  • 1. Data: 2014-01-25 17:50:44
    Temat: Sprawa weksli
    Od: "Maria" <...@...com.pl>

    Ostatnio w TV pokazywano program na temat weksli,
    które różne osoby podpisały lata temu przy kupowaniu
    na raty różnych mebli, a potem weksle te wpadły w
    niepowołane ręce.
    Przypomniało mi się, że na początku lat 90-tych jakiś
    weksel podpisałam przy okazji wypożyczenia filmu.
    Nie wiem czy ta wypożyczalnie jeszcze istnieje.
    Czy teraz można się jakoś zabezpieczyć na wypadek
    gdyby i z tym wekslem miało być coś nie tak?

    Proszę o odpowiedź i pozdrawiam
    Maria

  • 2. Data: 2014-01-25 18:21:42
    Temat: Re: Sprawa weksli
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy ta wypożyczalnie jeszcze istnieje.
    > Czy teraz można się jakoś zabezpieczyć na wypadek
    > gdyby i z tym wekslem miało być coś nie tak?

    NIe bardzo rozumiem, ale na pierwszy żut oka laika, każde pszedawnienie Cię
    obejmie.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' program dietetyczny Ananas1_3a

  • 3. Data: 2014-01-25 18:26:17
    Od: "Maria" <...@...com.pl>

    > NIe bardzo rozumiem, ale na pierwszy żut oka laika, każde
    > pszedawnienie Cię obejmie.

    Jesteś pewna? Możesz podać przepis, który to reguluje?
    Moja wątpliwość bierze się stąd, że te przypadki pokazane
    w TV też były (chyba) z początku lat 90-tych.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 4. Data: 2014-01-25 18:48:47
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    10 lat jest , a więcej jeśli sprawa była wcześniej w toku, bo sprawa sądowa
    pszerywa bieg pszedawnienia. Szuakj w kodeksie cywilnym.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' program dietetyczny Ananas1_3a

  • 5. Data: 2014-01-25 19:08:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.01.2014 18:26, Maria pisze:

    > Jesteś pewna? Możesz podać przepis, który to reguluje?
    > Moja wątpliwość bierze się stąd, że te przypadki pokazane
    > w TV też były (chyba) z początku lat 90-tych.

    Ignoruj tę trollicę - to coś nawet pisać nie potrafi.

  • 6. Data: 2014-01-25 19:13:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-25 18:26, Maria pisze:

    > Jesteś pewna? Możesz podać przepis, który to reguluje?
    > Moja wątpliwość bierze się stąd, że te przypadki pokazane
    > w TV też były (chyba) z początku lat 90-tych.

    Przedawnienie jest 3 lata od terminu płatności weksla. Czyli bierzemy
    Twój weksel z lat '90, wpisujemy datę płatności 2014 i grzecznie
    przychodzimy po zapłatę.

    O tej sprawie "z telewizji":

    http://www.remitent.pl/nawet-pani-prokurator-podpisa
    la-weksel-goly/6679

    http://www.remitent.pl/sprzedaz-kradzionego-weksla-c
    zy-wystawca-musi-placic/6690

    http://www.remitent.pl/o-kieleckich-wekslach-dzis-w-
    fakcie-moja-wypowiedz/6713

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-01-25 19:30:27
    Od: "Maria" <...@...com.pl>

> [...]
    > weksel z lat '90, wpisujemy datę płatności 2014 i grzecznie przychodzimy

    Czyli jak zwykle w tym kraju, prawo chroni przestępcę, nie pokrzywdzonego.
    Kiedy to się zmieni?
    Jeden zrobi to w dobrej wierze (ha, ha ,ha), a drugi nie powinien wierzyć
    i nie popełnić "niedbalstwa".

    Pozdrawiam
    Maria

  • 8. Data: 2014-01-25 19:39:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-25 19:30, Maria pisze:

> [...]
    zy-wystawca-musi-placic/6690

    fakcie-moja-wypowiedz/6713

    > Czyli jak zwykle w tym kraju, prawo chroni przestępcę, nie

    Prawo chroni posiadacza weksla.

    > Kiedy to się zmieni?

    W każdej chwili można przestać podpisywać puste weksle, i inne gołe
    kartki. To zwykle dobrze robi i nie trzeba szukać winnych wokół.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-01-25 19:43:11
    Od: "Maria" <...@...com.pl>

    > Prawo chroni posiadacza weksla.

    > W każdej chwili można przestać podpisywać puste weksle, i inne gołe
    > kartki. To zwykle dobrze robi i nie trzeba szukać winnych wokół.

    Masz rację, ale to na przyszłość. Ale co zrobić z tym co już się stało?
    Na początku lat 90-tych świadomość była dużo mniejsza.

    Pozdrawiam
    Maria

  • 10. Data: 2014-01-25 19:45:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-25 19:43, Maria pisze:

    > Masz rację, ale to na przyszłość. Ale co zrobić z tym co już się stało?

    Zapłacić posiadaczowi w dobrej wierze i dochodzić odszkodowania od
    remitenta, oraz od podmiotu, z którego winy te weksle "wyciekły".

    > Na początku lat 90-tych świadomość była dużo mniejsza.

    Nie wydaje mi się, aby teraz była dużo większa - w tym temacie. Nadal
    puste blankiety weksli są podpisywane. To chyba dlatego, że konsekwencje
    są bardzo oddalone w czasie.

    --
    Liwiusz