  • 1. Data: 2007-11-06 17:03:55
    Temat: czy to darowizna?
    Od: "Robert S" <r...@g...pl>

    Moja siostra mieszka razem osobą z rodziny w podeszłym wieku teraz dodatkowo
    chorą na raka. Do tej była upoważniona do książeczki (jakiej tam
    oszcednosciowej )tej osoby. Ale ostatnio po namowie osób trzecich siostra
    założyła nowe konto i oczywiście za zgodą i aprobatą w/w osoby zostały
    przelane na konto środki z książeczki. i teraz pytanie czy taka sytuacja
    jest darowizną i trzeba zapłacić jakiś podatek? Dodam ze z tych środków na
    koncie będzie korzystała jedynie właścicielka środków a nie moja siostra.

  • 2. Data: 2007-11-06 21:05:40
    Temat: Re: czy to darowizna?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert S wrote:
> [...]
    > koncie będzie korzystała jedynie właścicielka środków a nie moja siostra.

    zapytaj eks-Premiera. On powinien wiedzieć, czy pieniążki na koncie
    mamusi są darowizną dla niej.
    Nie napewno nie jest to darowizna bo siostra nie ma prawa do tych
    pieniędzy, ale taka konstrukcja gdzie konto nie należy do osoby do
    której należą pieniądze rodzi sporo kłopotów z udowodnieniem później, że
    nie jest się wielbłądem.
    W ostateczności będzie to 2% od depozytu.
    Ile tego było?