlepiej gdy nie będzie ich w domu to wejść do domu , wynieść ich rzeczy

    A co z: "Nie wolno samowolnie naruszać posiadania, choćby posiadacz był
    w złej wierze"?

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 6. Data: 2005-07-17 16:31:21
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A co z: "Nie wolno samowolnie naruszać posiadania, choćby posiadacz był
    > w złej wierze"?
    >
    > --
    > Falkenstein

    A nic!!!!
    Ważniejsze są fakty dokonane.

  • 7. Data: 2005-07-17 18:00:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bubu wrote:

    > Tak jak już pisałem Ci poprzednio można ich eksmitować i to nie podejmując
    > żadnych kroków formalnych typu sąd ,komornik itp.

    weź ty się kolego przenieś na alt.paranoja i nie wyjeżdżaj tutaj ze
    swoimi propozycjami, bo jeszcze cię ktoś posłucha.

  • 8. Data: 2005-07-17 18:13:15
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w > >

    > weź ty się kolego przenieś na alt.paranoja i nie wyjeżdżaj tutaj ze
    > swoimi propozycjami, bo jeszcze cię ktoś posłucha.

    Posłucha i lepiej na tym wyjdzie!!!
    Tak już w życiu bywa.

  • 9. Data: 2005-07-17 18:21:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>