  • 351. Data: 2020-09-14 20:22:20
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f5fa3bc$0$543$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 14.09.2020 o 18:32, J.F. pisze:

    >No dobra, nie byłem precyzyjny: część samorządowców tak idiotycznie
    >się tłumaczy.

    zje-prezydenta-wroclawia-marsz-narodowcow-jest-legal
    ny-wideo,wia5-3266-45147.html

    >O tym właśnie piszę, że jak ktoś chce to może.

    Chyba nie doczytales - nie moze. Sad to szybko ukroci ... jak chce :-)

    >Sąd jakby chciał, to też by mógł.

    Widac sąd sie opiera na literze prawa i nie moze :-)))

    >Nie. Nie ma.

    A moze jednak jest.

    https://gazetawroclawska.pl/jest-zgoda-na-marsz-naro
    dowcow-policja-nie-widzi-zagrozenia/ar/c1-14550185

    Oni tam patriotyczne okrzyki wznosza :-)

    >Problem jest z ludźmi, którzy mają to robić i którym za to płaci
    >społeczeństwo.

    No to widzisz - spoleczenstwo sie wypowiedzialo w wyborach.

    >Ci ludzie głoszą swoje faszystowskie poglądy nie od dzisiaj i wszyscy
    >mają to w dupie. Zaczynając od policji i prokuratorów.

    >https://www.rpo.gov.pl/pl/content/30-przykladow-mow
    y-nienawisci-w-ktorych-dzialania-prokuratury-budza-w
    atpliwosci-RPO

    Tenze sam rzecznik
    https://www.rpo.gov.pl/pl/content/sprawa-marszu-we-w
    roc%C5%82awiu-rzecznik-pyta-o-konkretne-powody-zakaz
    u-zgromadzenia

    >https://natemat.pl/65785,swastyka-to-nie-symbol-naz
    izmu-ale-szczescia-tak-twierdzi-prokuratura-w-bialym
    stoku

    Ale co by nie mowic, to tak jest
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Swastyka
    warto doczytac do konca ...

    Natomiast "Jude raus" jest dosc dobitne ... choc czy nie mieszcza sie
    konstytucyjnym prawie do posiadania i wyrazania pogladow ? :-)
    No i w

    P.S.
    https://podroze.onet.pl/ciekawe/budynek-ktory-ma-ksz
    talt-swastyki/llexbew
    https://fakty.interia.pl/swiat/news-domy-w-ksztalcie
    -swastyki-zniewaga-w-stylu-iii-rzeszy,nId,1891604

    J.

  • 352. Data: 2020-09-14 20:35:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 18:22, Kviat pisze:

    > No to są jakieś jaja...
    > Aż niewiarygodne, że dorosły człowiek może takie głupoty pisać.

    Musisz dopuścić do siebie myśl, że to, ż Ty czegoś nie rozumiesz
    niekoniecznie musi oznaczać, ze to głupie :-)

    > A jak miała wziąć, skoro ratownik nie zrobił jej świadczenia rzeczowego?

    Sądzę, że ratowniczka wiedziała tak samo dobrze, jak ratownik, gdzie owo
    AED leży. Być może był w takim miejscu, że nie był dostępny. Może
    uznała, że szkoda czasu na szukanie, a może uznała, że nie będzie
    potrzebny. Faktem bezspoornym pozostaje, ze mogąc zabrać nie zabrała.
    Widać miała swoje powody.

    > Ręce opadają.

    No właśnie.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    Twa troska o moje zdrowie jest wręcz budująca :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 353. Data: 2020-09-14 20:44:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 17:19, J.F. pisze:

    > Az tak to nie, bo wystarczy, ze wedle jego wiedzy nie trzeba AED uzywac.
    > Ale pewnie by bez oporow zabral ze sobą. Czy przyniosl w razie potrzeby.

    W każdym razie tu jest przepis.

    > A powyzszy 162 KK ?
    > Tylko akurat ratownik ma byc na basenie w w celu ochrony zycia
    > obywateli, a nie opuszczac posterunek.
    > Musialby miec zastepstwo, albo wygonic wszystkich z wody.
    > Mowilem - wniesc chorego na teren basenu :-)

    W tej konkretnej sprawie jakby poszedł, to pewnie by mu nikt głowy nie
    urwał, ale zdecydował, że nie pójdzie i też nikt mu nic nie zrobi.

