  • 21. Data: 2007-11-09 09:15:35
    Temat: Re: Śmierć ojca a wypłata kasy z konta...
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek, 8 listopada 2007 20:27
    > (autor krys
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fgvnup$33j$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie wyobrażenia. Co po odrębności, skoro razem kasę dają. Razem
    > inwestowali w mieszkanie, razem kupowali sprzęt, razem się żywili.
    > Może mąż odkładał swoją pensję na domek na wsi, a żyli z pensji żony?
    > A teraz nagle ciach i nie ma.

    No to zdecyduj się. Albo razem daja kasę , razem się żywią i urządzają,
    i maja wspólnote majątkową, albo maja swoje pieniądze, a wtedy
    wspólnoty nie ma. Jak mają wspólnotę, to nie ma mowy o okradaniu
    małżonka, bo połowa do niego i tak należy.

    > Taaaaaaaaaak.... I wszystko w dziecku masz idealnie takie, jak
    > zaplanowałaś... Budujesz go tak idealnie, że spełnia wszystkie Twoje
    > wymagania.... ech.

    To tylko Twoja nadinterpretacja. Ale ja i tak wolę, żeby po mnie
    odziedziczyło nieidealne dziecko, bo to moje osobiste geny, nią jakiś
    obcy łowca posagów.

    > Ale nie udawaj, że ustawa jest w porządku. Po prostu jest zrypana, ale
    > przypadkowo pasuje do Twojej wizji. Natomiast do wizji innych
    > niekoniecznie.

    Ja nie udaję, ja ułażam, że nie bardzo jest zrypana. No, może
    dołożyłabym do niej lepszą możliwość wydziedziczenia.

    > A może nie forsę? Może chcę, żeby wzięła mój ukochany samochód czy mój
    > ukochany dom?

    To się ożeń, będzie łatwiej.

    > MOJA forsa i mój MAJĄTEK. Chcę korzystać do końca.

    I nikt Ci nie broni korzystać do końca. Problemem jest dla Ciebie to, co
    stanie się po śmierci. Musisz zatem pokombinować.

    > No widzisz, widać o tym nie pomyślał. Ale nawet jeśli, to syn by i tak
    > dziedziczył, jak sama podnosisz i chwalisz ten system.

    Ale kochanka nie zostałaby na lodzie. A myśleć trzeba zawsze.

    > Wiesz do wydziedziczania nie wystarczy proste nie lubienie się. On był
    > pełnosprawny i zdrowy. Więc że nie chciała z nim mieszkać to nie od
    > razu wyrodna.

    No to w czym problem?

    > No narobił, ale długów się nie dziedziczy, więc długi spłaca jego mama
    > :(

    To ta córka małoletnia jest? A o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza mam tez nie słyszała? No, to trudno, nieznajomośc prawa
    szkodzi i nie zwalnia od odpowiedzialności.

    > Poza tym, znów -- czemu człowiek ma kombinować? Nie lepiej jakby
    > ustawa była sprawiedliwa?

    Ty się jednak urwałeś z wielkanocnej choinki, jak sprawiedliwości
    szukasz w ustawach...

    > No i? Mieszkali razem i razem korzystali. A teraz nagle zostanie np.
    > bez auta albo z lokatorem w mieszkaniu. co innego wspólna własność z
    > mężem, a co innego mur w poprzek pokoju.

    Zawsze można spadkiobierców spłacić.

    > Poza tym, skąd wiesz, że połowa należała do męża? Ja np. jestem
    > wyjątkowo rozrzutny i mojej kasy to nie ma już po wypłacie i wszystko
    > finansuje żona. Czemu nagle pół tego ktoś ma jej zabrać? Ja swoje pół
    > przeżarłem w barze, ona buduje majątek....

    Za karę, że nie umiała pogadać z mężem o jego rozrzutności... Albo
    rozdzielności majątkowej ustanowić, żeby chronić swoje interesy.

    > Za to jest nakaz, że jak się je już ma, to na pełną parę, do usranej
    > śmierci, a nawet po.

    Nie przesadzaj. Czasen bachory się przydają do płacenia alimentów na
    rodzica w podeszłym wieku.

    > Taaaaaaaaa..... Obowiązek. Ich zasranym obowiązkiem było cię urodzić i
    > wychować. To ja już nie mam słów.

    Urodzić, to była ich fanaberia;-) A jak się powiedziało A, to trzeba
    było powiedzieć B.

