  • 11. Data: 2002-12-15 21:12:03
    Temat: Re: Sprawa z Allegro
    Od: "N30 (mietoofka)" <n...@2...pl>

    Kamil Golaszewski wrote:
    > "N30 (mietoofka)" napisa_(a):

    > Na jakiej podstawie?
    >
    > KG

    Moja wypowiedz opieram o wypowiedz studneta, ktory wykladal w moim LO
    temat ochorny praw konsumenta. Imho kazdy towar zakupiony po za lokalem
    jest rozpatrwany tak samo, nie wazne czy od firmy czy osoby
    pywatnej, ofcorse moge sie mylic, jesli tak nie jest to prosze o
    poprawke (art)

    New software v. 0.2 with mietoofkas support.
    More exiting post by me ;-)
    www.n30.us

  • 12. Data: 2002-12-15 21:16:40
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "N30 (mietoofka)" napisa_(a):
> [...]
    > jest rozpatrwany tak samo, nie wazne czy od firmy czy osoby
    > pywatnej, ofcorse moge sie mylic, jesli tak nie jest to prosze o

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów - już sam tytuł o czymś
    mówi, zgodnie z definicją z kc (art.384 - zresztą aktualną jego treść
    wprowadziła właśnie ta ustawa): "Za konsumenta uważa się osobę, która
    zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio nie związanym z
    działalnością gospodarczą". Dwa pierwsze rozdziały ustawy odnoszące się
    do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i umów zawieranych na
    odległość (to dwie odrębne konstrukcje z trochę innymi regulacjami)
    dotyczą tylko umów między przedsiębiorcą i konsumentem, takie też
    pojęcia występują w ustawie i takim podmiotom przyznawane są prawa
    (np.odstąpienie od umowy - art.2 i art.7) i nakładane na nie obowiązki.

    KG

  • 13. Data: 2002-12-15 21:33:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 15 Dec 2002 16:35:56 +0100), "Doggie"
    <N...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Tez sie zastanawiam... ale maile mozna spreparowac

    Można, ale są ślady w logach zawsze, więc jeśli przesyłka szła przez
    jakieś sensowne i trzymające logi serwery, to w razie czego sąd może
    je dostać jako dowody.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 14. Data: 2002-12-15 22:44:09
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > Czy taki email, w ktorym kupujacy potwierdzil, ze telefon jest sprawny
    > moze byc dowodem w sprawie?
    > Czy w ogole korespondencja elektroniczna ma jakas wartosc dowodowa?

    Tak sie zastanawiam - czy nie wystawil ci przypadkiem pozytywnego komentarza
    na allegro zaraz po odebraniu przesylki? bo jezeli tak no to chyba
    masz juz bardziej "wiarygodny" dowod na to, ze wyslales sprawny sprzet.
    W koncu te dane sa zapisywane i archiwizowane na serwerze allegro.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 15. Data: 2002-12-15 22:59:52
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    > Nie. Miedzy sprzedawca a kupujacym.

    Trzeba czytać definicje pojęć gdzieś dzwoni tylko nie wiemy gdzie .

  • 16. Data: 2002-12-15 23:14:03
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <r...@4...com>, Tristan Alder wrote:

    > Można, ale są ślady w logach zawsze, więc jeśli przesyłka szła przez
    > jakieś sensowne i trzymające logi serwery, to w razie czego sąd może
    > je dostać jako dowody.

    "CHeck-sum" jest na jakimś etapie sprawdzany?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2002-12-16 01:36:09
    Od: "PawSien" <s...@f...pl>

    Uzytkownik "N30 (mietoofka)" <n...@2...pl> napisal w wiadomosci

    > napisz mu ze ma prawo odeslac ten telefon na jakich zasadach napisalem
    > poist wyzej ;-) a jak mu sien ie pdoba niech spier***** i oczywiscie
    > jesli telefon worci w innym stanie niz go wyslales wtedy ty mozesz
    > wysunac roszczenia wzgeldem niego(ale jak to musisz sie udac do sadu
    > konsumenckiego)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > New software v. 0.2 with mietoofkas support.
    > More exiting post by me ;-)
    > www.n30.us

    Wartosc przedmiotu sporu nie jest duza. Proponuje czekac. Wedlug mnie nic z
    tego nie bedzie, mozesz sie nie martwic

    Pawel
    www.prawo.fri.pl

  • 18. Data: 2002-12-16 03:12:55
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > Czy taki email, w ktorym kupujacy potwierdzil, ze telefon jest sprawny
    > moze byc dowodem w sprawie?
    > Czy w ogole korespondencja elektroniczna ma jakas wartosc dowodowa?
    Jeśli używacie certyfikatów, np. z www.certum.pl do podpisywania poczty
    to owszem, nie da się zaprzeczyć danemu mailowi (spreparowanie
    praktycznie niemożliwe. Ale niestety ludzie lekceważą bezpieczeństwo i
    poufność korespondencji i pewnie tak nie było (zwłaszcza w interesie
    oszusta nie jest używanie certyfikatów.

    chester

  • 19. Data: 2002-12-16 15:41:24
    Od: "N30 (mietoofka)" <n...@2...pl>

    Kamil Golaszewski wrote:
> [...]
    > pojęcia występują w ustawie i takim podmiotom przyznawane są prawa
    > (np.odstąpienie od umowy - art.2 i art.7) i nakładane na nie obowiązki.

    Ok. przepraszam namocniej. Czyli jako osoba prywatna sprzedam obraz na
    allegro to czy komus on sie spodoba czy nei nie mam obowiazku oddac mu
    pieniedzy lub go wymienic?? Ale gdy to zorbie jako firma juz mam ow
    obowiazek?

  • 20. Data: 2002-12-16 20:31:03
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "N30 (mietoofka)" napisa_(a):
    > Ok. przepraszam namocniej.

    Za co? :)

    Czyli jako osoba prywatna sprzedam obraz na
    > allegro to czy komus on sie spodoba czy nei nie mam obowiazku oddac mu
    > pieniedzy lub go wymienic?? Ale gdy to zorbie jako firma juz mam ow
    > obowiazek?

    Tak, jeśli sprzedajesz jako osoba prywatna możesz też wyłączyć rękojmię
    przy sprzedaży.

    KG