  • 1. Data: 2007-09-24 10:02:04
    Temat: Spolki i KSH po czesku
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Czesc

    Czy ktos moze wie jak po czesku nazywa sie odpowiednik naszego KSH,
    prawa handlowego i np. sp. z o.o. Nie wiem zupelnie co wpisac w google,
    a slownika jakiegos tez nie moge znalezc

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2007-09-24 10:48:11
    Temat: Re: Spolki i KSH po czesku
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:fd828t$rrc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Pogadaj z Ludkiem :)
    sp z o.o. to s.r.o (společnost s ručením omezeným)
    a k.s.h to chyba Obchodný zákonník

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-09-24 10:51:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > a k.s.h to chyba Obchodný zákonník

    sorry za ortografa - obchodní zákoník

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-09-24 11:02:07
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > sorry za ortografa - obchodní zákoník

    Dzieki! Wlasnie o te slowa chodzilo ;-)

    Ps. Na http://www.justice.cz/ maja cos na ksztalt naszej wyszukiwarki
    podmiotow w KRS na www.ms.gov.pl ale nasza przy tamtej to stary rupiec

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2007-09-24 11:06:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:fd85pg$8km$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ps. Na http://www.justice.cz/ maja cos na ksztalt naszej wyszukiwarki
    > podmiotow w KRS na www.ms.gov.pl ale nasza przy tamtej to stary rupiec

    Jak wszystko niestety!
    No ale tam nie ma oszolomow, postkomunistow, kaczorow i nie uwazaja sie ani
    za Mesjasza, ani za meczennika ani za sumienie Europy (majato wszystko za
    polnocna granica :).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-09-24 11:10:18
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > za Mesjasza, ani za meczennika ani za sumienie Europy (majato wszystko za

    Dokladnie - generalnie jestem malych czechofilem i znowu przy tej okazji
    sie w tym przekonaniu utwierdzilem ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 7. Data: 2007-09-24 11:15:08
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 13:06:28 +0200, SDD napisał(a):

    > No ale tam nie ma oszolomow, postkomunistow, kaczorow i nie uwazaja sie
    > ani za Mesjasza, ani za meczennika ani za sumienie Europy (majato
    > wszystko za polnocna granica

    Oszołomy są i to chyba nawet większe niż u nas - IMHO neofaszystów jest
    tam więcej niż w Polsce. Postkomunistów może i nie ma, ale są po prostu
    komuniści (KSCM).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 8. Data: 2007-09-24 11:25:54
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Oszołomy są i to chyba nawet większe niż u nas - IMHO neofaszystów jest
    > tam więcej niż w Polsce. Postkomunistów może i nie ma, ale są po prostu
    > komuniści (KSCM).

    Tak czy inaczej orientacje polityczne jakos sie nie wplywaja w widoczny
    sposob niekorzystnie (w przeciwienstwie do nas) na gospodarke oraz np.
    sadownictwo

    EOT z mojej strony, bo OT politczny sie robi ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 9. Data: 2007-09-24 11:52:04
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    kauzyperda wrote:
    > Czy ktos moze wie jak po czesku nazywa sie odpowiednik naszego KSH,
    > prawa handlowego i np. sp. z o.o. Nie wiem zupelnie co wpisac w google,
    > a slownika jakiegos tez nie moge znalezc

    Potwierdzam, co juz sie tutaj przewinelo:

    obchodní zákoník (to naprawde nie jest zakonnik, ktory chodzi po domach)
    - mowi o spolkach, spoldzielniach, stosunkach handlowych itp..

    sp. z o. o. = společnost s ručením omezeným, skroty: "s. r. o." lub
    "spol. s r. o."

    O prawie handlowym istnieje pare artykulow w czeskiej Wikipedii, moze
    sie przyda kategoria "Kategorie:Obchodní právo"
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Obchodn%C3%AD
    _pr%C3%A1vo

    Niezbyt doskonaly, ale chyba jedyny online slownik cs/pl jest pod
    adresem http://www.rewin.cz/WebForm1.aspx

    Ludek

  • 10. Data: 2007-09-24 12:13:00
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Ludek Vasta pisze:

> [...]
    _pr%C3%A1vo

    > Niezbyt doskonaly, ale chyba jedyny online slownik cs/pl jest pod

    Dzieki serdeczne za informacje!

    --
    pozdr
    luck