    > A ja mówię, że narzekają?

    Nie, Ty narzekasz na niesprawiedliwość.

    > żebyś się nie zdziwiła....

    Nie ma takiej opcji. Tego najcenniejszego nie da się spieniężyć.

    > No widzisz, nie każdy lubi przepić. Niektórzy chcą żyć w dostatku do
    > końca, a następnie przekazać majątek swoim rodzicom, którym są
    > wdzięczni za dane wychowanie.

    Statystycznie rodzice umierają przed dziećmi. A dorosłe dzieci nie mają
    zakazu wyrażania wdzięczności. Nawet w formie sponsorowanie rodziców,
    ba, nawet podatek niedawno na to konto zniesiono.

    > Może. Ale jak widzisz, jest masa możliwości, a bezduszna Ustawa
    > zakłada, że rodzic jest dłużnikiem dziecka, choć prawda jest zazwyczaj
    > przeciwna.

    Bardziej bezduszna jest ta ustawa, która nakłada na dzieci bezwzględny
    obowiązek alimentowania rodziców na starość, nawet w sytuacji, kiedy
    kilkadziesiąt lat temu byli ostatnimi s$#$%ami.

    EOT?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 22. Data: 2007-11-09 09:42:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 9 listopada 2007 10:15
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fh18fo$4ph$1@inews.gazeta.pl>):

    > No to zdecyduj się. Albo razem daja kasę , razem się żywią i urządzają,
    > i maja wspólnote majątkową, albo maja swoje pieniądze, a wtedy
    > wspólnoty nie ma.

    No. Bez wspólnej kasy... Jedzą osobno, mieszkają osobno, nie rozmawiają,
    nie spotykają się.... E, ale nie o takim pisałem.

    > Jak mają wspólnotę, to nie ma mowy o okradaniu
    > małżonka, bo połowa do niego i tak należy.

    Wg bezdusznego prawa.

    > To tylko Twoja nadinterpretacja. Ale ja i tak wolę, żeby po mnie
    > odziedziczyło nieidealne dziecko, bo to moje osobiste geny, nią jakiś
    > obcy łowca posagów.

    No cóż, sama za niego wyszłaś :D No i woleć nie woleć powinie testament
    określać. Ja wolę żeby nie dziecko, a mi nie wolno. Prawo jest stronicze.

    > Ja nie udaję, ja ułażam, że nie bardzo jest zrypana.

    Bo pasuje do Twojego schematu.

    > No, może
    > dołożyłabym do niej lepszą możliwość wydziedziczenia.

    A najlepiej usunąć z niej wszystko i dać wolną rękę majątkodawcy. Skoro za
    życia może darować komukolwiek, to niech ma takie prawo w testamencie.

    > To się ożeń, będzie łatwiej.

    Ale co mnie interesują półśrodki? No i nie będzie łatwiej, bo pół i tak jej
    zabiorą...

    Poza tym, może mam 3 kochanki. Jednej chcę dać dom, drugiej samochód a
    trzeciej psa.

    > I nikt Ci nie broni korzystać do końca. Problemem jest dla Ciebie to, co
    > stanie się po śmierci. Musisz zatem pokombinować.

    A ja nie chcę kombinować. Chcę żeby prawo dawało mi prawo decydowania o moim
    majątku.

    > Ale kochanka nie zostałaby na lodzie. A myśleć trzeba zawsze.

    Tylko że głównie z powodu wadliwego prawa.

    > No to w czym problem?

    No w tym, że nie można takiej wydziedziczyć.

    > To ta córka małoletnia jest?

    Nie.

    > A o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem
    > inwentarza mam tez nie słyszała?

    Ale mama nie dostała spadku tylko córka, za to spłaca, bo chce ratować honor
    syna. Taka dziwna kobieta.... Tylko córka niczym na spadek nie zasłużyła.

    > Ty się jednak urwałeś z wielkanocnej choinki, jak sprawiedliwości
    > szukasz w ustawach...

    Ty się urwałaś, skoro uważasz że niesprawiedliwe prawo jest OK i nie należy
    na nie marudzić.

    > Zawsze można spadkiobierców spłacić.

    Jak się zgodzą. Poza tym, nie zawsze jest z czego.

    > Za karę, że nie umiała pogadać z mężem o jego rozrzutności... Albo
    > rozdzielności majątkowej ustanowić, żeby chronić swoje interesy.

