  • 1. Data: 2007-11-06 19:50:40
    Temat: Działka bez dojazdu
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam.

    Na początek mały rysunek poglądowy, tak bedzie najłatwiej.

    ----------------------------------
    | |
    | |
    | | działka 7 |

    | | rolnicza |

    | | nie moja własność | |
    | |
    | |
    | |
    | |

    ---------------------------------- |
    | |
    | |
    | | działka 5 |

    | działka 4 | (rolnicza) | działka 6 |
    | | (moja własność) | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | działka 1 | działka 2 | działka 3 |
    | budowlana | budowlana | budowlana |
    | gminna | gminna | gminna |
    droga

    A teraz, krótki opis.

    Pomijając to co działo się przed laty, czyli: podziały, wykupienia,
    zmiany planów zagospodarowania itp., sprawa na dzień dzisiejszy
    wygląda następująco:
    Jestem właścicielem działki (nieużytku) nr 5. Na aktualną chwilę jak
    chcę do niej dojechać to jadę przez działkę nr 2 (niezabudowaną),
    której właścicielem jest gmina.
    Na początku przyszłego roku gmina planuje sprzedać działki budowlane
    nr 1, 2, 3 co w konsekwencji będzie wiązać się z utratą możliwości
    dojazdu do działki nr 5, której jestem właścicielem.

    Pytania:
    1. Czy gmina ma prawo sprzedać działkę nr 2 nie zabezpieczając dojazdu
    do działki nr 5?
    2. Jakie mam mozliwości walki o dojazd w przypadku ewentualnej
    sprzedaży działki nr 2?
    3. W jaki sposób i czy w ogóle mogę zablokować sprzedaż działki nr 2,
    w przypadku niezapewnienia dojazdu
    do działki nr 5?

    Dziękuję serdecznie za wszelkie odpowiedzi i pomoc w mojej sprawie.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-11-06 21:23:33
    Temat: Re: Działka bez dojazdu
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    czy ma prawo nie wiem ale jak nie dopilnujesz to na tym się skończyć może a
    Ty sie bedziesz sądzić jak nowy właściciel sie ogrodzi....

    idź do gminy i postaraj sie załatwić przynajmniej służebność przejazdu.

    Jerry