  • 1. Data: 2007-11-06 18:42:06
    Temat: Zaliczka czy zadatek ??
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Szykuje sie do sprzedazy mieszkania, i zastanawaim sie czy w sumie lepiej w
    umowie przedwstepnej wpsiac Zaliczke czy Zadatek.
    Patrzac na to :
    http://konsument.obornikionline.pl/konsument/s/jzjr_
    zadatek_czy_zaliczka
    to w sumie lepiej dla mnie wpisac Zaliczke ??

    Fantom

  • 2. Data: 2007-11-06 18:57:03
    Temat: Re: Zaliczka czy zadatek ??
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://konsument.obornikionline.pl/konsument/s/jzjr_
    zadatek_czy_zaliczka
    > to w sumie lepiej dla mnie wpisac Zaliczke ??

    To zalezy. Jesli jestes zdecydowany sprzedac mieszkanie i chcesz mocniej
    "zwiazac" druga strone, aby miec wieksza pewnosc wywiazala sie przez nia z
    zobowiazania to imho zadatek.

  • 3. Data: 2007-11-07 08:03:39
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > "zwiazac" druga strone, aby miec wieksza pewnosc wywiazala sie przez nia z

    No ale czemu ? W sumie jak czytam to to zadatek lepiej zabezpiecza
    wplacajacego niz pobierajacego

    Fantom

  • 4. Data: 2007-11-07 10:25:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, Fantom wrote:

    [...komuś...]

    > No ale czemu ? W sumie jak czytam to to zadatek lepiej zabezpiecza
    > wplacajacego niz pobierajacego

    Zadatek po równo "zabezpiecza" *obie* strony.
    Popatrz na to tak: "zaliczka na koszty" wyniosłyby 1000 zł.
    Faktyczne koszty, czyli jakieś przejazdy, wizytę u prawnika/pośrednika/
    doradcy itepe.
    Zamiast tego idzie 1000 zł zadatku.
    W tym momencie kupujący (jeszcze) nie ma z tego NIC, a sprzedający...
    TEŻ!
    W momencie jak którykolwiek zechce zerwać umowę, to on poniesie koszt
    w wysokości 1000 zł: jak sprzedający, to musi oddać 1000 zł a przecież
    je wydał, jak kupujący to musi dopłacić kolejne 1000...
    A jeśli kwota zadatku jest wyższa niż zaliczka, to reszta kwoty pełni
    rolę czystej kary umownej: kto nie dotrzyma umowy, płaci temu drugiemu.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-11-07 17:15:18
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > w wysokości 1000 zł: jak sprzedający, to musi oddać 1000 zł a przecież
    > je wydał, jak kupujący to musi dopłacić kolejne 1000...

    Kurcze, czytam czytam i nie czaje :)
    No podobno w przypadku zadatku jak kupujacy zerwie umowe to czemu musi
    doplacici 1000 zl jeszcze ?
    A wg opisu zaliczka "jeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta,
    zaliczka pozostaje u usługodawcy"

    Fantom

  • 6. Data: 2007-11-07 17:42:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, Fantom wrote:

    > Kurcze, czytam czytam i nie czaje :)

    Dobra, przedobrzyłem :(

    > No podobno w przypadku zadatku jak kupujacy zerwie umowe to czemu musi
    > doplacici 1000 zl jeszcze ?

    Nie no, "tylko przepada".
    Miało być 1000 zł zaliczki i 1000 zł zadatku.

    > A wg opisu zaliczka "jeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta,
    > zaliczka pozostaje u usługodawcy"

    Jakiego opisu?
    Z zaliczki można potrącić *udokumentowane koszty*, resztę się zwraca :)
    W przypadku zadatku zwrot nie przysługuje.

    pzdr, Gotfryd