    No ale rozdzielność to albo rozwód albo fikcja.
    Rozdzielność to jest przydatna dla bogaczy albo dla kombinatorów.

    > Nie przesadzaj. Czasen bachory się przydają do płacenia alimentów na
    > rodzica w podeszłym wieku.

    O! To jednak mają jakiś dług?

    > Urodzić, to była ich fanaberia;-) A jak się powiedziało A, to trzeba
    > było powiedzieć B.

    Ale niekoniecznie C.

    > Nie, Ty narzekasz na niesprawiedliwość.

    No. Bo jest.

    > Nie ma takiej opcji. Tego najcenniejszego nie da się spieniężyć.

    Ale da się odebrać.

    > Statystycznie rodzice umierają przed dziećmi.

    Statystycznie to ja jestem np. 1/3 faceta i 2/3 kobiety... Są dwa rodzaje
    kłamstw: kłamstwo i statystyka.

    > A dorosłe dzieci nie mają
    > zakazu wyrażania wdzięczności. Nawet w formie sponsorowanie rodziców,
    > ba, nawet podatek niedawno na to konto zniesiono.

    Za to rodzice mają obowiązek... Nawet w stosunku do 60letniego syna. Gupie
    prawo.

    > Bardziej bezduszna jest ta ustawa, która nakłada na dzieci bezwzględny
    > obowiązek alimentowania rodziców na starość, nawet w sytuacji, kiedy
    > kilkadziesiąt lat temu byli ostatnimi s$#$%ami.

    No widzisz.... Ale dali im życie. Więc przynajmniej tyle sprawiedliwości.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 23. Data: 2007-11-09 10:21:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > No. Bez wspólnej kasy... Jedzą osobno, mieszkają osobno, nie
    > rozmawiają, nie spotykają się.... E, ale nie o takim pisałem.

    Mogą też mieszkać razem, zrzucać sie na żarło i czynsz, a mimo to nie
    mieć wspólnoty majątkowej.

    > Wg bezdusznego prawa.

    I sprawiedliwości.

> [...]
    >
    > No cóż, sama za niego wyszłaś :D No i woleć nie woleć powinie
    > testament określać. Ja wolę żeby nie dziecko, a mi nie wolno. Prawo

    Wiem, i nie żałuję. Poza tym pisałam o obcym łowcy posagów, a nie o
    prawowitym mężu, nie? ;-)

    > Bo pasuje do Twojego schematu.

    Być może, ale chyba wiesz, że jeszcze się taki nie urodził, co by
    wszystkim dogodził...

    > A najlepiej usunąć z niej wszystko i dać wolną rękę majątkodawcy.
    > Skoro za życia może darować komukolwiek, to niech ma takie prawo w
    > testamencie.

    Dopiero byłyby jatki spadkobierców!

    > Ale co mnie interesują półśrodki? No i nie będzie łatwiej, bo pół i
    > tak jej zabiorą...

    Pół i tak nie jest jej.

    > Poza tym, może mam 3 kochanki. Jednej chcę dać dom, drugiej samochód a
    > trzeciej psa.

    A czwartej długi zostaw.

    > Tylko że głównie z powodu wadliwego prawa.

    Poszukaj kraju z prawem idealnym, albo zostań parlamentarzystą, żeby je
    dla nas stworzyć.

    > No w tym, że nie można takiej wydziedziczyć.

    No i dobrze, skoro nie wyczerpuje znamion.

    > Nie.

    To jakim cudem dziedziczy matka spadkodawcy?

    > Ale mama nie dostała spadku tylko córka, za to spłaca, bo chce ratować
    > honor syna. Taka dziwna kobieta.... Tylko córka niczym na spadek nie
    > zasłużyła.

    A matka nie ma obowiązku spałacać długów syna. Ale skoro chce - jej
    wola.

    > Ty się urwałaś, skoro uważasz że niesprawiedliwe prawo jest OK i nie
    > należy na nie marudzić.

    Problem polega na tym, ze ja Twojej niesprawiedliwości nie widzę. A
    wyżej widać, ze matka sama przed orkiestrę wyskakuje i ma pretensje nie
    wiadomo o co, ani do kogo, ewentualnie to Ty masz pretensje zamiast
    owej matki.

    > Jak się zgodzą. Poza tym, nie zawsze jest z czego.

