  • 1. Data: 2009-09-22 16:08:16
    Temat: Soboty pracujące
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Czy jest jakieś prawne ograniczenie liczby pracujących sobót? Pracuję
    przez cały tydzień (pon-pt) po 8 godzin i każdą sobotę - 5 godzin.
    Coś mi się wydaje, że to chyba nieprawidłowe...

  • 2. Data: 2009-09-22 16:09:25
    Temat: Re: Soboty pracujące
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    PlaMa pisze:

    > Pracuję przez cały tydzień (pon-pt) po 8 godzin i każdą sobotę - 5 godzin.
    > Coś mi się wydaje, że to chyba nieprawidłowe...

    Tydzień pracy to 40 h, a nie 45 h.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-09-22 16:51:00
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-09-22 18:09, Johnson pisze:

    > Tydzień pracy to 40 h, a nie 45 h.

    no właśnie też mi się tak wydawało :) czyli robię coś ze 5 godzin za
    dużo? Ech... :/ Psie życie :/

  • 4. Data: 2009-09-22 17:13:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PlaMa wrote:

    > no właśnie też mi się tak wydawało :) czyli robię coś ze 5 godzin za
    > dużo? Ech... :/ Psie życie :/

    A płacą Ci za to jakos dodatkowo czy tak
    sobie przychodzisz? :-)

  • 5. Data: 2009-09-22 20:36:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-09-22 19:13, cef pisze:

    > A płacą Ci za to jakos dodatkowo czy tak
    > sobie przychodzisz? :-)

    Zdefiniuj dodatkowo : )

  • 6. Data: 2009-09-22 20:48:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9aspi$n3c$1@inews.gazeta.pl PlaMa
    <m...@w...pl> pisze:

    > Czy jest jakieś prawne ograniczenie liczby pracujących sobót?
    Nie. W kazdym razie nic mi o tym nie wiadomo.

    > Pracuję przez cały tydzień (pon-pt) po 8 godzin i każdą sobotę - 5 godzin.
    > Coś mi się wydaje, że to chyba nieprawidłowe...
    Czyli ponad 20 nadliczbówek miesięcznie, jeśli przyjąć miesiąc jako okres
    rozliczeniowy.
    Przez 10 miesięcy to już 200, a w roku kalendarzowym można max. 150 (zgodnie
    z art. 150 §3 KP chyba, że zastosowano §4).
    Ponadto wątpię, aby pracodawca był w stanie wykazać szczególną potrzebę
    przydzielenia takiej ilości godzin ponadwymiarowych.
    I teraz następujące kwestie:
    - czy ci to pasuje, bo to w końcu spora kasa?
    - czy pilnujesz ewidencji czasu pracy?
    - czy chcesz to ukrócić?
    A w razie czego masz pracodawcę w łapie za łamanie KP.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-09-22 20:51:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PlaMa wrote:

    > Zdefiniuj dodatkowo : )

    Zgodnie z art 151 KP
    Jak nie liczyć, to i tak przekraczasz wszelkie normy.
    Limit godzin nadliczbowych (tych normalnych) jest chyba 150 godzin w roku.
    Ty masz średnio 4x5 godzin=20 na miesiąc.

  • 8. Data: 2009-09-23 06:25:13
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 22:48:10 +0200, Jotte napisał(a):

    > Czyli ponad 20 nadliczbówek miesięcznie, jeśli przyjąć miesiąc jako okres
    > rozliczeniowy.

    jest to standard w większości sklepów

> [...]
    > Ponadto wątpię, aby pracodawca był w stanie wykazać szczególną potrzebę
    > przydzielenia takiej ilości godzin ponadwymiarowych.

    Co powinien zrobić pracownik, co pracodawca, w przypadku przekroczenia
    150 godziny nadliczbowej w roku by wszyscy byli zadowoleni - godziny
    nadliczbowe były rozliczane wolnym w proporcjach 1:1

  • 9. Data: 2009-09-23 07:33:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zdefiniuj dodatkowo : )

    to najpierw powedz czy pensje masz miesieczna, czy stawke godzinowa, czy
    dostajesz tylko pensje, czy rowniez jakies dodatki, premie itd

  • 10. Data: 2009-09-23 21:58:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:60o7cimzx058.1v4ycaz03t769$.dlg@40tude.net AdamS
    <f...@f...pl> pisze:

    > jest to standard w większości sklepów
    Co jest wg ciebie tym standardem - 20 nadliczbówek/mies. czy miesięczny
    okres rozliczeniowy, a może jedno razem z drugim, bo piszesz niejasno?

    > Co powinien zrobić pracownik, co pracodawca, w przypadku przekroczenia
    > 150 godziny nadliczbowej w roku by wszyscy byli zadowoleni - godziny
    > nadliczbowe były rozliczane wolnym w proporcjach 1:1
    Ba, może w ogóle nie dać się tak aby wszyscy byli zadowoleni. ;)
    Pracodawca może w tym celu skorzystać z art. 151 §4. Jeśli tego dotąd nie
    zrobił, to może dokonać wypowiedzenia zmieniającego (trzeba pamiętać jednak
    o a art. 131 i art. 133 oraz o warunkach zawartych w art. 151 §1 pkt 1 i pkt
    2).
    Natomiast pracownik w zasadzie niewiele może. Jedynie wykazać
    nieprawidłowości w kwestii obciążenia nadgodzinami bądź wynegocjować
    satysfakcjonującą gratyfikację (mając przy okazji "haka" na pracodawcę).
    Niektórzy pracodawcy usiłuja kamuflować przekraczanie przepisów zawierając z
    własnymi pracownikami lipne umowy cywilnoprawne (samo zawarcie takiej umowy
    nie jest zabronione), w ramach których pracownik-zlecenioborca-wykonawca
    dzieła robi to samo co w ramach umowy o pracę.

    --
    Jotte