  • 1. Data: 2006-01-20 21:18:48
    Temat: Śmierć osoby na którą jest DG...
    Od: "g0ris" <g...@w...pl>

    Zginął w wypadku właściciel DG, jest sporo umów z kontrahentami, zatrudnieni
    pracownicy. Co w tej sytuacji ma zrobić rodzina? Czy może jakoś kontynuować
    przez jakiś czas tę działalność do czasu np założenia DG na innego człona
    rodziny, czy nie? Temat jest dla nas bardzo trudny ale nie wiemy co robić.

    Pzdr
    g0ris

  • 2. Data: 2006-01-20 21:27:10
    Temat: Re: Śmierć osoby na którą jest DG...
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    DG jako własność podlega dziedziczeniu - niestety czeka was postępowanie
    spadkowe. Pół biedy jesli jest testament - wtedy mozna to szybko zrobić.

  • 3. Data: 2006-01-20 22:03:24
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 22:18:48 +0100, g0ris napisał(a):

> [...]
    > rodziny, czy nie? Temat jest dla nas bardzo trudny ale nie wiemy co robić.

    wszystko zależy od tego w jakiej formie była prowadzona działalność
    gospodarcza, jaka to była działalność. W kwestiach spadkowych również
    byłbym ostrożny. Proszę zwrócić uwagę na przepisy K.C. stanowiące o tym co
    wchodzi w skład majątku spadkowego. Jak już wspomniałem wyżej ważna jest
    również forma w jakiej była prowadzona działalność (np. sp.z o.o., wpis do
    ewidencji). Dokładniejszej porady mogę udzielić po dokładnym zapoznaniu się
    ze sprawą. Jeżeli jest pan zainteresowany proszę o kontakt mailowy
    t...@w...pl

  • 4. Data: 2006-01-20 22:03:44
    Od: "g0ris" <g...@w...pl>

    > DG jako własność podlega dziedziczeniu - niestety czeka was postępowanie
    > spadkowe. Pół biedy jesli jest testament - wtedy mozna to szybko zrobić.

    Nie ma żadnego testamentu - to była młoda bardzo osoba - wypadek... Ale
    działalność należy wyrejestrować czy może funkcjonować? Osoba ta nie miała
    męża tylko rodzeństwo i rodziców - rozumiem, że dziedziczy rodzeństwo?

    Pzdr
    g0ris

  • 5. Data: 2006-01-20 22:10:12
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    trojden wrote:
    > DG jako własność podlega dziedziczeniu - niestety czeka was postępowanie
    > spadkowe. Pół biedy jesli jest testament - wtedy mozna to szybko zrobić.

    A przepraszam bardzo, ale czemu to niby testament miałby tak szaleńczo
    ułatwić sprawę?

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 6. Data: 2006-01-20 22:16:23
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Święch"

> [...]
    > również forma w jakiej była prowadzona działalność (np. sp.z o.o., wpis do

    DG jako spółka z o.o. , niezłe

    macso

  • 7. Data: 2006-01-20 23:00:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    g0ris [###g...@w...pl.###] napisał:

    Moim zdaniem najprostszym z możliwych rozwiązań, jeśli nie ma
    konfliktu wśród spadkobierców, to przejęcie zorganizowanej części
    przedsiębiorstwa z pracownika, zamówieniami i resztą kramu przez inną
    osobę. Nie musi to być nawet członek rodziny, ale może. Założenie
    działalności gospodarczej znowu nie jest jakieś potwornie
    skomplikowane. W konsekwencji firma dalej się kręci, a już na spokojne
    załatwia się formalności związane z zamknięciem poprzedniej
    działalności gospodarczej. Inaczej, to zobowiązania spadną na
    spadkobierców.

  • 8. Data: 2006-01-20 23:23:40
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2006 23:16:23 +0100, macso napisał(a):

    > Użytkownik "Rafał Święch"

    > DG jako spółka z o.o. , niezłe
    >
    > macso

    przez skrot DG rozumiem "dzialanosc gospodarcza". Dzialanosc gospodarczą
    mozna prowadzic w roznych formach. W czym problem macso? DG to nie to samo
    co EDG...

  • 9. Data: 2006-01-20 23:26:49
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    A kto mówi że szaleńczo? Natomiast szybko tak.
    Jakby był testament to spadkobierca przejmuje od razu interes (jeśli zechce
    oczywiście) i w międzyczasie załatwia kwestie rejestrowe. Przy braku
    testamentu i ew. sporach spadkobierców dotychczasowy biznes może w ogóle
    przestać się kręcić a postępowanie przed sądami trwać będzie latami

  • 10. Data: 2006-01-21 09:04:57
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Święch"

    > przez skrot DG rozumiem "dzialanosc gospodarcza". Dzialanosc gospodarczą
    > mozna prowadzic w roznych formach. W czym problem macso? DG to nie to samo
    > co EDG...

    jasne, można jako spólkę akcyjną nie ma sprawy.

    macso