    E tam, jak się odziedziczyło auto i mieszkanie, to znajdzie sie i na
    spłatę. Kredyt pod hipotekę na przykład można wziąć.
    Czemu nagle pół tego ktoś ma jej zabrać? Ja

    > No ale rozdzielność to albo rozwód albo fikcja.
    > Rozdzielność to jest przydatna dla bogaczy albo dla kombinatorów.

    Homo sowietikus się włączył?

    > O! To jednak mają jakiś dług?

    Jaki znowu dług? W określonych przypadkach mogą mieć obowiązek
    alimentowania rodziców. tak samo, jak rodzice maja obowiązek
    alimentowania dzieci.

    > Ale niekoniecznie C.

    Przy C to się idzie na własny garnuszek.

    > Ale da się odebrać.

    Nie da się. To jest coś niematerialnego.

    > Statystycznie to ja jestem np. 1/3 faceta i 2/3 kobiety... Są dwa
    > rodzaje kłamstw: kłamstwo i statystyka.

    No cóż...

    > Za to rodzice mają obowiązek... Nawet w stosunku do 60letniego syna.
    > Gupie prawo.

    Odwrotnie też tak jest. 60 letni syn też ma ten obowiązek wzgledem
    swoich rodziców.

    > No widzisz.... Ale dali im życie. Więc przynajmniej tyle
    > sprawiedliwości.

    No łaskawcy, ich mać. A na życie, to ma dać drugi rodzic, albo państwo,
    tak? To ja mam gdzieś taką sprawiedliwość.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 24. Data: 2007-11-09 14:51:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 9 listopada 2007 11:21
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fh1cau$k00$1@inews.gazeta.pl>):

    > Mogą też mieszkać razem, zrzucać sie na żarło i czynsz, a mimo to nie
    > mieć wspólnoty majątkowej.

    Dobra, mieszają razem, ważą porcje ile kto zjadł, ile wypił, ile wody zużył,
    na jakiej powierzchni mieszkania chodził, żeby ustalić udział w czynszu.
    Każdy nosi jakiś luksomierz czy inny licznik zużycia światła z żarówek....

    > I sprawiedliwości.

    Tak tak.... Chyba że tej sejmowej.

    > Wiem, i nie żałuję. Poza tym pisałam o obcym łowcy posagów, a nie o
    > prawowitym mężu, nie? ;-)

    No to obcy jak ma dziedziczyć?

    > Być może, ale chyba wiesz, że jeszcze się taki nie urodził, co by
    > wszystkim dogodził...

    Dlatego najlepiej jak prawo się nie wtrąca.

    > Dopiero byłyby jatki spadkobierców!

    Dlaczego? Właśnie o to chodzi, żeby nie było opcji kwestionowania
    wydziedziczeń.

    > Pół i tak nie jest jej.

    Wg bezdusznego prawa.

    > A czwartej długi zostaw.

    Może.... W każdym razie, prawu nic do tego.

    > Poszukaj kraju z prawem idealnym,

    To, że nie ma, nie znaczy że nie wolno mi krytykować.

    > albo zostań parlamentarzystą, żeby je
    > dla nas stworzyć.

    Mam inny odcinek wytyczony w tym życiu.

    > No i dobrze, skoro nie wyczerpuje znamion.

    No i niedobrze, skoro nic nie zrobiła w kierunku zasłużenia na spadek.

    > To jakim cudem dziedziczy matka spadkodawcy?

    No nie dziedziczy. Toż Ci tłumaczę 7 raz, że córka dziedziczy, choć nie
    zasłużyła, co właśnie mi się nie podoba.

    > A matka nie ma obowiązku spałacać długów syna. Ale skoro chce - jej
    > wola.

    Tak, ale tłumaczę Ci 7 raz, że matka zasłużyła na spadek, a córka nie. Matka
    przez całe życie syna utrzymywała, aż do jego śmierci. Przez 40 czy tam
    nawet 50 lat na niego łożyła. A córka tylko pobierała kasę od ojca, nie
    opiekowała się nim, a jak stała się pełnoletnia i wyszła za mąż, to kazała
    mu wyprowadzić się z mieszkania.

    > Problem polega na tym, ze ja Twojej niesprawiedliwości nie widzę.

    Jak nie? 100 metod na jej obchodzenie podałaś.

