  • 141. Data: 2013-08-03 16:08:56
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I mieści ci się tam kolejny kubeł na papierki?

    Znowu sztuczny problem.
    Po co kubeł?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 142. Data: 2013-08-03 18:57:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.08.2013 16:08, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Znowu sztuczny problem.
    > Po co kubeł?

    A w czym te papierki chcesz gromadzić?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 143. Data: 2013-08-03 21:27:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A w czym te papierki chcesz gromadzić?

    Nie widze powodu, aby gromadzic je w czymkolwek.
    Ale skoro bardzo chcesz, to mozesz sobie jakiś woreczek czy reklamówkę
    uszykować.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 144. Data: 2013-08-03 22:14:29
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/3/2013 10:54 AM, Robert Tomasik wrote:
    > No przecież nie będzie nikt kubłów przeglądał, czy tam papieru nie
    > wyrzuciłem.

    Nosz przeciez od tego sie watek zaczal.
    Wroc do pierwszego postu i przeczytaj jak to komendant strazy miejskiej
    we Wroclawiu zazadal 1.3 mln zlotych i 30 dodatkowcyh etatow na
    straznikow zagladajacych do smietnikow i wystawiajacych mandaty za to ze
    sie zadeklarowalo sortowanie a sie nie sortuje.

  • 145. Data: 2013-08-03 22:46:23
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 03.08.2013 22:14, witek wrote:

> [...]
    > straznikow zagladajacych do smietnikow i wystawiajacych mandaty za to ze
    > sie zadeklarowalo sortowanie a sie nie sortuje.

    Dodam:

    Krakół city: "Po miesiącu działania nowego systemu segregowania odpadów,
    teraz przyjdzie także czas na kontrole. MPO zapowiada, że będzie
    sprawdzać, czy gospodarowanie odpadami jest zgodne z wypełnionymi
    deklaracjami."

    http://wiadomosci.onet.pl/krakow/ostatni-dzien-na-zl
    ozenie-deklaracji-smieciowych-mozliwe-kontrole/bywy0

    zen.aspx

  • 146. Data: 2013-08-03 23:02:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No i nadal piszę. I co?

    I nic.
    Nie napisałeś, że to problem przepełnienia zbiorników w konkretnym
    miejscu.

    > A to nie może być dwóch problemów?

    Ależ może być.
    Tylko problem obierek *NIE STANOWI* argumentu w sprawie plastików.
    Żadnego!
    A Ty go w tej roli użyłeś, co mija się z logiką.

    > Ale im częściej odbierasz, tym drożej.

    Jednak nie jest to "proporcjonalnie drożej" to raz, a jeśli
    załadowanie śmieciarki jest na tyle duże, że jednym kursem nie
    jest w stanie wyczyścić całego osiedla, to różnica może być
    bardzo niewielka.
    Mało, wyjaśnij teraz jakim prawem twierdzisz, że PRZEDTEM
    nie miałeś problemu z częstszym odbiorem śmieci, bo zdaje
    się to Ty pisałeś, prawda?

    > O tym piszę budzikowi. Jak kiedyś
    > jechała jedna śmieciara i brała zwykłe kosze po kolei jak leci, to teraz musi
    > jechać 5 zespołów.

    ...albo auto "wielopojemnikowe".
    Ale z tym, to *JA* nie polemizowałem.
    Nie widzę sensu żeby więc ten kawałek ciągnąć.

    > chyba z 10 razy, ale co tam...

    A poście na który ja odpowiadałem???
    Weź Ty i sprawdź, że przyczepiłem się JEDNEGO elementu, bardzo
    konkretnego. Kwestii plastiku, ktora z tego co ja widzę raczej
    problemu nie stanowi - wniosek, że umiejętnie ściągnąłeś ów
    problem w swoje okolice ;)

    > Bo można powiedzieć, że nie ma. Pierdolnęli 2 ciągle przepełnione w centrum
    > pomiędzy 8 dużymi bunkrowiskami, to tak, jakoby ich nie było.

    No to teraz wyjaśnij, jak to wspógra z wyrażoną przez Ciebie samego
    (wyżej jest cytat) tezą, jakoby częstszy odbiór miał być DROŻSZY.
    Bo jeśli dobrze rozumiem do rozwiązania problemu są dwie wersje:
    - dołożenie do 2x (a może 4x) tylu pojemników
    - 2x (a może 4x) częstsze opróżnianie tych co są.

