  • 1. Data: 2011-02-08 16:16:56
    Temat: firma na allegro z prywatnym kontem
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Witam

    Mam konto na ojca, który jest moim pełnomocnikiem w bardzo szerokim zakresie
    i kupowalem na to konto na allegro, zdobylem kilkaset komentarzy pozytywnych
    no i teraz chce zacząć sprzedawać na tym koncie z uwagi na to, ze jest duzo
    komentarzy .

    Mam swoją firmę. Czy moge sprzedawac na koncie ojca? Dokument zakupu bede
    wystawial swoj, odporowadzac bede podatek normalnie

    Mozna to jakos legalnie zrobic? Jesli zaloze swoje konto firmowe to minie
    kupa czasu zanim bede mial chociaz ze 200-300 poz. komentarzy to raz, a dwa
    , ze startujac ciezko bedzie mi sie przebic kiedy inni maja po kilkaset
    pozytywow,

    Nie wiem jak to zrobic, aby nie doczepil sie US, w zasadzie to nie mialby do
    czego...

  • 2. Data: 2011-02-08 16:18:32
    Temat: Re: firma na allegro z prywatnym kontem
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-02-08 17:16, LUKAS pisze:
    > Mam swoj? firm?. Czy moge sprzedawac na koncie ojca?

    A czemu by nie?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2011-02-08 17:58:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/8/2011 10:18 AM, Arek wrote:

    > A czemu by nie?
    >
    > Arek

    firmanctwo?
    po za tym US sie dowali jak nic.
    Nie wiem czy w Allegro da sie ot tak zmienic dane wlasciciela konta,
    zeby bylo na firme a nie na ojca.

  • 4. Data: 2011-02-08 18:20:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-02-08 18:58, witek pisze:
    > firmanctwo?

    Przeczytaj sobie dobrze co to jest firmanctwo.

    Bo to nie jest.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2011-02-08 18:24:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    > A czemu by nie?

    Temu, że mu szybko konto zawieszą.

  • 6. Data: 2011-02-08 18:26:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-02-08 19:24, qwerty pisze:
    > Temu, że mu szybko konto zawieszą.

    Doprawdy?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2011-02-08 18:30:19
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Nie wiem czy w Allegro da sie ot tak zmienic dane wlasciciela konta,
    po zmianie blokada na stałe

  • 8. Data: 2011-02-08 19:19:26
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > no i teraz chce zacząć sprzedawać na tym koncie z uwagi na to, ze jest duzo

    Nie musisz prowadzić firmy żeby sprzedawać na Allegro.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-02-08 19:36:06
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Arek"

    > Doprawdy?
    > Arek

    Doprawdy tak. Zmiana danych osobowych to zwis konta z
    automatu.
    AM

  • 10. Data: 2011-02-08 19:46:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2011, LUKAS wrote:

> [...]
    >
    > Mam swoją firmę. Czy moge sprzedawac na koncie ojca? Dokument zakupu bede
    > wystawial swoj, odporowadzac bede podatek normalnie

    Wyjdź z siebie, stań obok.
    Jak ktoś będzie się chciał przyczepić, to powie, że ojciec dokonywał
    pośrednictwa. Przecież konto zarejestrował i tak dalej.
    Tłumaczenie że nie jest się wielbłądem może być uciążliwe ;)
    Do tego widziałem gdzieś opisy, jak to allegro po zlokalizowaniu
    "podstawionego" konta bez pytania je zablokowało.
    Widzisz teraz "akcję"? Aukcje w toku, klienci kupowali i płacą,
    (za stare aukcje), a sprzedawca nie ma dostępu do konta.
    Nalepka: "zawieszone".

    > Mozna to jakos legalnie zrobic?

    IMO najrozsądniej powołać się w opisie wprost na owo "stare" konto.
    Być może co poniektórzy kupujący będą podejrzliwie patrzeć,
    ale w końcu to Twoja zasługa że pozytywy ma ojciec a nie Ty :D

    > Nie wiem jak to zrobic, aby nie doczepil sie US, w zasadzie to nie mialby do
    > czego...

    Usiłowania wrobienia ojca w "faktyczną sprzedaż" :D
    A jakby wyszło, że skorzystałeś z jakiegoś uprawnienia które przysługuje
    tylko do jakiegoś limitu (np. zwolnienie z VAT itede), to w ogóle
    przechlapane (zarzut firmanctwa), nawet jeśli bezpośredniego zysku
    *jeszcze* nie było ("ale Pan chciał na wszelki wypadek mieć podwójny
    limit" :P)

    pzdr, Gotfryd