    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Śmierć ojca a wypłata kasy z konta...
    Date: Fri, 09 Nov 2007 11:21:17 +0100

    Tristan napisał(a):

    > No. Bez wspólnej kasy... Jedzą osobno, mieszkają osobno, nie
    > rozmawiają, nie spotykają się.... E, ale nie o takim pisałem.

    Mogą też mieszkać razem, zrzucać sie na żarło i czynsz, a mimo to nie
    mieć wspólnoty majątkowej.

    > Wg bezdusznego prawa.

    I sprawiedliwości.

    >>> zaplanowałaś... Budujesz go tak idealnie, że spełnia wszystkie Twoje
    >
    > No cóż, sama za niego wyszłaś :D No i woleć nie woleć powinie
    > testament określać. Ja wolę żeby nie dziecko, a mi nie wolno. Prawo
    > jest stronicze.

    Wiem, i nie żałuję. Poza tym pisałam o obcym łowcy posagów, a nie o
    prawowitym mężu, nie? ;-)

    > Bo pasuje do Twojego schematu.

    Być może, ale chyba wiesz, że jeszcze się taki nie urodził, co by
    wszystkim dogodził...

    > A najlepiej usunąć z niej wszystko i dać wolną rękę majątkodawcy.
    > Skoro za życia może darować komukolwiek, to niech ma takie prawo w
    > testamencie.

    Dopiero byłyby jatki spadkobierców!

    > Ale co mnie interesują półśrodki? No i nie będzie łatwiej, bo pół i
    > tak jej zabiorą...

    Pół i tak nie jest jej.

    > Poza tym, może mam 3 kochanki. Jednej chcę dać dom, drugiej samochód a
    > trzeciej psa.

    A czwartej długi zostaw.

    > Tylko że głównie z powodu wadliwego prawa.

    Poszukaj kraju z prawem idealnym, albo zostań parlamentarzystą, żeby je
    dla nas stworzyć.

    > No w tym, że nie można takiej wydziedziczyć.

    No i dobrze, skoro nie wyczerpuje znamion.

    > Nie.

    To jakim cudem dziedziczy matka spadkodawcy?

    > Ale mama nie dostała spadku tylko córka, za to spłaca, bo chce ratować
    > honor syna. Taka dziwna kobieta.... Tylko córka niczym na spadek nie
    > zasłużyła.

    A matka nie ma obowiązku spałacać długów syna. Ale skoro chce - jej
    wola.

    > Ty się urwałaś, skoro uważasz że niesprawiedliwe prawo jest OK i nie
    > należy na nie marudzić.

    Problem polega na tym, ze ja Twojej niesprawiedliwości nie widzę. A
    wyżej widać, ze matka sama przed orkiestrę wyskakuje i ma pretensje nie
    wiadomo o co, ani do kogo, ewentualnie to Ty masz pretensje zamiast
    owej matki.

    > Jak się zgodzą. Poza tym, nie zawsze jest z czego.

    E tam, jak się odziedziczyło auto i mieszkanie, to znajdzie sie i na
    spłatę. Kredyt pod hipotekę na przykład można wziąć.
    Czemu nagle pół tego ktoś ma jej zabrać? Ja

    > No ale rozdzielność to albo rozwód albo fikcja.
    > Rozdzielność to jest przydatna dla bogaczy albo dla kombinatorów.

    Homo sowietikus się włączył?

    > O! To jednak mają jakiś dług?

    Jaki znowu dług? W określonych przypadkach mogą mieć obowiązek
    alimentowania rodziców. tak samo, jak rodzice maja obowiązek
    alimentowania dzieci.

    > Ale niekoniecznie C.

    Przy C to się idzie na własny garnuszek.

    > Ale da się odebrać.

    Nie da się. To jest coś niematerialnego.

    > Statystycznie to ja jestem np. 1/3 faceta i 2/3 kobiety... Są dwa
    > rodzaje kłamstw: kłamstwo i statystyka.

    No cóż...

    > Za to rodzice mają obowiązek... Nawet w stosunku do 60letniego syna.
    > Gupie prawo.

    Odwrotnie też tak jest. 60 letni syn też ma ten obowiązek wzgledem
    swoich rodziców.

    > No widzisz.... Ale dali im życie. Więc przynajmniej tyle
    > sprawiedliwości.

    No łaskawcy, ich mać. A na życie, to ma dać drugi rodzic, albo państwo,
    tak? To ja mam gdzieś taką sprawiedliwość.

    --
    pozdrawiam
    Justyna