    > Zresztą nie
    > pisałem, że nie ma pojemnika, ale że nie ma gdzie oddawać.

    Ależ jest "gdzie" (skoro jest wyznaczony pojemnik), tylko
    nie ma "jak" ;)
    Coś mi w Twoim opisie nie gra.
    Skoro jest wyznaczone miejsce, to ludzie nie rzucają przyniesionych
    plastików w tym miejscu właśnie? (na piramidkę obejmującą pojemnik)
    W sumie to byłoby dość oczekiwane zachowanie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 147. Data: 2013-08-03 23:10:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

    > No przecież nie będzie nikt kubłów przeglądał

    Nie doceniasz administracji (szeroko rozumianej, z samorządową
    i państwową włącznie).
    Już ktoś Ci napisał - od tego właśnie zaczął się wątek :)
    Od sfinansowania przeglądania kubłów.

    Przypomnę, że sam walczyłem dawno temu z administracją de
    facto samorządową (bo budynku komunalnego) i doprawdy
    dziwy były w ich ruchach, a chodziło o rzecz wydawałoby
    się prostą pt. "rower na strychu".
    Dlatego *żadna* teza postawiona przez szeroko rozumianą
    administrację nie wydaje mi się już niemożliwa :D

    > Moim zdaniem - teraz patrząc z perspektywy realiów - to sensowniej było
    > pobierać jedną opłatę i płacić za segregowane odpady od worka, czy kilograma.
    > Wiem, że to technicznie trudne, ale moim zdaniem możliwe.

    Owszem, też jest to jakieś rozwiązanie.
    Ale również już ktoś pisał - odpłatność w *dowolnym* dostępnym
    indywidualnie kanale odbioru "sortu" rozwikłałaby problem
    wszystkich dający się rozsortować śmieci.
    Szczerze - widziałeś GDZIEKOLWIEK w Polsce problem z odpadkami
    metalowymi/złomem metali?

    pzdr, Gotfryd

  • 148. Data: 2013-08-03 23:16:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

    > No to moim zdaniem teraz jeszcze bardziej nie będziemy spełniać.

    A z tym się zgadzam.
    O ile się nie mylę, dokładnie ta sama wartość która jest wyznaczona
    jako minimum przez UE dla całej Polski (nie pamiętam terminu, ale
    ładne parę lat) została przyjęta jako limit dla gmin (w tym samym
    terminie).
    A to oznacza, że większość gmin pojedzie "po bandzie", mieszcząć
    się w limicie (a jakże), ale wystarczy jedna naprawdę duża gmina
    pt. "Warszawa" która wymogów nie spełni aby suma dla Polski już
    była pod kreską.

    > Chyba,
    > ze chodziło o wykazanie statystyczne,m że to są segregowane odpady, no to
    > majstersztyk :-)

    W tym pomyśle może coś być...
    Bo wszystkie obowiązkowe konstrukcje działają w zbliżony sposób:
    "zaliczają" nawet niewykonane czynności, choć niewykonanie podlega
    karze oraz egzekucji przymusu do wykonania.
    Dajmy na to składka zdrowotna na NFZ: jak jest obowiązkowa, to
    niezapłacenie nie powoduje jej "nieważności".

    Będziemy więc mieli odpady posortowane, tylko źle posortowane,
    ale tak jak piszesz - do statystyki do pozycji "posortowane" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 149. Data: 2013-08-03 23:19:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Wniosek: podrzucanie smieci to nie jest jakis wyimaginowany problem.
    > Pytanie: gdzie podrzucają obecnie.

    Chyba zależy, czy z tytułu zapłaconego podatku BEZPROBLEMOWO
    odbierają już im (tym podrzucającym) śmieci.
    Jak mają "bez dalszych kosztów" i wygodnie, to po prostu
    nie podrzucają.
    Jak mają sortować na 500 pozycji i DODATKOWO jeszcze narażać
    się na karę, to pewnie dalej podrzucają.

    pzdr, Gotfryd

  • 150. Data: 2013-08-03 23:24:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    (i nie ja wyciąłem kolejną wrotkę)

    > Możesz podać ogłoszenia o naborze?

    Przedpiśca chyba przesadził z rekrutacją.
    Prędzej spodziewałbym się procedury przetargowej, w której
    "powinien" wygrać Zdzichu ze szwagrem, bo co za problem
    śmieci sprawdzać a pieniądz jest ;)

    pzdr, Gotfryd