  • 1. Data: 2005-07-16 07:32:10
    Temat: Prawa autorskie do oprogramowania
    Od: "mtraszka" <m...@w...pl>

    Witam,
    Mam pytanie, jak wyglada sprawa z prawami autorskimi do napisanego,
    stworzonego oprogramowania.
    Czy jako firma, ktora wypuszcza na rynek takie oprogramowanie sama w sobie
    posiada juz prawa autorskie do napisanego programu, czy nalezy gdzies to
    zglaszac.
    Podobna sprawa ze zdjeciami i stronami www. Czy jesli jestem autorem zdjecia
    to samo z siebie wynika, ze posiadam prawa autorskie do niego ?
    A moze reguluja to jakies specjalne przepisy i urzedy ?

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2005-07-16 07:50:16
    Temat: Re: Prawa autorskie do oprogramowania
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dbad5u$4df$1@news.onet.pl> autorstwa
    niejakiego mtraszka wyjaśniam co następuje:

> [...]
    > posiada juz prawa autorskie do napisanego programu, czy nalezy gdzies to

    Jeśli prawa te nabyła od ich posiadacza albo aplikację stworzył
    pracownik na etacie w związku z umową o pracę to jako legitymująca się
    autorskimi prawami majątkowymi może "sprzedawać" ten program dalej.
    Podobnie jeśli jest tylko licencjobiorcą, a warunki licencji jej na to
    pozwalają. Niczego nie trzeba nigdzie zgłaszać.

    > Podobna sprawa ze zdjeciami i stronami www. Czy jesli jestem autorem zdjecia
    > to samo z siebie wynika, ze posiadam prawa autorskie do niego ?

    Tak, samo z siebie.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597