  • 131. Data: 2013-08-03 12:44:33
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-03 12:26, Budzik pisze:
> [...]
    > Bo moge sie zgodzic, ze jakies są.
    > Pytanie tylko czy sa konieczne do uwzględnienia na poziomie pojedynczego
    > gospodarstwao domowego?

    > Zgoda.
    > Pytanie, jakie są opcje.
    >

    > Załóżmy ze dotycczas płaciłes 20zł od osoby za smieci (tak mi wychodzilo w
    > domku jednorodzinnym, w zaokrągleniu)
    > I teraz co wybierasz:
    > - płacic 30 i wysyłac smieci do droższej segregowni która nowoczesnymi
    > maszynami wysegreguje z calej masy smieci maks 70% do ponownej obróbki
    > - płacic nadal 20 ale presegregację zrobić w domu.

    A nie zauważyłeś, że zaaplikowano nam "zamiast płacić 20, to płacimy 80
    i dodatkowo mamy obowiązek segregować w domu"?
    I o to właśnie są te wszystkie awantury tutaj (i nie tylko).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 132. Data: 2013-08-03 13:32:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin N napisał(a) :

    > W Gdyni mam tak:
    > I tak nie sortuję
    > tak, jak życzy sobie miasto: na 4 kategorie. Plastik i metal ładuję
    > razem.

    Ja też plastik i metal razem. Dlatego, że tak kazali :-P

    Zbyszek, Gdynianin
    PGP key: 0xC62E926B

  • 133. Data: 2013-08-03 13:34:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 12:44:33 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
    > A nie zauważyłeś, że zaaplikowano nam "zamiast płacić 20, to płacimy 80
    > i dodatkowo mamy obowiązek segregować w domu"?
    > I o to właśnie są te wszystkie awantury tutaj (i nie tylko).

    Nam zaaplikowano tańsze opłaty, i więcej odbiorów. Generalnie taniej i wygodniej.
    Już dwa razy odbierali niesegregowane, raz platyki i szkło. Zabrali pełne worki
    zostawili puste.
    I to wszystko mam bez limitów ilosciowych 25,5zł. Wcześniej jeden wywóz kosztował
    29zł

  • 134. Data: 2013-08-03 13:54:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A nie zauważyłeś, że zaaplikowano nam "zamiast płacić 20, to płacimy
    > 80 i dodatkowo mamy obowiązek segregować w domu"?
    > I o to właśnie są te wszystkie awantury tutaj (i nie tylko).

    Pisałem nie raz - takie miejscowe ustalenia to jest absurd i czym szybciej
    władza to zrozumie tym lepiej (dla nas ale i dla władzy)

    Piszę z innego punktu widzenia, ponieważ u mnie (w Poznaniu) ceny
    praktycznei sie nie zmieniły, co na początek uważam za logiczne. Trudno
    bowiem oczekiwac, ze zmiany poczynia sie od razu i zapewne ppierwszy rok da
    stosunkowo niewielką zmianę w jakosci smieci.

    Zmiany cen oczekuję w kolejnym okresie rozliczeniowym, mając nadzieję, ze
    ładnie posorotwane smieci dadza firmom szanse na obnizenie kosztów i
    dodatkowe dochody.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 135. Data: 2013-08-03 14:04:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.08.2013 12:26, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ?
    > skąd takie przekonanie?
    > U mnie nie ma 5 kubłów.

    A to nie jest w całym kraju tak samo? U nas wywiesili plakaty:

    żółte == plastik i metal
    jakieś = papier
    jakieś = szkło
    brązowe = obierki
    szare, te dawne = to co nie pasuje wyżej

    > Ciekawe. Za 5zł nikt ci smieci nie posegreguje.

    Wydaje ci się. Założę się, że koszt sortowania MOICH śmieci jest poniżej
    1zł.

    > A ludzie tyle tu podawali, ze płacą.
    > Za 10 zł tez raczej nie.

    Bo liczysz ,,jednorazowo zamówię kogoś specjalnie''. Ale sortowania
    działa jak chińska fabryka, sortuje śmieciarę za śmieciarą.

    > Możesz podać ogłoszenia o naborze?

    https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sour
    ceid=navclient&q=kontrolerzy+%C5%9Bmieci

    > No i?
    > Myslałeś, ze dotychczas jezdziła *jedna* smieciarka?

    No. Jedna. MPGK czy jakośtak. Jechali dwaj panowie uliczka po uliczce na
    osiedlu.

    > Nie do wszystkiego trzeba mieć kubel.
    > Wiesz, osobno zbieram np. baterie, zarówki ale nie mam do tego osobnego
    > kubła.
    > To samo makulatura - po co specjalny kubeł? wieksze ilosci wynosze od razu.