    > E tam, jak się odziedziczyło auto i mieszkanie, to znajdzie sie i na
    > spłatę.

    taaaaaaaaaaaaaaa........... To, że odziedziczysz pół mieszkania wartego 150
    tysięcy, nie znaczy że od razu znajdziesz 75 luzu. Do tego tamta druga
    strona może nie chcieć... Oglądałaś Nie ma róży bez ognia (bodajże taki
    miało tytuł, to z Dobrowolskim i Fedrorowiczem).

    > Homo sowietikus się włączył?

    Tobie? Bo właśnie Ty sugerujesz, że czy się stoi czy się leży, to spadek się
    należy. Ja zaś twierdzę, że rozdzielność jest dla bogaczy, bo oni se mogą
    gromadzić na kontach kasę albo dla kombinatorów uciekających przed długami
    i mających wszystko na żonę.

    Normalny ludź zarabia w miarę tyle samo ile wydaje. Więc inwestuje w
    mieszkanie, samochód, sprzęt itp. I ciężko tak wyliczyć na pół i nagle
    uznać, że przecinamy telewizor i radio piłą.... A w poprzek mieszkania mur.

    > Jaki znowu dług? W określonych przypadkach mogą mieć obowiązek
    > alimentowania rodziców.

    No.

    > Nie da się. To jest coś niematerialnego.

    Niematerialne da się odebrać równie łatwo.

    > Odwrotnie też tak jest. 60 letni syn też ma ten obowiązek wzgledem
    > swoich rodziców.

    No i słusznie, bo przez ~25 lat go utrzymywali, życie mu dali itp.

    ????????

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 25. Data: 2007-11-09 15:38:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

> [...]
    > zużył, na jakiej powierzchni mieszkania chodził, żeby ustalić udział w
    > czynszu. Każdy nosi jakiś luksomierz czy inny licznik zużycia światła

    Rozumiem, że nie przyjmujesz do wiadomości, że można mieć rozdzielność
    majątkową i całkiem udane, normalne małżeństwo? Trudno.

    > No to obcy jak ma dziedziczyć?

    No przecież Ty chcesz swój majątek na 3 kochanki przeznaczyć, to
    powinieneś wiedzieć, nie? Mi pasuje dziedziczenie ustawowe.

    > Dlatego najlepiej jak prawo się nie wtrąca.

    Utopista.

    > Dlaczego? Właśnie o to chodzi, żeby nie było opcji kwestionowania
    > wydziedziczeń.
    Hehe, "podziały majątków" to druga nazwa drugiego dnia świąt stosowana
    przez chirurgów, zgadnij, dlaczego...

    > Wg bezdusznego prawa.

    Które, póki co obowiązuje.

    > Może.... W każdym razie, prawu nic do tego.

    Powiedz to tej 4. kochance, na pewno się ucieszy;-P

    > To, że nie ma, nie znaczy że nie wolno mi krytykować.

    Wolno, tylko co z tego? Wrzodów się nabawisz co najwyżej.

    > Mam inny odcinek wytyczony w tym życiu.

    Marudnika etatowego?

    > No i niedobrze, skoro nic nie zrobiła w kierunku zasłużenia na spadek.

    No cóż, urodziła się jako dziecko swoich rodziców, w PL to wystarcza.

    > No nie dziedziczy. Toż Ci tłumaczę 7 raz, że córka dziedziczy, choć
    > nie zasłużyła, co właśnie mi się nie podoba.

    A ja tłumaczę, że takie jest prawo.

    > Tak, ale tłumaczę Ci 7 raz, że matka zasłużyła na spadek, a córka nie.
    > Matka przez całe życie syna utrzymywała, aż do jego śmierci. Przez 40
    > czy tam nawet 50 lat na niego łożyła.

    W takim razie, zasłużyła na dotkliwą karę, bo wychowała pasożyta.
    Totalnego. Dorosły facet dawno powinien być na swoim, a nie na
    garnuszku u matki. Dostała to, na co zasłużyła. Takie matki powinno sie
    pakować do więzienia, zanim zrobią dzieciom krzywdę ( tak, uważam, że
    matka zrobiła krzywdę temu facetowi). Poza tym, jaki po nim spadek, jak
    całe życie był na utrzymaniu matki?

    > A córka tylko pobierała kasę od
    > ojca, nie opiekowała się nim, a jak stała się pełnoletnia i wyszła za
    > mąż, to kazała mu wyprowadzić się z mieszkania.

    Czyli zachowała się jak każdy normalny dorosły człowiek. cznie z
    odcięciem pasozytowi źródła utrzymania ( matka , jak sobie wychowała,
    tak miała, ale co córka winna, że ofiara losu i matki ją spłodziła?)