> [...]
    > niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie
    > udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby
    > na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    > § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    > konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu albo w warunkach, w których
    > możliwa jest niezwłoczna pomoc ze strony instytucji lub osoby do tego
    > powołanej.
    >
    > Jakby tak przeanalizowac ... moze i powinien wydac AED ..

    Zająłem już stanowisko - jaki sens, bym to ponownie pisał?

    > https://www.24gliwice.pl/wiadomosci/pierwsze-uzycie-
    defibrylatora-aed-przez-straznikow-miejskich-blyskaw
    icznie-udzielili-pomocy/
    > https://24kurier.pl/368441
    > https://www.gdansk.pl/wiadomosci/jeden-z-gdanskich-d
    efibrylatorow-ulicznych-wlasnie-uratowal-zycie-czlow
    iekowi,a,105992

    Trzy na Polskę :-) Szału nie ma. Pytanie, czy bez AED nie dałoby się
    tych ludzi uratować, ale oczywiście nie jestem za tym, by to sprawdzać.

    --
    Robert Tomasik

  • 354. Data: 2020-09-15 01:35:00
    Od: Kviat

    W dniu 14.09.2020 o 20:22, J.F. pisze:
> [...]
    ny-wideo,wia5-3266-45147.html

    > Chyba nie doczytales - nie moze. Sad to szybko ukroci ... jak chce :-)

    Chyba nie doczytałeś - może.
    A że potem sąd to zmienia, to inna sprawa.
    Jest spora szansa, że gdyby się samorządowcom chciało dalej to ciągnąć,
    to w wyższej instancji takie uchylenie zakazu by przepadło.
    Albo przynajmniej jeszcze dłużej faszystów przeciągnęli by po sądach.
    Ale im się nie chce.
    Idzie komunikat do gawiedzi od samorządowców: "przecież zakazaliśmy, a
    że sąd uchylił zakaz... no to co ja biedny mogę poradzić". I gawiedź się
    cieszy jakiego to fajnego mają samorządowca, że zakazał, ale nie wyszło
    bo siła wyższa. I tak to się u nas kręci.

    Wieczny imposybilizm, począwszy od niemożliwości zwykłego umycia
    elewacji dworca, poprzez niemożliwość zbudowania kawałka drogi, która
    się nie rozsypie po pięciu latach, albo rury, która wytrzyma przepływ
    gówna, a skończywszy na niemożliwości zrobieniu porządku z kibolami czy
    faszystami. Państwo z tektury, gdzie wszyscy chcą dobrze, ale zawsze na
    przeszkodzie stają obiektywne trudności na które nie ma rady i nic
    więcej nie da się zrobić.

    > Widac sąd sie opiera na literze prawa i nie moze :-)))

    Tym razem żart Ci się udał.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 355. Data: 2020-09-15 01:47:53
    Od: Kviat

    > Musisz dopuścić do siebie myśl, że to, ż Ty czegoś nie rozumiesz
    > niekoniecznie musi oznaczać, ze to głupie :-)

    Musisz dopuścić do siebie myśl, że to, że wydaje ci się że piszesz mądre
    rzeczy, niekoniecznie musi oznaczać, że są mądre.

    > Sądzę, że ratowniczka wiedziała tak samo dobrze, jak ratownik, gdzie owo
    > AED leży.

    Ale wiesz, że istnieje coś takiego jak sarkazm?

    > Być może był w takim miejscu, że nie był dostępny. Może
    > uznała, że szkoda czasu na szukanie, a może uznała, że nie będzie
    > potrzebny.

    I co jeszcze wymyślisz?
    A być może pomyślała, że nie będzie się użerać z debilem, który nie chce
    zrobić świadczenia rzeczowego, a klucz do AED trzyma w majtach, więc nie
    będzie mu siłą przewracać jajek, bo ją oskarży o molestowanie seksualne.
    Więc poszła bez AED.