    A w czym będziesz gromadził papierki? Na kupce w przedpokoju?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 136. Data: 2013-08-03 14:42:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wydaje ci się. Założę się, że koszt sortowania MOICH śmieci jest
    > poniżej 1zł.

    Aha.
    Nie, no to spoko.
    Skoro Twoje smieci sa ok, to pewnie można rozciagnąc to na caly kraj...

    > Bo liczysz ,,jednorazowo zamówię kogoś specjalnie''. Ale sortowania
    > działa jak chińska fabryka, sortuje śmieciarę za śmieciarą.

    Nie, nie licze jednorazowo.
    Liczę według kosztów firm w poprzednich meisiacach za wywóz smieci.
    Jeżeli posortowanie metra szesciennego smieci w dobrej sortowni
    kosztowałoby 1zł to pewnie nie byłoby tematu. (trzeba by tylko wybudowac te
    nowoczesne sortownie)

    > https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sour
    ceid=navclient&q=ko
    > ntrolerzy+%C5%9Bmieci

    sprawdzi np. pracę firm, które odbierają śmieci, a także to, czy liczba
    pojemników na posesjach jest zgodna z deklarowaną.
    No rzeczywiście - beda ci smieci przed domem sprawdzać.

    To chyba nic dziwnego, ze skoro miasto zamówiło usługe to sprawdzi jak ona
    działa?
    Wybacz ze przeczytalem tylko pierwszy artykuł, bo ja pytam o nabory na
    konstrolerów a ty piszesz o kontrolach usługi.

    > No. Jedna. MPGK czy jakośtak. Jechali dwaj panowie uliczka po uliczce
    > na osiedlu.

    Na całe miasto?

    > A w czym będziesz gromadził papierki? Na kupce w przedpokoju?

    Dam rade jakos w szafce smieciowej pod zlewem.
    Nie szukam sztucznych problemów wiec pewnie sie uda.

    Ja rozumiem, ze czasami z miejscem moze byc problem.
    Ale wtedy wraca problem ogólny.
    Skoro propozycją jest np. kaucja za butelki plastikowe, to aby nie płacic
    wiecej - tez trzeba bedzie je gdzies składować.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 137. Data: 2013-08-03 15:34:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.08.2013 14:42, Budzik pisze:
> [...]
    > Aha.
    > Nie, no to spoko.
    > Skoro Twoje smieci sa ok, to pewnie można rozciagnąc to na caly kraj...

    Nie o to chodzi, chodzi o to, że są to masówka i moje śmieci kosztują
    grosze. Bo są masowo przetwarzane. Co innego zatrudnić kogoś, żeby
    przesortował moje śmieci, a co innego jak sortowania sortuje moje i
    1000000000000 innych

    ceid=navclient&q=ko
    > sprawdzi np. pracę firm, które odbierają śmieci, a także to, czy liczba
    > pojemników na posesjach jest zgodna z deklarowaną.
    > No rzeczywiście - beda ci smieci przed domem sprawdzać.

    Czyli co, mogę lać to całe pieprzone sortowanie i wyjebywać dalej
    wszystko razem, w jednym worze, jak dawniej?

> [...]
    > Wybacz ze przeczytalem tylko pierwszy artykuł, bo ja pytam o nabory na
    > konstrolerów a ty piszesz o kontrolach usługi.

    No przecież od tego zaczął się wątek:

    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,14372930,Ko
    ntrola_segregacji_smieci_dopiero_od_przyszlego_roku_
    .html

    ,,Nowi pracownicy mają się zająć kontrolą segregacji śmieci. Będą
    sprawdzać, czy wrocławianie, którzy zadeklarowali sortowanie odpadów,
    rzeczywiście to robią i czy robią to prawidłowo"

    > Na całe miasto?

    Na całe więcej i co z tego? Teraz też na całe miasto więcej.

    > Dam rade jakos w szafce smieciowej pod zlewem.

    Nie wiem co to jest szafka śmieciowa, ale skoro ma gromadzić papierki,
    to jest kubłem na śmieci. Czyli wracamy do 5 kubłów. Nie ważne czy
    kubłem będzie u ciebie szuflada. Bo owszem, mogę wywalić sztućce i
    zrobić w kuchni jedną szufladę na papier, potem wywalę inne rzeczy i
    drugą szufladę zrobię na obierki... Ale to jest CHORE.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 138. Data: 2013-08-03 15:42:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 23:30, Budzik pisze:
    > Innymi słowy - ludzie wiedza, ze trzeba sortować, rozumieją ze zasmiecają
    > ziemie - po prostu czesto mająto głeboko.