    > Jak nie? 100 metod na jej obchodzenie podałaś.

    Tak? A ja myslałam, że to wszystko w ramach prawa. Równiez prawa do
    wyboru.

> [...]
    > tamta druga strona może nie chcieć... Oglądałaś Nie ma róży bez ognia
    > (bodajże taki miało tytuł, to z Dobrowolskim i Fedrorowiczem).

    Wystarczy, ze odziedziczyłam jakiś spadek. Jak się chce, to wyjście sie
    znajdzie.

    Ja zaś twierdzę, że rozdzielność jest dla bogaczy,
    > bo oni se mogą gromadzić na kontach kasę albo dla kombinatorów
    > uciekających przed długami i mających wszystko na żonę.

    To jest właśnie homo sowietikus. Jak ktoś ma kasę, to na pewno musiał
    ukraść, albo przynajmniej spróbuje to zrobić.

    > Normalny ludź zarabia w miarę tyle samo ile wydaje. Więc inwestuje w
    > mieszkanie, samochód, sprzęt itp.

    To nie są inwestycje. Chyba, że masz na mysli mieszkanie na wynajem,
    auto do pracy, sprzęt do produkcji czegokolwiek.

    > I ciężko tak wyliczyć na pół i nagle
    > uznać, że przecinamy telewizor i radio piłą.... A w poprzek mieszkania
    > mur.

    Jak trzeba, to da się.

    > No.

    Ale to nie ma nic wspólnego z długiem.

    > Niematerialne da się odebrać równie łatwo.

    Jak? Wyrwać serce i mózg?

    > No i słusznie, bo przez ~25 lat go utrzymywali, życie mu dali itp.

    No właśnie to usiłuję Ci wytłumaczyć od wczoraj.

    > ????????

    Czego nie rozumiesz?
    Tego, że ostatnim skurwysyństwem jest zwracanie się po alimenty do
    dzieci, które się kilkadziesiąt lat wcześniej miało w głębokim
    poważaniu, bo się wolało wszystko, tylko nie płacenie na ich
    utrzymanie, uznając, że łaskę się im zrobiło powołując je na ten świat?
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 26. Data: 2007-11-09 16:26:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 9 listopada 2007 16:38
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fh1utq$9ds$1@inews.gazeta.pl>):

    > Rozumiem, że nie przyjmujesz do wiadomości, że można mieć rozdzielność
    > majątkową i całkiem udane, normalne małżeństwo? Trudno.

    Nie można, bo rozdzielność będzie pozorna i środki dalej będą wspólnie
    mieszane. Chyba że tak jak mówiłem, u bogacza, co dla niego te zwykłe
    środki to i tak detal.

    > No przecież Ty chcesz swój majątek na 3 kochanki przeznaczyć, to
    > powinieneś wiedzieć, nie?

    No właśnie, swój. Nie Twój.

    > Mi pasuje dziedziczenie ustawowe.

    Wiem, co nie znaczy że jest dobre, skoro pasuje tylko niektórym.

    > Hehe, "podziały majątków" to druga nazwa drugiego dnia świąt stosowana
    > przez chirurgów, zgadnij, dlaczego...

    nie rozumiem.

    > Które, póki co obowiązuje.

    I które krytykuję.

    > Powiedz to tej 4. kochance, na pewno się ucieszy;-P

    Może. W każdym razie, prawu nic do tego.

    > Wolno, tylko co z tego? Wrzodów się nabawisz co najwyżej.

    Bezkrytyczne akceptowanie wszystkiego sprawi, że nabawisz się czegoś
    gorszego. Rozwój bierze się z nieakceptacji.

    > Marudnika etatowego?

    Nie. Edukatora.

    > No cóż, urodziła się jako dziecko swoich rodziców, w PL to wystarcza.

    Ale Ty mi nie mów, że prawo jest do dupy, bo to wiem.

    > A ja tłumaczę, że takie jest prawo.

    A ja tłumaczę, że jest do dupy.

    > W takim razie, zasłużyła na dotkliwą karę, bo wychowała pasożyta.

    Tak, tak, tak...
    Polecam to, ale do końca oglądnij:
    http://pl.youtube.com/watch?v=FKWHjJmhKCc

> [...]
    > pakować do więzienia, zanim zrobią dzieciom krzywdę ( tak, uważam, że
    > matka zrobiła krzywdę temu facetowi). Poza tym, jaki po nim spadek, jak

    No jakąś drobnicę ma... Jakiś sprzęt, kupiony za kasiurkę mamusi.

