  • 1. Data: 2011-02-09 12:01:37
    Temat: Sp. z o.o. - jednoosobwa - wady i zalety
    Od: "Brendon" <L...@w...pl>

    Mysle o zalozeniu sp. z o.o.
    Poniewaz nie mam wspolnikow to mysle aby byc jednoosobwym wlascicielem
    takiej spolki.
    Czy sa jakies za i przeciw takiemu rozwiazaniu?
    Czy sa pozniej jakies komplikacje przy prowadzeniu takiej firmy?
    wlasciciel=prezes.
    Prosze o rady od praktykow bo slyszalem rozne opinie.

  • 2. Data: 2011-02-09 12:14:14
    Temat: Re: Sp. z o.o. - jednoosobwa - wady i zalety
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:01:37 +0100, Brendon napisał(a):

> [...]
    > Czy sa jakies za i przeciw takiemu rozwiazaniu? Czy sa pozniej jakies
    > komplikacje przy prowadzeniu takiej firmy? wlasciciel=prezes.

    W sumie pierdoły:

    1) kiedyś był problem z ew. zatrudnieniem się na umowę o pracę, ale już
    skarbówka to ścierpła,
    2) troszkę więcej papierologii przy zawieraniu umów pomiędzy
    jednoosobowym wspólnikiem a spółką oraz członkiem zarządu a spółką (ale
    od jakiegoś roku i tak jest znacznie lepiej, niż wcześniej),
    3) ta spółka nie założy już kolejnej jednoosobowej spółki ;-)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-02-09 12:19:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-09 13:14, Olgierd pisze:

> [...]
    > od jakiegoś roku i tak jest znacznie lepiej, niż wcześniej),
    > 3) ta spółka nie założy już kolejnej jednoosobowej spółki ;-)

    I chyba składki ZUS taki jednoosobowy wspólnik płaci?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-02-09 12:51:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:19:10 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > I chyba składki ZUS taki jednoosobowy wspólnik płaci?

    Jak się zatrudni na umowę o pracę, to tak. Z kontraktu chyba też.

  • 5. Data: 2011-02-09 12:56:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-09 13:51, Olgierd pisze:

    > Jak się zatrudni na umowę o pracę, to tak. Z kontraktu chyba też.

    Czy to się zgadza?:

    "Wspólnik jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, który
    równocześnie jest jednoosobowym zarządem, dla celów ubezpieczeniowych
    jest traktowany jak osoba prowadząca pozarolniczą działalność i podlega
    ubezpieczeniu społecznemu według zasad obowiązujących przy prowadzeniu
    pozarolniczej działalności."

    http://ksiegowosc.infor.pl/zus-kadry/skladki/65290,J
    akie-skladki-ZUS-musi-placic-wlasciciel-spolki-z-oo-
    -ktory-rownoczesnie-jest-jednoosobowym-zarzadem-spol
    ki.html

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-02-09 12:58:02
    Od: "agusia" <a...@o...pl>

    minus - rejestracja w KRS i wszystkie inne procedury z tym związane
    __________
    Pozdrawiam
    Aga

    5857 (20110208) __________

  • 7. Data: 2011-02-09 13:17:05
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Brendon <L...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wlasciciel=prezes.
    > Prosze o rady od praktykow bo slyszalem rozne opinie.

    Czy istnieje powód, dla którego kilku udziałów w spółce nie może mieć Twój
    ojciec/matka/żona/kobieta?

    GK

  • 8. Data: 2011-02-09 13:49:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:56:09 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > jest traktowany jak osoba prowadząca pozarolniczą działalność i podlega
    > ubezpieczeniu społecznemu według zasad obowiązujących przy prowadzeniu

    A to nie wiem ;-)
    Ale znam przypadek, że człowiek żyje z dywidendy tylko. I sobie chwali
    takie rozwiązanie.

  • 9. Data: 2011-02-09 13:49:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Feb 2011 13:58:02 +0100, agusia napisał(a):

    > minus - rejestracja w KRS i wszystkie inne procedury z tym związane

    To nie jest minus *jednoosobowej* spółki z o.o. To jest cecha generalnie
    przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w postaci spółki
    prawa handlowego.

  • 10. Data: 2011-02-10 07:07:32
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-02-09 13:19, Liwiusz pisze:

    > I chyba składki ZUS taki jednoosobowy wspólnik płaci?

    Tak, dlatego zawsze daje się jeden udział np mamie :)

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.