  • 1. Data: 2005-12-01 03:25:04
    Temat: Skorumpowana policja
    Od: like <f...@s...com.pl>

    Dzisiejszy Super Express:

    Policjanci kichają, ale na uczciwość

    Wierzyć się nie chce. Policjanci to najbardziej chorowita część
    polskiego społeczeństwa!

    Nasz gliniarz jest na zwolnieniu, przeciętnie pięciokrotnie częściej niż
    inny pracujący Polak. Codziennie choruje około 14 na 100 funkcjonariuszy!

    Słabowitość stróżów prawa zaniepokoiła już Komendę Główną Policji. Bo
    może to świadczyć: a) że przyjmuje się do służby inwalidów, b) że
    policjanci symulują, c) że klasycznie wyłudzają zwolnienia za łapówki.
    Po wewnętrznym dochodzeniu, w Głównej doszli do wniosku, że powodem
    cherlawości naszych funkcjonariuszy jest zapis w ustawie o policji,
    dzięki któremu policjanci dostają 100 proc. pensji na chorobowym.
    Rozpoczęły się już prace nad zmianą tej ustawy.

    Szokujące dane o chorych policjantach ujawnił branżowy miesięcznik "997".
    Policjant kombinuje

    - Część zwolnień to zwykłe nadużycia, część wynika z przepracowania -
    mówi Paweł Biedziak z Komendy Głównej Policji. - Dlatego chcemy
    wprowadzić zapisy w ustawie, które zróżnicują kwestię płatności za
    zwolnienia lekarskie. - W takich sytuacjach jak wypadek na służbie za
    zwolnienie płacono by 100 proc. Tyle samo dostawaliby policjanci za
    pobyt w szpitalu i leczenie poszpitalne. 100 proc. otrzymywałyby kobiety
    w ciąży. I to koniec przywilejów. Reszta zwolnień płatna byłaby 80 proc.
    jak w innych zawodach.

    Wypadki na służbie stanowią znikomy odsetek policyjnych zwolnień
    lekarskich. Tymczasem są komisariaty, gdzie chorują niemal wszyscy
    policjanci, a do pracy przychodzi komendant, który nie ma kogo wysłać do
    patrolu na miasto.

    - Idziemy na zwolnienie, kiedy mamy złe relacje z przełożonym albo
    jesteśmy przepracowani - mówi nam anonimowo warszawski policjant. Ten
    drugi przypadek dotyczy przede wszystkim funkcjonariuszy wydziałów
    zabójstw, kryminalnych, Centralnego Biura Śledczego. Pracując przy
    dużych sprawach, często nie wracają do domu kilka dni z rzędu. Śpią
    pokotem w biurach i kiedy wyjaśnią sprawę, dostają następną. Żeby
    odpocząć... idą na zwolnienie.
    Chorowici bez premii

    Ciekawe rozwiązanie wprowadził komendant województwa
    zachodniopomorskiego. Latem jego podwładni z rejonów nadmorskich
    "chorowali" bardzo często. Wtedy wydał zarządzenie, zgodnie z którym
    policjant, który w ciągu półrocza przebywa na zwolnieniu dłużej niż dwa
    tygodnie, nie otrzymuje świątecznych premii, nagród związanych ze
    Świętem Policji i nie awansuje. Efekt? W województwie choruje o połowę
    mniej policjantów niż w innych województwach.

    Ciekawe, czy za pomysłem KGP ciosem pójdą inne służby mundurowe. 100
    proc. chorobowego dostają też wojskowi, funkcjonariusze straży
    granicznej, pożarnej, ABW i AW i funkcjonariusze WSI.
    Antoni Duda, przewodniczĄcy Ogólnopolskiego ZwiĄzku NSZZ Policjantów:
    To wina systemu płac

    Wszystkie służby mundurowe otrzymują 100 proc. uposażenia w czasie
    zwolnienia. Aby wprowadzić system powszechny, należałoby zmienić zapis w
    ustawie mówiący o tym, że praca w policji to służba, a wymiar czasu
    służby policjanta jest określony wymiarem jego obowiązków. Oczywiście
    system powszechny i 80 proc. za chorobowe jest metodą na ograniczenie
    absencji.
    Dlaczego są lepsi!

    Policjant pracujący na pierwszej linii: w zabezpieczeniu imprez,
    bezpośrednio ścigający bandytów, patrolujący ulice, jest bardziej
    narażony na niebezpieczeństwo niż przedstawiciel większości innych zawodów.