    > Faktem bezspoornym pozostaje, ze mogąc zabrać nie zabrała.

    "Być może był w takim miejscu, że nie był dostępny"
    No to się zdecyduj, czy mogła, czy nie mogła.

    > Widać miała swoje powody.

    Nie miała przy sobie palnika żeby włamać się do sejfu w którym schowany
    był AED.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 356. Data: 2020-09-15 02:17:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    > https://gazetawroclawska.pl/jest-zgoda-na-marsz-naro
    dowcow-policja-nie-widzi-zagrozenia/ar/c1-14550185

    > Oni tam patriotyczne okrzyki wznosza :-)

    Legalna ogranizacja X zorganizowała 50 wieców gdzie wznoszono
    faszystowskie okrzyki. Czy sąd na tej podstawie może zakazać organizacji
    51? Argumentacja za "nie" będzie zapewne taka, jak, czy sąd moze
    zabronic organizacji młodziezowej imprezy masowej (np. przystanku
    Woodstock) skoro zawsze na takich imprezach są narkotyki.

    Chyba droga idzie wyłącznie przez delegalizacje organizacji, bo ci
    zawsze będa twierdzic, że to nie ich członkowie wznoszą te okrzyki. Rola
    policji powinno być wyłapanie/identyfikacja faszystów i sprawdzenie ich
    połączeń z organizacją. W przypadku wielu takich związków, dałoby to
    jakąś podstawę do delegalizacji. I tu jest MZ pies pogrzebany, bo tego
    zapewne policja nie robi.

    --
    Marcin

  • 357. Data: 2020-09-15 02:35:31
    Od: Kviat

    defibrylatora-aed-przez-straznikow-miejskich-blyskaw
    icznie-udzielili-pomocy/
    efibrylatorow-ulicznych-wlasnie-uratowal-zycie-czlow
    iekowi,a,105992

    > Trzy na Polskę :-)

    A jak doliczysz moje linki, to będzie sześć.
    Oczywiście te linki, to wszystkie użycia odkąd montują AED...
    Ręce opadają.

    > Szału nie ma.

    Przez takich jak ty.

    Ludzie na ten temat doktoraty piszą, porównują statystyki użycia
    publicznych AED w Polsce z innymi państwami i samodzielnie możesz
    sprawdzić jak to wygląda, zamiast powtarzać głupoty usłyszane przy kawie
    od kolegów.
    Dla ułatwienia napiszę ci, że w Polsce było więcej razy niż sześć użyć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 358. Data: 2020-09-15 06:18:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > obligował by go do ewentualnego zabrania AED, które ma na wyposażeniu.
    > Na chwilę obecna stoję na stanowisku, ze takiego przepisu nie ma.

    162kk jest zdecydowanie takim przepisem. Co Ci tu nie pasuje?

    > Natomiast użyczenie komuś czegoś, to nie jest pomoc, tylko świadczenie
    > rzeczowe. Pokazałem, jak w różnych ustawach jest to ujęte. Oczywiście
    > może być i inaczej, ale jednak taki obowiązek musi z czegoś wynikać,
    > gdybyśmy chcieli ścigać karnie ratownika. Samo żądanie "kobiety" nie
    > jest wystarczającą podstawą prawną.

    Tej częsci się akurat nie sprzeciwiam, ale w tym momencie ratownik staje
    się dosc wyjatkową osoba bo być może jako jedyny może udzielic
    koniecznej pomocy.

    > No i nie da się wprost wykazać, że ratownik co najmniej godził się na
    > to, ze nie dając tego AED powoduje zagrożenie życia lub zdrowia ofiary.

    Tego sie prawie nigdy nie da wprost wykazać, ale jeśli mogł łatwo
    sprawdzic co tam się dzieje a tego nie zrobil to wydaje sie, ze sie
    godził.

    > Nie da, bowiem "kobieta" mogła do dziennikarzy przekoloryzować, a
    > ratownik będzie mówił "swoje". Dodatkowo ratowniczka idąc z pomocą AED
    > też nie zabrała, co daje silną poszlakę, ze opis był taki, ze nie
    > wydawał się potrzebny.

