  • 1. Data: 2006-07-18 12:29:19
    Temat: Spółdzielnia mieszkaniowa a opłaty eksploatacyjne i brak zezwolenia na zamieszkanie.
    Od: "Plusek$" <plusek!spamek!@spamek.tenbit.pl>

    Chciałem się dowiedzieć, jak to zinterpretować art.4.1. Prawo o
    spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U.05.122.1024) pkt. 3:
    Członkowie spółdzielni, którzy oczekują na ustanowienie na ich rzecz
    spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego albo
    spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu lub prawa ...są obowiązani
    uczestniczyć w kosztach budowy... i w innych zobowiązaniach spółdzielni
    związanych z budową ...
    Od chwili postawienia im lokali do dyspozycji uiszczają oni opłaty określone
    w ust. 1 albo 2.

    Jeżeli się otrzymało klucz 18 czerwca 2006 roku, przysłano pocztą wykaz
    opłat eksploatacyjnych obowiązujących od 1 lipca 2006 roku i Spółdzielnia
    już każe płacić - mimo że dopiero w piątek 21 lipca będzie odbiór budynku
    przez Urząd Miejski i dopiero będą wydawane zezwolenia na zamieszkanie w tym
    budynku. Mieszkanie jest oddane do dyspozycji, są dokonane prace remontowe i
    jeszcze się "nie mieszka". Pogotowia lokatorskie nie mają podpisanej umowy
    ze Spółdzielnią, zdarzyła się awaria energetyczna wiec to jest sprawdzona
    informacja.

    Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii, nadmieniam że ta kwota jest niemała
    około 450 zł miesięcznie... Chodzi o to czy Spółdzielnia mimo braku
    zezwolenia na zamieszkanie ma rację każąc płacić od 1 lipca.

    Mareika

  • 2. Data: 2006-07-18 13:11:14
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Plusek$ wrote:
> [...]
    > około 450 zł miesięcznie... Chodzi o to czy Spółdzielnia mimo braku
    > zezwolenia na zamieszkanie ma rację każąc płacić od 1 lipca.

    Chodzi o to, że od momentu kiedy dostaniesz klucze do mieszkania
    (formalnie jeszcze na budowie) jakieś tam media już zużywasz i
    spółdzielnia nie ma ochoty za to płacić.
    Ponieważ nie może to być czynsz, bo takowego na budowie pobierać się nie
    da, więc nazwano to "opłatami" i zgodnie z tym spółdzielnia ma prawo coś
    tam pobierać od momentu przekazania klucza przyszłemu właścicielowi.

    Różnica polega na tym, że w normalnym czynszu mogą doliczyć opłąty
    związane ściśle z utrzymaniem samej spółdzielni jak np. opłaty za
    zarządzanie, opłaty za sekretarkę , jakaś skłądka członkowska itp itd.
    Tutaj musi to być ściśle związane z eksploatacją typu media, sprzątanie
    i nic więcej,.

  • 3. Data: 2006-07-21 10:12:42
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    witek wrote:
    > Tutaj musi to być ściśle związane z eksploatacją typu media, sprzątanie
    > i nic więcej,.
    Generalnie tak jest, ale nie z eksploatacją - bo jej jeszcze formalnie
    nie ma - tylko z utrzymaniem nieruchomości. W gruncie rzeczy nie
    należało korzystać z udostępnienia lokalu przed odbiorem, to problemu by
    nie było.
    Fonon