    Ale już sierżant "Kowalski" siedzący za biurkiem od 8 do 16 ma
    bezpieczniejszą pracę niż lekarz karetki pogotowia, czy wytapiacz z huty
    stali. Nie ma więc powodu, by sierżant biurowy Kowalski miał brać 100
    proc. chorobowego.
    PROPONUJEMY:

    wprowadzenie dla mundurowych systemu zasiłków chorobowych według
    normalnych zasad (80 proc. wynagrodzenia)

    Wypłatę 100 proc. wynagrodzenia wyłącznie dla:

    kobiet ciężarnych,

    funkcjonariuszy rannych na służbie

    dotkniętych chorobą nowotworową, zawałem serca

    Szokujące dane nt. policji
    WARSZAWA

    Od stycznia do września 2005 r., miesięcznie na zwolnieniu lekarskim
    było w stolicy średnio 985 funkcjonariuszy, czyli 10,5 proc . W samym
    wrześniu chorowało 1120 policjantów.
    LUBUSKIE

    Z 2500 zatrudnionych funkcjonariuszy na L-4 przebywa co miesiąc 349
    osób, czyli 13,5 proc. stanu osobowego.

    autor: Piotr Krysiak

  • 2. Data: 2005-12-01 07:48:14
    Temat: Re: Skorumpowana policja
    Od: h...@v...pl

    Żadnych przywilejów z powodu zwolnień.
    90% zwolnień jest z przyczyny uchylania się przed wymiarem sprawiedliwości,
    bo policjanci to notoryczni przestępcy z paragrafu o nadużycia.

  • 3. Data: 2005-12-01 11:20:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik <h...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Żadnych przywilejów z powodu zwolnień.
    > 90% zwolnień jest z przyczyny uchylania się przed wymiarem
    > sprawiedliwości,
    > bo policjanci to notoryczni przestępcy z paragrafu o nadużycia.

    "Lubelska dziwka" ? zgadlem?

  • 4. Data: 2005-12-01 12:09:36
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "like" <f...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Dzisiejszy Super Express:

    Ja tam policjantom nie zazdroszcze. Ciężka praca za kasę mniejszą niż
    zarabia sprzataczka w prywatnej firmie. Drobna złośliwość pod adresem
    dziennikarzy z SE i autora wątku: trzeba się było uczyć i iść do Policji, a
    nie kipieć z zawiści.

  • 5. Data: 2005-12-01 12:17:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Heming napisał(a):

> [...]
    > zarabia sprzataczka w prywatnej firmie. Drobna złośliwość pod adresem
    > dziennikarzy z SE i autora wątku: trzeba się było uczyć i iść do Policji, a

    Pewnie chcieli ale im nie wyszlo. W koncu na ponad 20 tys chetnych,
    testy sprawnosciowe zdalo troche ponad 2 tys.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-12-01 13:58:52
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Jaka mniejsza kasa ?
    Jaka ciężka praca ? - porównaj z pracą np. przedstawiciela, który zapieprza
    od 08:00 do 22:00 i robi średnio 6000 km / miesięcznie.
    Ponadto po 15 latach - emeryt, za snucie się po chodnikach i legitymowanie
    dzieci, bo młodzież już może spuścić wpierdol więc lepiej omijać z daleka.
    Każdy ma prawo do wyboru zawodu i nikt ich do tego nie zmusza, więc dość
    pierdolenia bo każdy ma ciężko.
    Ci co zapierdalają w policji mają kasę, Ci co depczą ulicę mają kasę
    adekwatną do włożonej pracy.

    Slawek

  • 7. Data: 2005-12-01 14:25:32
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jaka mniejsza kasa ?
    > Jaka ciężka praca ? - porównaj z pracą np. przedstawiciela, który
    > zapieprza od 08:00 do 22:00 i robi średnio 6000 km / miesięcznie.

    To niech idzie do Policji jak mu ciężko. Kilka tysiecy etatów podobno
    czeka...

    > Ponadto po 15 latach - emeryt, za snucie się po chodnikach i legitymowanie
    > dzieci, bo młodzież już może spuścić wpierdol więc lepiej omijać z daleka.

    Masz bardzo spaczony obraz pracy policjanta.

    > Każdy ma prawo do wyboru zawodu i nikt ich do tego nie zmusza, więc dość
    > pierdolenia bo każdy ma ciężko.

    Ależ tak naprawdę policjanci się już nawet nie skarżą. Wiedzą, że i tak nic
    więcej nie dostaną i chcą tylko spokojnie spracować, a tu co chwile robią na
    nich nagonki i w mediach wymyślają pseudoafery.

    > Ci co zapierdalają w policji mają kasę, Ci co depczą ulicę mają kasę
    > adekwatną do włożonej pracy.

    :-)

  • 8. Data: 2005-12-01 16:27:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zmusza, więc dość pierdolenia bo każdy ma ciężko.
    > Ci co zapierdalają w policji mają kasę, Ci co depczą ulicę mają kasę

    1) Ilu przedstawicieli handlowych zastrzelono podczas służby? Ilu
    przedstawicieli handlowych musi się szarpać z klientami fizycznie?

