  • 1. Data: 2007-11-06 22:30:45
    Temat: Śmierć ojca a wypłata kasy z konta...
    Od: Krzysiek <f...@w...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam oto taki mały problem. Nie mieszkam z ojcem, on mieszkał ze swoją
    drugą żoną (ja jestem dzieckiem z pierwszego małżeństwa - matka nie
    żyje). Wczoraj dowiedziałem się, że ojciec zmarł...
    I teraz:
    jak się okazuje ojciec zmarł w nocy z niedzieli na poniedziałek
    (prawdopodobnie około 1:00 w nocy) a jego żonka wezwała pogotowie o
    13:00....
    Prawdopodobnie (tak słyszałem od sąsiadów) czyściła konta z kasy ze
    swoim bratem zanim to zgłosiła na pogotowiu.

    Teraz mam takie pytania:
    1. Czy jako syn mam możliwość wglądu do jego konta aby zobaczyć czy, ile
    i kiedy kasa została wypłacona???
    2. W jaki sposób można to sprawdzić oraz odzyskać część pieniędzy mi
    należną?
    3. Mieli wykupić mieszkanie - że było to stare budownictwo i warte było
    około kilka tysiaków (długo tam mieszkali robili remonty na swój koszt)
    - czy może to zrobić ona czy mam ja też jakieś do tego prawo (nie byłem
    tam zameldowany)?

    Co mogę z tym fantem zrobić, bo wiem że chata została już splądrowana z
    wartościowszych rzeczy (numizmatyka itp)??

    Wiem że to dziwne, że dopiero co umarł, jeszcze nie pochowany a ja kasy
    szukam ale naprawdę nie mam takiego charakteru, po prostu rodzina ( ta z
    jego strony) tez na mnie poniekąd to wymusiła - nie chca nic dla siebie
    ale nie chcą aby ona wszystko zabrała i przepuściła.

    Pomóżcie coś, bo nie wiem co zrobić,w końcu okaże się że nic nie miał a
    miał konta walutowe i w PLN troszkę nabite.

    Sprawa jest bardzo pilna....
    --
    Pozdrawiam, Krzysiek

  • 2. Data: 2007-11-07 04:41:45
    Temat: Re: Śmierć ojca a wypłata kasy z konta...
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Krzysiek pisze:
    > Teraz mam takie pytania:
    > 1. Czy jako syn mam możliwość wglądu do jego konta aby zobaczyć czy, ile
    > i kiedy kasa została wypłacona???

    Ty nie, sąd w postępowaniu o dział spadku będzie miał
    a jeśli nie tylko ona jest spadkobiercą, to można złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie

    > 2. W jaki sposób można to sprawdzić oraz odzyskać część pieniędzy mi
    > należną?

    jw.

> [...]
    > około kilka tysiaków (długo tam mieszkali robili remonty na swój koszt)
    > - czy może to zrobić ona czy mam ja też jakieś do tego prawo (nie byłem

    nie masz praw do mieszkania

    > Co mogę z tym fantem zrobić, bo wiem że chata została już splądrowana z
    > wartościowszych rzeczy (numizmatyka itp)??

    zależy od tego kto jest spadkobiercą

    KG

  • 3. Data: 2007-11-07 09:51:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 07 Nov 2007 05:41:45 +0100, kam napisał(a):

    > Ty nie, sąd w postępowaniu o dział spadku będzie miał

    ok

    > a jeśli nie tylko ona jest spadkobiercą, to można złożyć zawiadomienie o
    > przestępstwie

    Wszak wypłacono środki z rachunków "za życia" właściciela ;)

  • 4. Data: 2007-11-07 11:35:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, Herald wrote:

    > Wszak wypłacono środki z rachunków "za życia" właściciela ;)

    No nie bardzo, bo moment zgłoszenia śmierci a moment tej śmierci
    są różne, grupowicz nie napisał, jaką prawdopodobną godzinę
    śmierci podał lekarz pogotowia.
    Już sam fakt wezwania lekarza dopiero w środku dnia jest podejrzany.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-11-07 11:57:12
    Od: Krzysiek <f...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > śmierci podał lekarz pogotowia.
    > Już sam fakt wezwania lekarza dopiero w środku dnia jest podejrzany.

    Podałem: około 1:00 w nocy ... a fakt głoszono po 12-tu godzinach...

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek

  • 6. Data: 2007-11-07 13:22:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, Krzysiek wrote:

    > Podałem: około 1:00 w nocy ... a fakt głoszono po 12-tu godzinach...

    Nie wiedziałem, że to 'urzędowe' (stwierdzone przez lekarza), skoro
    przeplotłeś informacją o plotkach.
    No to IMO jak napisali - sąd będzie mógł dochodzić, a podstawy do
    przypuszczenia iż miało miejsce przestępstwo są.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-11-07 15:08:12
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 7 Nov 2007 14:22:07 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > a podstawy do przypuszczenia iż miało miejsce przestępstwo są.

    Z powyższego opisu to można także założyć że świeżo upieczona wdowa była po
    prostu ... współposiadaczem rachunku.
    Co do różnic czasowych pomiędzy "zgonem" a "wezwaniem pogotowia" - może
    wdowy nie było w domu w czasie gdy nastąpił zgon, a sąsiedzi już dorobili
    hipotezę. Może po prostu spała .... skąd zresztą sąsiedzi znają godzinę
    zgonu? To że widzieli pogotowie bądź karawan - to jest oczywiste - ale samą
    godzinę zgonu? Wywiad działa? ;)

  • 8. Data: 2007-11-07 17:32:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, Artur wrote:

    > Z powyższego opisu to można także założyć że świeżo upieczona wdowa była po
    > prostu ... współposiadaczem rachunku.

    ...Hm.
    Tego, że to nie były "wyłącznie jej" pieniądze IMHO to nie
    zmienia, prawda?

    > Co do różnic czasowych pomiędzy "zgonem" a "wezwaniem pogotowia"
    > To że widzieli pogotowie bądź karawan - to jest oczywiste - ale samą
    > godzinę zgonu?

    Krzysiek napisał ze to godzina podana przez lekarza pogotowia.
    Skąd wie to nie wiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-11-07 21:56:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 6 listopada 2007 23:30
    (autor Krzysiek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fgqp74$98c$1@news.vectranet.pl>):

    > 2. W jaki sposób można to sprawdzić oraz odzyskać część pieniędzy mi
    > należną?

    Za co należną? Utrzymywałeś ojca? Opiekowałeś się nim? Miał u ciebie jakieś
    długi?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 10. Data: 2007-11-07 22:06:50
    Od: Krzysiek <f...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > zmienia, prawda?

    > Krzysiek napisał ze to godzina podana przez lekarza pogotowia.

    O tym że tak było wiem od ciotki (ojca siostry) która była już u nich w
    domu o 13:30. Jeszcze trwały oględziny....
    Jeżeli chodzi o sąsiadów.... zawsze w plotkach jest choćby ziarnko
    prawdy i trzeba to sprawdzić. W końcu troszkę to dziwne żeby nie
    zauważyć w domu trupa przez 12 godzin.........

    --
    Pozdrawiam, Krzysiek