  • 1. Data: 2004-03-07 17:46:20
    Temat: Sprzedalam auto i co dalej ?
    Od: "Monia" <m...@i...net.pl>

    Witam !

    Sprzedałam auto mam umowe i co dalej ? powinnam go wyrejestrowac w Wydziale
    Komunikacji ?
    jakie potrzebuje dokumenty do tego ? i mam OC wazne do czerwca a nowy
    wlasciciel ma swoje znizki co muse przedstawic ubezpieczycielowi by wrocil
    mi "nadplate" ???

    Dziekuje za pomoc

    Monia

  • 2. Data: 2004-03-07 18:14:42
    Temat: Re: Sprzedalam auto i co dalej ?
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Monia" <m...@i...net.pl> wrote in message
> [...]
    > jakie potrzebuje dokumenty do tego ? i mam OC wazne do czerwca a nowy
    > wlasciciel ma swoje znizki co muse przedstawic ubezpieczycielowi by wrocil

    Z umową do wydziału komunikacji, potem do PZU resztę ci powiedzą w PZU.
    PCC zapłacone?

  • 3. Data: 2004-03-07 18:18:38
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > Wydziale
    >
    > Z umową do wydziału komunikacji, potem do PZU resztę ci powiedzą w PZU.
    > PCC zapłacone?

    A nie jest tak, ze w np. w Warszawie, automatycznie sie to kasuje ??? Ja
    nigdy nie chodzilem do urzedu gminy aby wyrejestrowac, a okazuje sie ze nie
    mam zadnych zaleglosci :)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-03-07 19:22:08
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A nie jest tak, ze w np. w Warszawie, automatycznie sie to kasuje ??? Ja
    > nigdy nie chodzilem do urzedu gminy aby wyrejestrowac, a okazuje sie ze nie
    > mam zadnych zaleglosci :)

    Nabywca pojazdu wcale nie musi go przerejestrowac ;-) Przepisy to
    przepisy, ale niejednemu szkoda bylo 160 zl i jezdzil tak dopoki go
    policja nie przylapala ... a sprzedajacy nieraz gdzies umowe sprzedazy
    zagubil i wszystko szlo na jego konto.

    --
    Krzysiek, Krakow, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 5. Data: 2004-03-07 20:16:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przepisy, ale niejednemu szkoda bylo 160 zl i jezdzil tak dopoki go
    > policja nie przylapala ... a sprzedajacy nieraz gdzies umowe sprzedazy

    A jak już ta policja złapała to co?

  • 6. Data: 2004-03-07 21:07:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Monia" <m...@i...net.pl> napisał:

    >powinnam go wyrejestrowac w Wydziale Komunikacji ?
    Nic z rejestracją. Zgłaszasz staroście fakt zbycia.

    >jakie potrzebuje dokumenty do tego ?
    Tylko umowa sprzedaży-podajesz dane nabywcy. Pamiętaj o wzięciu
    potwierdzenia, iż zgłosiłaś (np. pieczątka i podpis).

    >co muse przedstawic ubezpieczycielowi by wrocil mi "nadplate" ???
    Kopię lub odpis dokumentu ubezpieczenia, ale warunek, że nowy
    właściciel wypowie umowę ubezpieczenia przed upływem 30 dni.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-03-07 21:10:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał:

    >Nabywca pojazdu wcale nie musi go przerejestrowac ;-)
    NIE o to pytano !

    >jezdzil tak dopoki go policja nie przylapala
    Na czym ?
    Nie wolno jeździć pojazdem, którego nie jestem właścicielem ?

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-03-07 22:38:27
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Słonik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest tak, ze w np. w Warszawie, automatycznie sie to kasuje ??? Ja
    > nigdy nie chodzilem do urzedu gminy aby wyrejestrowac, a okazuje sie ze
    nie
    > mam zadnych zaleglosci :)

    Nie ma zaległości, bo teraz nie ma podatku drogowego.
    Sprzedaż jednak należy zgłosić w wydziale komuniacji,
    bo nie ma pewności, że nabywca w terminie zarejestruje
    auto na siebie. Może np. spowodować wypadek na konto
    dawnego właściciela i będzie cały korowód z wyjaśnianiem
    sprawy.

  • 9. Data: 2004-03-08 00:20:59
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Nie wolno jeździć pojazdem, którego nie jestem właścicielem ?

    Wolno jak najbardziej. A piszac "przylapala" mialem na mysli fakt, ze
    facet moglby sie ujawnic ze ten samochod niedawno kupil. Przy policji
    ludzie rozne glupoty gadaja, zeby sie jakos usprawiedliwic. Albo
    spowodowal wypadek, a obciazone zostaloby konto poprzedniego
    wlasciciela ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2004-03-08 05:40:16
    Od: "Arti BESA" <a...@i...net.pl>

    Dziekuje za pomoc :)

    jeszcze jedno ... nic nie musze oplacac w Urzedzie Skarbowym ?