    > Czyli zachowała się jak każdy normalny dorosły człowiek. cznie z
    > odcięciem pasozytowi źródła utrzymania ( matka , jak sobie wychowała,
    > tak miała, ale co córka winna, że ofiara losu i matki ją spłodziła?)

    No więc proszę bałdzo, niech również nie dziedziczy. Bo po kasiurę łapy
    wyciągać to każdy....

    > Tak? A ja myslałam, że to wszystko w ramach prawa. Równiez prawa do
    > wyboru.

    No na tym polega OBCHODZENIE. W przeciwieństwie do łamania. W obchodzeniu
    się kombinuje tak, żeby przelawirować pomiędzy pułapkami złego prawa.

    > Ja zaś twierdzę, że rozdzielność jest dla bogaczy,
    > To jest właśnie homo sowietikus. Jak ktoś ma kasę, to na pewno musiał
    > ukraść, albo przynajmniej spróbuje to zrobić.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2439449
    Co prawda zdefiniowali to rekurencyjnie :D, ale może Cię to naprowadzi na
    sens moich wypowiedzi.

    > To nie są inwestycje.

    Nie, to są banany.

    > Jak trzeba, to da się.

    Jak trzeba to się da parasol w d... otworzyć. Ale po co?

    > Jak? Wyrwać serce i mózg?

    Ano. I to nawet nie jednorazowo, a etapami. Wtedy śliczniej boli.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 27. Data: 2007-11-09 16:58:46
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Nie można, bo rozdzielność będzie pozorna i środki dalej będą wspólnie
    > mieszane. Chyba że tak jak mówiłem, u bogacza, co dla niego te zwykłe
    > środki to i tak detal.

    No dobra. "Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest
    czarne". Tylko o co ten krzyk, skoro majątku de facto nie ma?

    > No właśnie, swój. Nie Twój.

    A czy ja mówię, że mój?

    > Wiem, co nie znaczy że jest dobre, skoro pasuje tylko niektórym.

    Ani, że jest złe, skoro nie pasuje tylko niektórym.

    > nie rozumiem.

    Jeśli chodzi o spadki, to chyba nie ma takiej możliwosci, żeby nie było
    kwestionowania słuszności podziału.

    > Może. W każdym razie, prawu nic do tego.

    Prawo jest po to, żeby chronić słabszych, przynajmniej w teorii, a Ty
    chcesz skrzywdzić 4. kochankę długami.

    > Bezkrytyczne akceptowanie wszystkiego sprawi, że nabawisz się czegoś
    > gorszego. Rozwój bierze się z nieakceptacji.

    O mnie się nie martw.

    > Nie. Edukatora.

    Aha. To może poedukuj prawotwórców?

    > Ale Ty mi nie mów, że prawo jest do dupy, bo to wiem.

    Nic takiego nie mówię. BTW - całe prawo?

    > A ja tłumaczę, że jest do dupy.

    OK, takie jest Twoje zdanie.

    > Tak, tak, tak...
    > Polecam to, ale do końca oglądnij:
    > http://pl.youtube.com/watch?v=FKWHjJmhKCc

    A to dopiero jutro.

    > No jakąś drobnicę ma... Jakiś sprzęt, kupiony za kasiurkę mamusi.

    No to faktycznie musi być "spadek"...

    > No więc proszę bałdzo, niech również nie dziedziczy. Bo po kasiurę
    > łapy wyciągać to każdy....

    Się nachapała, że głowa mała, nie? Tą drobnicą za kasę babci.

    > No na tym polega OBCHODZENIE.

    Na czym? Ze jak się ma jakiś majątek i facetqa, który lubi szastać kasą,
    zawiera się intercyzę?

    > Jak trzeba to się da parasol w d... otworzyć. Ale po co?

    Po to, żeby być w zgodzie z prawem. I z sumieniem.

    > Ano. I to nawet nie jednorazowo, a etapami. Wtedy śliczniej boli.

    Obawiam się, że jednak po wyrywaniu jednego albo drugiego, to juz ciąg
    dalszy nie grozi.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 28. Data: 2007-11-09 17:14:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 9 listopada 2007 17:58
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fh23k7$pk4$1@inews.gazeta.pl>):

    > No dobra. "Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest
    > czarne". Tylko o co ten krzyk, skoro majątku de facto nie ma?

