  • 71. Data: 2017-06-04 22:03:05
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 20:57, J.F. pisze:

    > Ale tak powinno byc.
    > Bo chyba sie zgadzamy, ze wierzyciel nie powinien moc przedluzac
    > wierzytelnosci w nieskonczonosc samymi propozycjami.

    Po pierwsze - nie dyskutujemy o tym, na co się zgadzamy, a na co nie.
    Po drugie - nie widzę powodu, aby wierzyciel nie mógł przedłużać w
    nieskończoność. Wszczynając egzekucję może przedłużać w nieskończoność,
    to dlaczego nie poprzez mediacje?
    Po trzecie - (ad po pierwsze) - dyskutujemy o tym, jaki jest przepis, a
    nie jakie kto ma życzenia, aby było.

    > A jaka alternatywe proponujesz ?

    Podatek obrotowy, jedna stawka, bez odliczeń.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2017-06-04 22:16:49
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-03 o 08:33, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:XnsA78871E24CEFDbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Przecież uchwała SN jest przepisem a nie wyrokiem.

    Ty w ogóle biedactwo rozumiesz co piszesz i o czym piszesz?

    --
    Sonn

  • 73. Data: 2017-06-04 23:01:03
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 22:03 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > W dniu 2017-06-02 o 20:57, J.F. pisze:

    (...)

    > Podatek obrotowy, jedna stawka, bez odliczeń.

    Do tego akcyza?

    --
    Trefniś

  • 74. Data: 2017-06-05 08:30:42
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.com...

    ..

    > Ty w ogóle biedactwo rozumiesz co piszesz i o czym piszesz?

    O WIELKI PRAWNIKU który umiesz czytać ze zrozumieniem, to przeczytaj wyżej
    co napisał inny wielki prawnik:
    ^^Przepis *na podstawie którego* a nie sam wyrok... Tak jest napisane w
    zacytowanym artykule...^^
    Napisał "przepis" choć w zacytowanym artykule słowo takie nie występuje.
    A uchwała SN stworzyła akt normatywny określający że Prezydent nie miał
    prawa... i nie był to wyrok Izby Karnej SN, lecz tylko uchwała. Jak wiadomo
    nawet kiepskim prawnikom każda uchwała SN stanowi "nowe prawo" dla sądów
    niższych instancji które mają go przestrzegać.
    Jest oczywiste że na tą uchwałę Kamiński może skierować do TK skargę
    konstytucyjną.

  • 75. Data: 2017-06-05 11:06:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Jun 2017 17:38:29 +0200, 007 napisał(a):

    > Uppsssss...
    > <http://www.jezykowedylematy.pl/2013/01/zdanie-zlozo
    ne-ze-zdaniem-pytajacym-pytajnik-czy-kropka/>

    To jakaś lewacka strona dla lemingów. Każdy ormowiec dobrej zmiany dobrze
    wie, że teraz polszczyzna wstała z kolan i obowiązują nowe normy językowe;
    np. należy pisać "wziąść".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

  • 76. Data: 2017-06-05 11:08:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Jun 2017 17:19:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ile masz IQ, że nie opanowałeś stosowania znaku zapytania?
    > Dobijasz chociaż do tej średniej Kukiza?

    Nie mam złudzeń, że kiedykolwiek mu dorównam i to nie tylko jeśli chodzi o
    IQ.

    Przy okazji pragnę wyrazić niekłamane zdziwienie, że nie napisałeś nic o
    mej przydługiej sygnaturce.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

  • 77. Data: 2017-06-05 11:13:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-05 o 11:08, Olin pisze:

> [...]
    > IQ.
    >
    > Przy okazji pragnę wyrazić niekłamane zdziwienie, że nie napisałeś nic o

    G. mnie obchodzą sygnaturki rosyjskich szpiegów ;) A nawet niech sobie
    mają - od razu można takiego szpiega rozpoznać po sygnaturce, tak jak
    kiedyś rozpoznawano niemieckiego szpiega po teczce, którą niemiecki
    wywiad zakupywał hurtowo dla swoich agentów wysyłanych za granicę
    (panie, świeć im nad ich duszami z rozstrzelanych ciał, głupich nie sieją :)

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2017-06-05 11:59:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Po pierwsze - nie dyskutujemy o tym, na co się zgadzamy, a na co nie.

    Poniekad to wlasnie dyskutujemy, bo gdzies tam sady opieraja sie na
    "zasadach wspolzycia".