    Daje bardzo słabą podstawę bo nawet nie wiemy czy była świadkiem relacji
    kobiety. AED nie zabrała zapewne dlatego, że był powieszony i
    zaplombowany na ścianie, więc chciała najpier stwierdzić co się tam
    dzieje. Z tym, że jesli dobrze pamiętam to ona po przybyciu na miejsce
    zaczeła robić facetowi CPR.

    > Ależ oczywiście. Przede wszystkim ludzie nie padają u nas na bruk, jak
    > te muchy.

    No i?

    > Przede wszystkim, czy z opisu wynikało, że jest potrzebna reanimacja.
    > Nie chce mi się szukać tamtych wątków, ale właśnie chyba nie. >
    >
    > Jeśli to jego prywatne AED, to mam poważną wątpliwość, co do
    > kwalifikacji prawnej ze 162 kk. Ale gdyby top było oczywiste, to
    > ewentualnie bym się przychylił do takiego pomysłu. Powiedzmy dysponent
    > AED najechał na zdarzenie i widzi, ze gość jest nieprzytomny. Natomiast
    > "wrzeszcząca baba" z pretensjami niestety w mojej ocenie jest zbyt
    > słabym ogniwem. Zwłaszcza, gdy jest trudność z ustaleniem, co dokładnie
    > mówiła.

    No mówisz o tej babie, a ja mówię, że stawka jest na tyle wysoka, że
    powinien był sprawdzić, szczególnie, że mógł łatwo.

    > Szyba, apteczka - to są rzedczy równoważne z życiem, czy zdrowiem?

    Napisałeś o powierzchownej ranie. Podrapał mnie kot, mogę wybić szybę w
    cudzym samochodzie?

    > Ta nierównoważność jest bezsporna. Dylemat polega na tym, czy
    >
    > No i tu może być różnie. Gość widząc operatora kamienia wybijającego mu
    > szybę w samochodzie nie bedzie go pytał o powód, tylko przywali.

    No ale tu ma pójść i sprawdzić. Nikt mu z tego powodu nie przywali.
    Już raczej, bo nie poszedł.

    > Mówimy o pojedynczym ratowniku, który w danym konkretnym momencie nie
    > uratuje 32 topielców. może jednego.

    Przede wszystkim, ratownik na basenie nie spotka się z sytuacją 32
    topielców. Na raz. Odejście wartownika w wojsku może w konsekwecji
    spowodować setki ofiar.

    --
    Marcin

  • 359. Data: 2020-09-15 14:18:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.09.2020 o 01:47, Kviat pisze:

    > Musisz dopuścić do siebie myśl, że to, że wydaje ci się że piszesz mądre
    > rzeczy, niekoniecznie musi oznaczać, że są mądre.

    Ależ oczywiście, ze nawet tego jestem pewien. Tym nie mniej oczekuję od
    adwersarza sensownego argumentu, a nie "tupania nóżkami".

> [...]
    > zrobić świadczenia rzeczowego, a klucz do AED trzyma w majtach, więc nie
    > będzie mu siłą przewracać jajek, bo ją oskarży o molestowanie seksualne.

    Jest to jakaś teoria, ale wątpię, by nieskuteczne żądanie ratowniczki
    uszło "krzykliwej kobiecie".

    > "Być może był w takim miejscu, że nie był dostępny"
    > No to się zdecyduj, czy mogła, czy nie mogła.

    Nie wiem tego.

    > Nie miała przy sobie palnika żeby włamać się do sejfu w którym schowany
    > był AED.

    To też jakiś powód. Pod warunkiem, że tam był sejf.

    --
    Robert Tomasik

  • 360. Data: 2020-09-15 14:21:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.09.2020 o 02:35, Kviat pisze:

> [...]
    > od kolegów.
    > Dla ułatwienia napiszę ci, że w Polsce było więcej razy niż sześć użyć.

    Doktorat, to poniekąd przepustka do samodzielnej pracy naukowej. Żeby
    jego przedmiotem była statystyka użycia urządzeń? Niewiarygodne. Ale
    skoro tak twierdzisz. Tylko co to do rzeczy w omawianej przez nas kwestii?

    --
    Robert Tomasik