  • 11. Data: 2008-02-24 15:54:09
    Temat: Re: Spis aboslwentow LO - ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Szerszen pisze:
    > samo imie i nazwisko nie jest dana osobowa w mysl ustawy

    Ale jak do tego dodasz szkołę, klase i rok ukończenia to jak
    najbardziej. Podobny przypadek przerabiałem - z tym, że chodziło o
    wyjaśnienie postępowania dyrektora, który przekazywał dane absolwentów
    do jakiegoś lokalnego szmatławca na strony poświęcone maturzystom.

    --
    k.

  • 12. Data: 2008-02-24 16:03:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 24 Feb 2008 16:54:09 +0100, Kamil 'czemu' Bista napisał(a):

    > Ale jak do tego dodasz szkołę, klase i rok ukończenia to jak
    > najbardziej.

    To też zależy. Aczkolwiek są też nazwiska, które odpowiadają definicji
    ustawowej: Andrzej Zoll, Hanna Gronkiewicz-Waltz itd.

    > Podobny przypadek przerabiałem - z tym, że chodziło o
    > wyjaśnienie postępowania dyrektora, który przekazywał dane absolwentów
    > do jakiegoś lokalnego szmatławca na strony poświęcone maturzystom.

    I co się stało? Bo ustawa o ochronie danych osobowych akurat wyłącza jej
    stosowanie - w bardzo szerokim zakresie - jeśli chodzi o działalność
    prasową.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 13. Data: 2008-02-24 16:04:39
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Olgierd pisze:

    > I co się stało? Bo ustawa o ochronie danych osobowych akurat wyłącza jej
    > stosowanie - w bardzo szerokim zakresie - jeśli chodzi o działalność
    > prasową.

    Dyrektor, po przekazaniu mu opinii inspektoratu zmienił zdanie i przyjął
    do swojej wiadomości, że jeśli ktoś nie ma ochoty 'reprezentować' szkoły
    w prasie to nie musi.

    --
    k.

  • 14. Data: 2008-02-24 16:17:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 24 luty 2008 12:50
    (autor WitCha
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fprlle$f74$1@news.dialog.net.pl>):

    > Paranoja tak. Jednak w większości wypadków da się zidentyfikować osobę
    > na podstawie imienia nazwiska + szkoły do której uczęszczała.

    przerażające. ZOSTAŁEŚ NAMIERZONY..... Wiemy gdzie się uczyłeś.... TRAGEDIA
    ŻYCIOWA.

    Paranoję trza leczyć a nie pielęgnować prawnie.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 15. Data: 2008-02-24 17:04:38
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Szerszen pisze:

    > tak?

    tak

    > no to ktory jan nowak czy kowalski to ten wypisany na kazdej skrzynce
    > pocztowej?

    a kto to wlodzimierz cimoszewicz? albo mariusz max kolonko? przeciez to
    tylko imiona i nazwiska. jednak ich zestawienie jest na tyle rzadkie, ze
    pozwala zidentyfikowac konkretna osobe

    pomijam jan kowalski, jacek kwiatkowski albo zbigniew nowak, bo to
    bardzo czeste zestawienia. jesli poda sie dodatkowo miejsce
    zamieszkania, to juz bardzo latwo osobe zidentyfikowac

    > jak po imieniu i nazwisku zamierzasz kogokolwiek zidentyfikowac?

    j.w.

    > samo imie i nazwisko nie jest dana osobowa w mysl ustawy

    art. 6 ww. ustawy mowi co innego. ust. 1 tegoz mowi wrecz, ze wystarczy,
    ze dane dotycza MOZLIWEJ do zidentifykowania osoby

  • 16. Data: 2008-02-24 20:19:40
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Tristan wrote:

    > przerażające. ZOSTAŁEŚ NAMIERZONY..... Wiemy gdzie się uczyłeś.... TRAGEDIA
    > ŻYCIOWA.
    >
    > Paranoję trza leczyć a nie pielęgnować prawnie.

    Hę? Możesz jaśniej? Mam wrażenie,że nie zrozumiałeś ani mojego postu,
    ani postu mojego przedpiścy. Tylko się już nie wydzieraj.

    --

    Pozdrowienia

  • 17. Data: 2008-02-25 05:58:42
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > tak

    ale jak sam widzisz, tylko i wylacznie w szczegolnych przypadkach

    > a kto to wlodzimierz cimoszewicz? albo mariusz max kolonko?

    wyjatki potwierdzajace regule, choc to mozna by stwierdzic tylko iwylacznie
    w u.s.c.
    choc obawiam sie ze nawet i w tych przypadkach nie podjac jakiegos kontekstu
    trudno by je bylo nazwac danymi osobowymi

    bo juz np aleksander kwasniewski, jest tylko i wylacznie imieniem i
    nazwiskiem, a nie dana osobowa

    > jesli poda sie dodatkowo miejsce zamieszkania, to juz bardzo latwo osobe
    > zidentyfikowac

    i o to wlasnie chodzi dodatkowa dana i wtedy calosc moze tworzyc dane
    osobowe

    > art. 6 ww. ustawy mowi co innego. ust. 1 tegoz mowi wrecz, ze wystarczy,
    > ze dane dotycza MOZLIWEJ do zidentifykowania osoby

    a mnie bardziej zastanawia inna kwestia, co ustawodawca mial na mysli piszac
    "zidentyfikowania"
    co to tak naprawde znaczy i zidentyfikowania przez kogo?

    jesli ja np wejde na strone szkoly pytajacego i przeczytam ze zbyszek travis
    uczeszczal do niej w latach xx-xx to nijak go nie zidentyfikuje :)

  • 18. Data: 2008-02-25 06:00:07
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości

    > Paranoja tak. Jednak w większości wypadków da się zidentyfikować osobę na
    > podstawie imienia nazwiska + szkoły do której uczęszczała.

    a kto to moze zrobic, ty, ja, czy moze odpowieddie sluzby?

    pomijam juz obecny serwis nasza klasa, ale tam to jakby kazdy ma dowolnosc

  • 19. Data: 2008-02-25 09:16:57
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Szerszen wrote:

    > a kto to moze zrobic, ty, ja, czy moze odpowieddie sluzby?

    Zwykły, myślący dziennikarz chociażby.

    --

    Pozdrowienia

  • 20. Data: 2008-02-25 10:32:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zwykły, myślący dziennikarz chociażby.

    tylko ustawa mowi "3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie
    tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."

    a w tym wypadku wymagaloby to nadmiernych działan i pewnie czasu tez :)