    No właśnie wtedy jest o co... O tą godność do życia dla żony. O to, żeby jej
    nie wymurowano ściany w poprzek pokoju i nie pobierano opłat za dojście do
    sracza.

    > Ani, że jest złe, skoro nie pasuje tylko niektórym.

    Owszem, bo dobre pasowało by wszystkim. W tym przypadku nie ma konfliktu
    interesów. Prawo działające wg mojej wizji pasuje Tobie również.

    > Jeśli chodzi o spadki, to chyba nie ma takiej możliwosci, żeby nie było
    > kwestionowania słuszności podziału.

    No właśnie, a nie powinno być... majątkodawca zarządził i koniec.

    > Prawo jest po to, żeby chronić słabszych, przynajmniej w teorii, a Ty
    > chcesz skrzywdzić 4. kochankę długami.

    Dlaczego? Może nie przyjąć.

    > Aha. To może poedukuj prawotwórców?

    Edukuję.

    > Nic takiego nie mówię. BTW - całe prawo?

    To zależy jak patrzeć. Jak się przepali mały opornik to i cały telewizor
    może być do dupy :D W w szczególności rozmawialiśmy o konkretnym kawałku
    prawa.

    > No to faktycznie musi być "spadek"...

    No cóż, nie każdy, tak jak ty, jest multimiliarderem. Jakby spadło mamusi,
    to by mogła choć część odzyskać tego, co synowi dała.

    > Się nachapała, że głowa mała, nie? Tą drobnicą za kasę babci.

    No widzisz. A babci by to wiele dało, bo by część kredytów spłaciła, a nie
    musiała kolejny zaciągać.

    > Na czym? Ze jak się ma jakiś majątek i facetqa, który lubi szastać kasą,
    > zawiera się intercyzę?

    Eh.............

    > Po to, żeby być w zgodzie z prawem.

    łaski bez.

    > I z sumieniem.

    No więc w zgodzie z sumieniem to ja jestem jak jest sprawiedliwie a
    niekoniecznie prawnie.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 29. Data: 2007-11-09 17:44:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > No właśnie wtedy jest o co... O tą godność do życia dla żony. O to,
    > żeby jej nie wymurowano ściany w poprzek pokoju i nie pobierano opłat
    > za dojście do sracza.

    No ja Cię, a który to sąd tak dzieli spadki? Że muruje się ściany w
    poprzek pokoju?

    > Owszem, bo dobre pasowało by wszystkim. W tym przypadku nie ma
    > konfliktu interesów. Prawo działające wg mojej wizji pasuje Tobie
    > również.

    Nie ma takiej mozliwości, żeby "wszyscy" byli zadowoleni.

    > No właśnie, a nie powinno być... majątkodawca zarządził i koniec.

    Powinno, nie powinno, a niby dlaczego tak a nie inaczej. Najlepiej to
    ułozyc stos i razem ze spadkodawca spalić wszystkich spadkobierców, i
    problem sam się rozwiąże.

    > Dlaczego? Może nie przyjąć.

    No jak, skoro jesteś za tym, żeby nie kwestionować woli spadkodawcy?

    > Edukuję.
    Z marnym skutkiem widać;-)

    > To zależy jak patrzeć. Jak się przepali mały opornik to i cały
    > telewizor może być do dupy :D W w szczególności rozmawialiśmy o
    > konkretnym kawałku prawa.

    I tam. U nas wymienia się ten opornik, a nie cały telewizor.

    > No cóż, nie każdy, tak jak ty, jest multimiliarderem. Jakby spadło
    > mamusi, to by mogła choć część odzyskać tego, co synowi dała.

    Ale żeś palnął, normalnie z podłogi się nie pozbieram. Z czego wnosisz o
    stanie mojego posiadania?

    > No widzisz. A babci by to wiele dało, bo by część kredytów spłaciła, a
    > nie musiała kolejny zaciągać.

    Babcia nie musi spłacać tych kredytów ( syna), ani tym bardziej zaciągać
    nowych.

    > No więc w zgodzie z sumieniem to ja jestem jak jest sprawiedliwie a
    > niekoniecznie prawnie.

    "Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie", rzekła babka
    Kargulowa (albo Pawlakowa) wręczając synowi granat. To juz rozumiem na
    czym polega ta Twoja sprawiedliwość.

    --
    pozdrawiam
    Justyna