    >Po drugie - nie widzę powodu, aby wierzyciel nie mógł przedłużać w
    >nieskończoność. Wszczynając egzekucję może przedłużać w
    >nieskończoność, to dlaczego nie poprzez mediacje?

    Wlasnie dlatego, ze przewidziana forma "przedluzania" jest przez
    egzekucje (platna).

    Taki przyklad - np operator telefoniczny uwaza, ze naleza mu sie ode
    mnie jakies pieniadze.
    A ja uwazam, ze sie nie naleza. Ja pisze reklamacje, on je odrzuca.

    Chce, niech idzie do sadu, sad powie ze trzeba, to zaplace, powie ze
    nie trzeba - sprawa sie skonczy.
    A tak to on bedzie wysylal propozycje ugody i dlug bedzie wisial pare
    lat - a przeciez inny przepis mowi, ze sie przedawnia juz po kilku.

    P.S. A ja moge wystapic do sadu ? Tylko o co pozwac, skoru mu nie
    zaplacilem ?

    >Po trzecie - (ad po pierwsze) - dyskutujemy o tym, jaki jest przepis,
    >a nie jakie kto ma życzenia, aby było.

    No i sad nie neguje, ze raz mozna :-)

    >Podatek obrotowy, jedna stawka, bez odliczeń.

    Maly na kazdym cyklu sprzedazy, czy duzy tylko na ostatnim szczeblu i
    jak hurtownia sprzedaje sklepowi, to bez podatku ?

    J.

  • 79. Data: 2017-06-05 12:06:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-05 o 11:59, J.F. pisze:

    > Wlasnie dlatego, ze przewidziana forma "przedluzania" jest przez
    > egzekucje (platna).

    1. Mediacja też jest płatna
    2. Forma przedłużania przez mediację też jest przewidziana.

    Sytuacja analogiczna byłaby, gdyby nagle sąd stwierdził, że przez
    komornika już nie można dwukrotnie przedłużać.

> [...]
    > A tak to on bedzie wysylal propozycje ugody i dlug bedzie wisial pare
    > lat - a przeciez inny przepis mowi, ze sie przedawnia juz po kilku.

    W takim razie abonent może:

    - nic nie robić. Wiszenie długu to nie jest jakiś negatywny stan, ja też
    mogę twierdzić, że JF jest mi winien 100zł i na tym poprzestać.

    - jeśli mu bardzo zależy na uregulowaniu stanu, może wytoczyć powództwo
    o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania

    Ponadto zauważ, że przedawnienie roszczenia nie oznacza, że "dług
    przestanie wisieć".

    > No i sad nie neguje, ze raz mozna :-)

    Wykracza poza ramy przepisu.

    > Maly na kazdym cyklu sprzedazy, czy duzy tylko na ostatnim szczeblu i
    > jak hurtownia sprzedaje sklepowi, to bez podatku ?

    Z definicji - na każdym.
    Dobry podatek obrotowy, i możemy VAT i podatek dochodowy wywalić.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2017-06-05 12:54:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >Prawno-politycznie mają dwie podstawowe opcję:
    >a) dociągnąć do prawomocnego wyroku *przed* wyborami prezydenckimi i
    > *ewentualnie* powtórzyć ułaskawienie. Tylko że takie powtórne
    > ułaskawienie "niekoniecznie" będzie dobrze wyglądać przed wyborami

    Raczej bedzie w miare dobrze wygladalo.
    Przynajmniej dla sporej czesci wyborcow.

    Kaminski to nie jest jakis wielki przestepca, zeby Prezydent sie
    musial wstydzic ulaskawienia.
    Zasluzony w walce z lapowkarstwem w PO :-)

    >b) przeciągnąć sprawę poza wybory. Jak PiS przegra wybory sejmowe i
    > prezydenckie to dla PiS wyrok na Kamińskiego będzie propagandowo
    > "prześladowaniem PiS". PiS będzie miał szansę zyskać a Kamiński
    > niech się o siebie troszczy ;-)

    Tylko zasluzony dzialacz bedzie siedzial.

    I tu jest IMO ryzyko - boja sie, ze sprawy nie da sie zakonczyc za tej
    kadencji.
    A teraz to juz szczegolnie, bo coraz mniej czasu.

    Poza tym zostaja sprawy ambicjonalne - nie po to sie powolujemy na
    suwerena, aby teraz jacys oderwani od obywateli sedziowie mieli racje
    :-)

    J.