    2) Przedstawiciel handlowy, jak się pomyli, to za mało ziemniaków do
    sklepu dostarczą. Pomyłka policjanta może kosztować czyjeś życie,
    zdrowie, a w każdym razie poważnie komuś skomplikować życiorys.
    Ponadto przedstawiciel handlowy na decyzje ma godzinę, dzień, tydzień
    no i może się kogoś poradzić. Policjant decyzje o czyimś życiu lub
    śmierci podejmuje w ułamku sekundy.

    3) Który przedstawiciel handlowy będzie przez 8 godzin przy minus 20
    st. Celsjusza spacerował główną ulicą miasta (w mundurze, to nawet do
    sklepu nie wejdziesz, by się zagrzać)? A znam przypadki utrzymywania w
    szczerym polu mundurowych przy -15*C około 16 godzin i jako posiłek
    regeneracyjny dostarczono zimne kanapki i Fantę? Czy wiesz co by
    Inspekcja Pracy zrobiła w normalnej firmie za coś takiego?

    4) Ilu przedstawicieli handlowych straci pracę, gdy padnie na nich
    najmniejsze podejrzenie popełnienia przestępstwa? (to nic, że później
    wyjaśnią - później, to za kilka miesięcy albo i lat) Ilu
    przedstawicieli handlowych trafia obligatoryjnie na dołek, gdy komuś
    się bzdurzy że popełnili przestępstwo by czasem nie mataczył? Na a z
    drugiej strony na co dzień obraca się (szczególnie w służbach
    kryminalnych) w środowisku przestępców, więc o pomówienie naprawdę nie
    jest trudno.

    5) Co do kasy, to wszystko zależy od tego w jakim mieście pracujesz.
    Stawki są niemal identyczne w skali kraju, więc to co w biedniejszych
    rejonach jest dobrą pensja, to w takiej Warszawie :-)

    6) Nadgodzin Policji pilnuje się jakieś 2 lata. Wcześniej się
    służyło i nikt nadgodzin w praktyce nie liczył. Teraz zresztą wygląda
    to podobnie. Jak pójdziesz do przełożonego z nadgodzinami, to Ci
    wymawia, że przecież byłeś w ubikacji w czasie pracy, więc nie
    pracowałeś efektywnie. Jak myślisz, jak na coś takiego by popatrzyła
    Inspekcja Pracy?

    7) Przedstawiciel handlowy jak tylko chce, to może spokojnie dorobić
    na boku. Policjant musi prosić o zgodę i rzadko ją dostaje. Zresztą
    kiedy by miał dorabiać, skoro musi być dyspozycyjny przez 24 godziny
    na dobę? Nie pracować, ale być dyspozycyjny!

    8) Po tych 15 latach, to nie masz emerytury, tylko zasiłek. 40% z
    pensji policjanta na szeregowym stanowisku, to cirkla 500-800 zł. Niby
    więcej, niż nic. Ale kto zatrudni gliniarza? Każdy się boi, że później
    bedzie donosił kolegom. Zostają firmy ochroniarskie albo windykacja w
    bankach czy firmach leasingowych, bo tam się przydają umiejętności
    nabyte w pracy.

    9) By zostać policjantem już na starcie na rok jedziesz jak do wojska
    na kurs podstawowy. Jak ktoś nie ma rodziny, to mała sprawa. Ale jak
    ktoś ma, to niech sobie wyobrazi, ze przez rok zostawia dom i jedzie
    na drugi koniec Polski przyjeżdżając raz na miesiąc na kilka dni.
    Zresztą potem kolejne szkoły tez często działają analogicznie, tak
    wiec na owe 15 lat służby spokojnie ze dwa lata spędzisz z dala od
    domu w koszarach.

    10) No i na koniec. Przy każdej zmianie rządów kolejny za punkty
    honoru bierze sobie dop.... policji. bo to najłatwiej. nikt ich nie
    lubi to i populistyczna teoria. jeden ich nie lubi, bo dostał mandat,
    inny bo nie dali mandatu sąsiadowi.

    Nie chce mi się dalej wymieniać. Tak więc, choć oczywiście masz racje
    co do tego, że każdy przecież wybiera i przymusu nie ma, to nie
    porównuj pracy przedstawiciela handlowego z pracą policjanta, bo to
    świadczy o tym, ze nie masz zielonego pojęcia o realiach pracy
    policjanta. Gdyby do policjantów zastosować kodeks pracy w części
    dotyczącej podstawowych praw pracowniczych, to trzeba by było
    zatrudnić ich dwa razy tyle (tak na oko, bo nie mierzyłem).

  • 9. Data: 2005-12-01 17:23:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Slawek napisał(a):
> [...]
    > pierdolenia bo każdy ma ciężko.
    > Ci co zapierdalają w policji mają kasę, Ci co depczą ulicę mają kasę

    Ze tak powiem, g*wno wiesz.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-12-01 19:54:15
    Od: h...@v...pl

    > Użytkownik <h...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > "Lubelska dziwka" ? zgadlem?
    Nie, a kto to jest "lubelska dziwka", ja tu często nie bywam.