    Co ciekawe, robi się to wszystko od dupy strony. Bo np. za PRL jakoś nie
    było tych problemów. Ale można było w mięsnym mięso pakować w
    eko-papier? Można było. A teraz każdy plasterek szynki ladaco (to co
    stoi za ladą) zawija mi w woreczek, a potem wrzuca do kolejnego worka.
    Ba! Robi to nawet z metką tatarską, która już od producenta jest
    zafoliowana. Kupuję banana, to samo, choć banan ma naturalną skórę za
    opakowanie... Kupuję pastę do zębów -- tubka wpakowana w kartonik. Po
    wuj? Ba! Kupuję syropek w butelce od 13 lat i zawsze dostawałem butelkę.
    Od mniej więcej 2 lat mam butelkę w kartonowym pudełku.

    Ostatnio byłem wściekły na Kasperskiego, bo licencja elektroniczna jest
    droższa niż wersja Box, gdzie dostaję płytę, pudełko i wszystko to
    wywalam w pizdu do kosza, bo potrzebny mi jest klucz aktywacyjny, który
    w wersji ,,na mejla'' wychodzi drożej. Bezsens. Ja wiem, że
    wygenerowanie klucza kosztuje czas pracy, a pudełka generuje maszyna
    zapewne. Ale to nie mogą zrobić systemu generującego same klucze na mejla?

    Po każdych zakupach wyrzucam tony worków i woreczków, pudełek, choć za
    PRL wyrzucałem 0. Ale zamiast jakieś sensowne normy dać dla producentów
    to nie... Lepiej obarczyć tym obywatela.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 139. Data: 2013-08-03 15:49:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > grosze. Bo są masowo przetwarzane. Co innego zatrudnić kogoś, żeby
    > przesortował moje śmieci, a co innego jak sortowania sortuje moje i

    A mimo to nikt na to nie wpadl i sortownie są drogie?

    > Czyli co, mogę lać to całe pieprzone sortowanie i wyjebywać dalej
    > wszystko razem, w jednym worze, jak dawniej?

    Obecnie - zapewne.
    W przyszłosci - zapewne wszystko zalezy od tego, jakie beda wyniki w
    ilosciach wyrzucanych odpadow.
    Jeżeli to sie bedzie systematycznie poprawiać i coraz wiecej bedzie
    odzyskiwane to raczej nikt sie czepiac nie bedzie.
    Z drugiej strony juz pisałem, ze słyszałem o workach z kodami kreskowymi.
    Tylko jak rozumiem, to dotyczy smieci *posortowanych*.
    A przeciez jezeli bedzie jakis problem - to raczej w smieciach
    nieposortowanych czyli w tej całej reszcie.

> [...]
    > sprawdzać, czy wrocławianie, którzy zadeklarowali sortowanie odpadów,
    > rzeczywiście to robią i czy robią to prawidłowo"

    Juz mowiłem - o debilach z Wrocławia nie dyskutuję.
    Tak zawsze słyszałem pochwały Dutkiewicza, ale albo nie kontroluje
    urzedników albo od upałów upadli na glowe.

    > Na całe więcej i co z tego? Teraz też na całe miasto więcej.

    No to z tego ze wracamy do pytania co jest kosztem dominującym - zbieranie
    czy wywożenie.
    Jeżeli zbieranie to ty masz racje, jezeli wywozenie, to ja mam rację.

> [...]
    > zrobić w kuchni jedną szufladę na papier, potem wywalę inne rzeczy i
    > drugą szufladę zrobię na obierki... Ale to jest CHORE.

    Szafka smieciowa to u mnie szafka podzlewowoa (to chyba dośc czeste
    rozwiazanie?).
    Iw tej szafce mam 2 kosze na plastiki i smieci zwykle.
    Pomiedzy miejsce na butelki oraz mały pojemniczek na smieci nietypowe typu
    baterie.
    Makulatura od dzis wedruje po lewej stronie kubła.
    Do tego w szafce miesci sie jeszcze troche srodków czystości.

    Nadal nie widze problemu o którym mówisz.
    Aha, pojeminiki na smieci to duze kubły z ideki - stosunkowo wąskie ale
    wysokie i głebokie - dosc fajnie wykorzystuja głębokość szafki.
    Minus jest taki, ze pasują na nie dośc duze worki ale w przypadku
    plaastików to plus - mozna worek podciagnac do gory ponad rant kubła i
    wiecej sie miesci.

    Ale można to rozwiazac na kilka innych sposobów - w sumie sporo fajnych
    pomysłów jest własnie w idea, np. takie petrowe pojemniki itp.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 140. Data: 2013-08-03 15:58:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.08.2013 15:49, Budzik pisze:
> [...]
    > Do tego w szafce miesci sie jeszcze troche srodków czystości.
    >
    > Nadal nie widze problemu o którym mówisz.

    I mieści ci się tam kolejny kubeł na papierki?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek