    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: Skorumpowana policja
    Date: Thu, 1 Dec 2005 17:27:41 +0100

    Użytkownik "Slawek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dmmvjh$hfm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jaka mniejsza kasa ?
    > Jaka ciężka praca ? - porównaj z pracą np. przedstawiciela, który
    > zapieprza od 08:00 do 22:00 i robi średnio 6000 km / miesięcznie.
    > Ponadto po 15 latach - emeryt, za snucie się po chodnikach i
    > legitymowanie dzieci, bo młodzież już może spuścić wpierdol więc
    lepiej
    > omijać z daleka. Każdy ma prawo do wyboru zawodu i nikt ich do tego
    nie
    > zmusza, więc dość pierdolenia bo każdy ma ciężko.
    > Ci co zapierdalają w policji mają kasę, Ci co depczą ulicę mają kasę
> [...]

    1) Ilu przedstawicieli handlowych zastrzelono podczas służby? Ilu
    przedstawicieli handlowych musi się szarpać z klientami fizycznie?

    2) Przedstawiciel handlowy, jak się pomyli, to za mało ziemniaków do
    sklepu dostarczą. Pomyłka policjanta może kosztować czyjeś życie,
    zdrowie, a w każdym razie poważnie komuś skomplikować życiorys.
    Ponadto przedstawiciel handlowy na decyzje ma godzinę, dzień, tydzień
    no i może się kogoś poradzić. Policjant decyzje o czyimś życiu lub
    śmierci podejmuje w ułamku sekundy.

    3) Który przedstawiciel handlowy będzie przez 8 godzin przy minus 20
    st. Celsjusza spacerował główną ulicą miasta (w mundurze, to nawet do
    sklepu nie wejdziesz, by się zagrzać)? A znam przypadki utrzymywania w
    szczerym polu mundurowych przy -15*C około 16 godzin i jako posiłek
    regeneracyjny dostarczono zimne kanapki i Fantę? Czy wiesz co by
    Inspekcja Pracy zrobiła w normalnej firmie za coś takiego?

    4) Ilu przedstawicieli handlowych straci pracę, gdy padnie na nich
    najmniejsze podejrzenie popełnienia przestępstwa? (to nic, że później
    wyjaśnią - później, to za kilka miesięcy albo i lat) Ilu
    przedstawicieli handlowych trafia obligatoryjnie na dołek, gdy komuś
    się bzdurzy że popełnili przestępstwo by czasem nie mataczył? Na a z
    drugiej strony na co dzień obraca się (szczególnie w służbach
    kryminalnych) w środowisku przestępców, więc o pomówienie naprawdę nie
    jest trudno.

    5) Co do kasy, to wszystko zależy od tego w jakim mieście pracujesz.
    Stawki są niemal identyczne w skali kraju, więc to co w biedniejszych
    rejonach jest dobrą pensja, to w takiej Warszawie :-)

    6) Nadgodzin Policji pilnuje się jakieś 2 lata. Wcześniej się
    służyło i nikt nadgodzin w praktyce nie liczył. Teraz zresztą wygląda
    to podobnie. Jak pójdziesz do przełożonego z nadgodzinami, to Ci
    wymawia, że przecież byłeś w ubikacji w czasie pracy, więc nie
    pracowałeś efektywnie. Jak myślisz, jak na coś takiego by popatrzyła
    Inspekcja Pracy?

    7) Przedstawiciel handlowy jak tylko chce, to może spokojnie dorobić
    na boku. Policjant musi prosić o zgodę i rzadko ją dostaje. Zresztą
    kiedy by miał dorabiać, skoro musi być dyspozycyjny przez 24 godziny
    na dobę? Nie pracować, ale być dyspozycyjny!

    8) Po tych 15 latach, to nie masz emerytury, tylko zasiłek. 40% z
    pensji policjanta na szeregowym stanowisku, to cirkla 500-800 zł. Niby
    więcej, niż nic. Ale kto zatrudni gliniarza? Każdy się boi, że później
    bedzie donosił kolegom. Zostają firmy ochroniarskie albo windykacja w
    bankach czy firmach leasingowych, bo tam się przydają umiejętności
    nabyte w pracy.

    9) By zostać policjantem już na starcie na rok jedziesz jak do wojska
    na kurs podstawowy. Jak ktoś nie ma rodziny, to mała sprawa. Ale jak
    ktoś ma, to niech sobie wyobrazi, ze przez rok zostawia dom i jedzie
    na drugi koniec Polski przyjeżdżając raz na miesiąc na kilka dni.
    Zresztą potem kolejne szkoły tez często działają analogicznie, tak
    wiec na owe 15 lat służby spokojnie ze dwa lata spędzisz z dala od
    domu w koszarach.

    10) No i na koniec. Przy każdej zmianie rządów kolejny za punkty
    honoru bierze sobie dop.... policji. bo to najłatwiej. nikt ich nie
    lubi to i populistyczna teoria. jeden ich nie lubi, bo dostał mandat,
    inny bo nie dali mandatu sąsiadowi.

    Nie chce mi się dalej wymieniać. Tak więc, choć oczywiście masz racje
    co do tego, że każdy przecież wybiera i przymusu nie ma, to nie
    porównuj pracy przedstawiciela handlowego z pracą policjanta, bo to
    świadczy o tym, ze nie masz zielonego pojęcia o realiach pracy
    policjanta. Gdyby do policjantów zastosować kodeks pracy w części
    dotyczącej podstawowych praw pracowniczych, to trzeba by było
    zatrudnić ich dwa razy tyle (tak na oko, bo nie mierzyłem).